Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DeadSilent | 2009-12-27 22:21 | |
![]() | Hjälp med Nokia. Hallå! Såhär är det, min mor fick en Nokia 1208 i julklapp och nu har hon lyckats blockera mitt nummer så jag varken kan ringa eller skicka sms till henne. Själv har jag alltid använt Sony Ericsson och har ingen koll på Nokia, tänkte om någon visste vart hon har lyckats göra detta!? Vi bor en bit ifrån varandra så jag kan själv inte ta mej en titt på det. | |
| Lill-IT | 2009-12-27 22:32 | |
![]() | Kolla instruktionsboken, finns att ladda ner: diplodocs.se/bruksan...IA /1208-_U Så får du guida mamsen sen. | |
| DeadSilent | 2009-12-27 22:34 | |
![]() | Jag har redan kollat där och det står ingenting om det tyvärr. | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-12-27 23:18 | |
![]() | Kolla med supporten eller be henne gå till en telebutik imorgon och be om hjälp där. | |
| DeadSilent | 2009-12-27 23:30 | |
![]() | Jag får se till att göra det :) Till och med en så pass enkelt Nokia modell som 1208 rör ihop sej för mamma så jag tror inte hon kommer hänga med riktigt om hon ringer en support och det finns ingen telebutik där hon bor. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-27 23:40 | |
![]() | DeadSilent,kolla om du kan byta till en Sony Ericsson! | |
| DeadSilent | 2009-12-27 23:47 | |
![]() | Hade jag fått välja hade jag ju gjort det med en gång men mamma är van vid Nokia så det är nog bäst att hon får ha kvar det. Ska hon börja använda SE så kör det nog ihop sej totalt för henne :D | |
| Pinocchio2 | 2009-12-28 01:08 | |
![]() | söker man på google, så verkar det faktiskt inte finnas möjlighet att spärra inkommande nummer, gissar att din mamma lyckats med något annat...... | |
| vindsus86 | 2009-12-28 04:38 | |
![]() | Jag råkar ha en nokia 1208 som jag fick på julafton, så jag kollade igenom den lite snabbt för att se om några blockeringsalternativ kom upp i telefonboken. Svaret är: Det verkar så. Säg åt din mamma att gå in bland sina kontakter (Meny och klicka sig till "Kontakter" och klicka "välj") säg sedan åt henne att klicka sig vidare därinne till alternativet vid namn "Nummerkontroll". Där bör det blockerade numret ligga. Då kan hon välja "Alt." och välja att radera numret från den listan. | |
| vindsus86 | 2009-12-28 04:39 | |
![]() | Sedan om hon nu skulle vilja blockera någon i fortsättningen så kan hon gå in bland sina kontakter, välja "Info" för det nummer hon vill blockera, välja "alternativ", välja "till kontrollista" och godkänna att numret blockeras. | |
| DeadSilent | 2009-12-28 10:19 | |
![]() | Tack så mycket för hjälpen vindsus86! Får ringa mamma med en gång när hon kommer hem från jobbet idag så vi kan lösa det. Om hon inte redan hittat någon kollega på jobbet som har varit lite klyftigare än henne :) | |
| vindsus86 | 2009-12-30 12:49 | |
![]() | :) | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-01-01 16:25 | |
![]() | Min kompis lyckades blockera mitt nr någonstans. I mobilvärldens lättaste menyer är det något åt detta hållet har jag för mig: meddelanden - > textmeddelanden - > inställning - > spärrade nummer Kan vara lite annorlunda, då jag har en annan mobil och har den på finska :P Som vanligt är Nokia lite före. Minns i högstadiet när jag var den enda som kunde SKICKA sms medan svennarna med sina ericsson kunde ta emot... Kul att skicka sms som "Men! Varför svarar du inte? :(" | |