Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 481 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2009-12-29 20:32 | |
![]() | AVATAR Vad tycker ni om den filmen. Jag såg den idag och blev så besviken. Budskapet är ju bra(som jag uppfattar tar ställning mot USA imperialism och för miljötänkande), men filmen var mest ännu en variant av alla dessa oåndliga herofilmer där vapen och krigsskådespel står i centrum. Den var renat av fånig och innehöll inte mycket enligt min mening. Missade jag något? Någon som vill tycka till? | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2009-12-29 20:37 | |
![]() | Jag tycker bara den var sjukt bra gjord. | |
| Yamma | 2009-12-29 20:38 | |
![]() | Tja. Till skillnad från ALLA amerikanska filmer så skrev de inte tittarna på näsan med hur allting fungerade. Exempelvis sa de att gravitationen var lägre på planeten, men det sas sedan ALDRIG att varelser som bor på en planet med låg gravitation klarar detta bäst genom att vara långa. Ej heller då personerna föll ovanligt långt förklarades det. Jag har då aldrig sett detta tidigare. Man gjorde inga försök att förklara vad som gjorde att deras "gud" fungerade, utan det accepterades att det var onödigt att ta reda på. Flera av huvudpersonerna dog i princip samtidigt. Det var inte hjälten i filmen som gjorde att slutet blev gott. USA's armé betedde sig som USA's armé. Hjälten i filmen lärde sig inte språket perfekt på tre månader, utan ungefär så bra som man lär sig ett språk på tre månader. Ergo: filmen var mycket annorlunda mot alla andra filmer jag sett, den hade ett bra budskap som du sa, och den var ovanligt gjord med fina färger. Det var i alla fall mina åsikter. | |
| magnusito | 2009-12-29 20:41 | |
![]() | Ok jag håller med om det som du beskriver var skillnaderna. Men ajg har kanske helt andra anspråk på en bra film. Den var uttråkande med alla krigsscener, tycker jag. Innehållslös. | |
| magnusito | 2009-12-29 20:43 | |
![]() | Fast det var imponeradnde gjort i långa stycken. | |
| pion ekrot | 2009-12-29 20:44 | |
![]() | Jag håller med Jennijal och Yamma. Var det bara jag som såg att Pandora nattetid påminner om typ Koh Tao nattetid? Lite rejv-flummigt, fast mycket mycket vackrare. Jag föll för lite smågrejer i filmen förutom att jag gillade den som helhet. T ex som "I see you". Skulle säkert kunna hitta nåt att gnälla över, men jag har ingen lust. | |
| magnusito | 2009-12-29 20:52 | |
![]() | Jag tar nog alldeles för allvarligt på saker och ting. | |
| Tur-Tomten - Ej medlem längre | 2009-12-29 23:31 | |
![]() | Rolig passage i DN:s recension: Naturfolk ”kallar” alltid saker för något. Det är mot deras inför allting djupt kända respekt att säga att något ”heter” eller ”är”: ”I den gången finns det vi kallar strumpor”, skulle de säga om de stod på H &R 01;M. | |
| Tur-Tomten - Ej medlem längre | 2009-12-29 23:32 | |
![]() | "om de stod på HM"* | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-29 23:50 | |
![]() | Jag vill inte se blå ut. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-30 00:00 | |
![]() | Skitkonstigt,men jag ser bara talet71 på det där iq-testet. | |