Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| älexändrä | 2009-12-28 13:09 | |
![]() | reservplats Hejsan! Det är så att jag har sökt till högskolan och väntar nu på svar om jag kommer in. Står på reservplats 36 i östersund. Hur stor chans har man att komma in på det egentligen? Någon som har någon aning? :) | |
| älexändrä | 2009-12-28 13:20 | |
![]() | ingen? :P | |
| Skörbjugg | 2009-12-28 13:25 | |
![]() | Oftast ganska stor... 36 är nog en bra placering, har inte koll på Östersund dock. | |
| HumbleBug | 2009-12-28 13:40 | |
![]() | Om du kan ta dig till upproret brukar det vara lättare. | |
| eeistan | 2009-12-28 13:42 | |
![]() | Har kommit in på Östersund och är fjortonde reserv i Örebro på psykologlinjen, men skulle hellre plugga i Uppsala. Har en kusin som gick där för ett par år sedan och enligt honom så förekom det att studente bytta mellan universitet. Har tittar på kursplanerna och de ser hyffsat lika ut mellan Östersund och Uppsala. Är det någon som vet om det går att byta mellan dessa samt hur vanligt det är vore jag tacksam. En annan fråga jag har är hur mycket det skiljer sig rent meritmässigt sett att ha sin examen från ett mindre "fint" universitet jämfört med t.ex. Lund eller Karolinska? Tack på förhand! | |
| Gul-Blå | 2009-12-28 15:08 | |
![]() | Klart att du har en chans, men reservplats 36 är trots allt rätt hög siffra. Det handlar mycket om "tur", hur många väljer att inte komma till uppropet, vilka i reservplatsen kommer tacka nej. Ha alltid en bra plan över vad du ska göra ifall du inte får din plats. Lycka till, hoppas det löser sig | |
| Gul-Blå | 2009-12-28 15:10 | |
![]() | EEistan, boka tid till studievägledaren. Där lär du få svar på dina frågor. Annars kommer det mest handla om spekulationer i detta forum. | |
| älexändrä | 2009-12-28 19:03 | |
![]() | Tack för de positiva svaren! Nu är det bara att vänta, hehe | |
| Pluttisen | 2009-12-28 19:34 | |
![]() | vad ska du läsa??? | |
| älexändrä | 2009-12-28 19:36 | |
![]() | till socionom :) | |
| PowerYoga | 2009-12-28 19:49 | |
![]() | älexändra; jag skulle precis säga att det beror på vad du ämnar läsa när jag skrollade ner och såg att du redan hunnit skriva "till socionom", nåväl. Socionom är ett ganska populärt program så att stå på 36:e reservplats...kan bli lite marigt, men jag kan bara önska dig lycka till! :) | |
| Okreh | 2009-12-28 19:53 | |
![]() | 36:e plats är långt ned i rullorna tyvärr. Bara att vänta och hålla tummarna. Själv var jag uppsatt som 4:e reserv på ett program i Linköping, men kom aldrig in där. Pluggade istället på Mitthögskolan i Sundsvall. Helt suverän stad att plugga i. | |
| Sona | 2009-12-28 20:03 | |
![]() | Gör högskoleprovet! Superenkelt att komma in på många program och inte så svårt som man tror. Det var så jag kom in på Socialhögskolan i Stockholm. Underbar utbildning, trivs! | |
| älexändrä | 2009-12-28 20:40 | |
![]() | PowerYoga: Ja, det är ju väldigt populärt just nu! Men det är ju bara att hoppas att folk vill plugga i större städer som sthlm och gbg ;) hehe. Okreh: Ja, jag hoppas verkligen!! :) Så håll dina tummar för mig, hehe. Sona: jo, tänker göra det om jag inte kommer in nu :) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-28 21:00 | |
![]() | En sak jag kan rekommendera är att inte bara sitta och vänta. Ring varje dag och fråga om du har avancerat på reservlistan. Då visar du ett genuint intresse och kanske kan "vinna" någon plats om programansvarig får nys om dig. Det funkande snusfint för mig, men det var visserligen till folkhögskola. Högskolans rutiner kring reservlistorna är säkert mer rigida, men varför inte testa? Tycker överlag att passivitet sällan leder till något gott. Lycka till! | |
| älexändrä | 2009-12-28 21:30 | |
![]() | katalias, tack för tipset! Det ska jag göra imorgon! :) | |
| Pluttisen | 2009-12-28 21:40 | |
![]() | älexändrä: jag går socionom i östersund :D Är jätteskoj med bra lärare :D Ska ut på första praktiken nu snart :D | |
| älexändrä | 2009-12-28 22:37 | |
![]() | Pluttisen :Åh det låter suveränt! Hoppas verkligen att man kommer in, för skolan och kursen verkar väldigt bra :D då kanske vi ses då! :D Vet du om man får studentbostad fort förresten? :) | |