Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 492 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-01-06 12:46 | |
![]() | Superbåten Ady Gil klövs på mitten! Nu har japsen skitit i det blå skåpet, klöv Greenpeace båt i mitten när de försökte stjäla valar i södra Ishavet, de som vill ha dödstraff för gärningsmännen skriker aiii. Aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii www.timesonline.co.u.../t ol/news/ | |
| DennisPlz | 2010-01-06 12:56 | |
![]() | Att lägga sig i vägen för ett betydligt större fartyg med en $1,5-miljoners barkbåt var inget bra betyg för deras kollektiva intelligens. Bra publicitet dock. | |
| teamgrens | 2010-01-06 13:08 | |
![]() | Självklart Aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii | |
| YamahaJet | 2010-01-06 13:08 | |
![]() | Rätt åt dem. Jag blev så glad när jag läste detta. De trodde väl att deras fysiska attacker på japanerna aldrig skulle leda till konsekvenser - jag tycker man borde rammat "moderskeppet" mycket tidigare också. De har fått hålla på allt för länge. | |
| golden | 2010-01-06 13:10 | |
![]() | det där var bland det mest korkade jag har hört.. det som moppe/skoterkillen skrev | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2010-01-06 13:22 | |
![]() | håller med dig yamaha | |
| Phelan | 2010-01-06 13:22 | |
![]() | Jag håller sällan med YamahaJet, troligen aldrig men jag har inte läst allt han skrivit. Däremot kan jag inte låta bli att ha viss respekt för den ihärdighet med vilken han framför sina åsikter som ingen annan tycks dela. | |
| The_Idiot - Ej medlem längre | 2010-01-06 13:22 | |
![]() | YamahaJet: Jag är så oändligt nyfiken: På vilket sätt är det positivt att jaga val? | |
| Mikael Ström - Ej medlem längre | 2010-01-06 13:25 | |
![]() | Hoppas de köper en kanonbåt nu greenpeace så de kan göra lite riktig skada på miljöpiraterna. | |
| Hr Winbladh | 2010-01-06 13:41 | |
![]() | Att tycka illa om valjakt är en sak, att tycka illa om Greenpeace är en annan. Alltså kan man trots att man tycker att valarna ska få leva faktiskt gilla att opportunisterna i Greenpeace får på käften ibland. | |
| The_Idiot - Ej medlem längre | 2010-01-06 13:47 | |
![]() | Och vem gör något för valarna om Greepeace skulle lägga ner? | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2010-01-06 13:54 | |
![]() | sen varför snackar ni om greenpeace?de är inte deras båt ut sea sheapards | |
| YamahaJet | 2010-01-06 14:01 | |
![]() | De direkta positiva aspekterna av valjakt är en ökad fiskpopulation, som i sin tur ger föda åt andra marina djur och även människor. Sedan är valindustrin huvudinkomstkällan för flera regioner i många länder. Lyckas man bedriva en produktionsverksamhet utan att utarma råvaran - vilket är fallet med dagens begränsade valjakt - så ser jag inga motargument som inte heller kan tillämpas på fiskeindustrin i övrigt eller köttkonsumtion. Problemet med er svennar är att ni har problem med proportionsanalys. Ungefär som när det kommer till miljö - ni flippar för grannen kör V70 och vägrar prata med honom, konstant övertygade om att marginell effektnedsättning i den privata biltrafiken har en signifikant påverkan på världens totala energikonsumtion. När det kommer till djur så är valen, vargen och isbjörnen heliga. Så fort en arbetslös miljöaktivist hävdar att de är "utrotningshotade" och visar bild på en död individ ur dessa populationer så får ni energi att protestera i oändlighet, och sedan engagerar ni er, efter ett par artiklar i Aftonbladet, i ett djur ni troligtvis aldrig kommer få se hela livet ändå. För övrigt är japanernas valjakt inte olaglig. Miljöaktivisterna på sina båtar hävdar det för att kunna ha lite kul där borta. Ingen större skillnad mot sedvanlig vänsterextremism med demonstrationer som alltid slutar på samma sätt. | |
| golden | 2010-01-06 14:12 | |
![]() | Och du yamaha är givetvis såpass väl insatt och sitter inne på rättvisa siffror rörande huruvida valbestånden påverkas eller inte, att du kan försvara den här attacken mot demonstranterna som vill få upp ögonen för något som de anser är på gränsen till olagligt.. | |
| magnusito | 2010-01-06 14:18 | |
![]() | Fiskbestånden klarar sig bättre om människor slutar med sin rovdrift. Att skylla detta på valarna är ju bara helt löjeväckande. naturen sköter sig fint, människan förstör snarare. hur kan man tveka om sånt | |
| magnusito | 2010-01-06 14:19 | |
![]() | aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiii | |
| YamahaJet | 2010-01-06 14:23 | |
![]() | Jag använder inte valbeståndsargument för att försvara attacken, men däremot nödvärnsargument. Att något är "nästan olagligt" rättfärdigar inte fysiska attacker där man förväntar sig att offret inte ska slå tillbaka. Jag tror vidare att andra, som tillåtit valfisket i fråga, har bättre koll på beståndet och hur mycket som kan fiskas, än både mig och aktivisterna. Comeon, jag har inte särskilt mycket emot svenskar alls faktiskt. Svenska tjejer är nästan lika snygga som serbiska och jag anställer bara etniska svenskar. Däremot är naivitet och förenklad livsåskådning utmärkande drag för er, ungefär som primitivitet och våldsamhet är det hos oss. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-06 14:37 | |
![]() | Sorry att mitt inlägg innan inte höll sig till trådens ämne. Var bara tvungen att ifrågasätta efter många trådar med många frågetecken kring YamahaJets inlägg. För övrigt så är jag aldrig för dödsstraff. Och jag gillar greenpeace arbete för miljön men anser att de ibland går över gränsen. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-01-06 14:56 | |
![]() | Fast visst är det lite fascinerande, att en organisation som ursprungligen är en nordamerikansk historia (kanadensisk), sysslar med miljöprotester mestadels i övriga världen. Vem manipulerar vem? | |
| ViktorWig | 2010-01-06 15:02 | |
![]() | Greenpeace har tagit avstånd från Sea Sheaperd. | |