Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 492 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TomasLeonard | 2010-01-07 23:51 | |
![]() | Bill Murray & måndag hela veckan. Kan inte låta bli att skapa en tråd om detta hemska fenomen. :) Att Folk blir rörda av denna film förbryllar mig, många har tom hävdat att detta är en av de bättre filmer de sett hör och häpna!!! Tänk er en äldre tant med vårta på näsan (häxa) manipulera tiden och till sist charma den unge vackre prinsen till att hoppa i säng med henne. Detta är naturligtvis helt otänkbart. (det omvända scenariot) Att denne läskige gamle slusk skulle få Andie MCDowell är lika bisarrt. | |
| regression | 2010-01-07 23:57 | |
![]() | ''Tänk er en äldre tant [...] detta är naturligtvis helt otänkbart.'' Det är inte alls otänkbart. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-07 23:58 | |
![]() | Jag blev nog aldrig rörd av filmen, men tycker den är bra. Att "denne läskige gamle slusk" fick vackra Andie tycker jag knappast är bisarrt. Som om utseende spelar någon roll? | |
| TomasLeonard | 2010-01-07 23:59 | |
![]() | Det omvända scenariot som en hollywood-produktion åsyftar jag. | |
| regression | 2010-01-08 00:04 | |
![]() | TomasLeonard: Ja? Det är väl inte speciellt otänkbart. Just nu visar man en remake på smurfarna på bio, fast de bor på en annan planet och de är beväpnade med pilbåge. Om du menar att det inte skulle sälja så håller jag med -- men förstår inte relevansen. En film där en kvinna beter sig som Mr Darcy och en man beter sig som Elisabeth Bennet hade inte heller sålt. Men det säger inte speciellt mycket om Stolthet och Fördom som film. | |
| monew | 2010-01-08 00:08 | |
![]() | jag ska se denna film imorgon tex. bra tips. så jag vet vad ni pratar om. | |
| TomasLeonard | 2010-01-08 00:08 | |
![]() | Så det är tänkbart då att de skulle producera en film som uppenbarligen inte skulle "sälja" ? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-08 00:13 | |
![]() | Överskattad film, men vad gäller slusk som får skönhet så är det väl varken första eller sista gången. Vi kvinnor går ju ibland på annat än utseende. ;) | |
| Ässät | 2010-01-08 00:13 | |
![]() | Smurfar? Antar att du syftar på Avatar och dom är ju långt över 2 meter långa haha | |
| monew | 2010-01-08 00:14 | |
![]() | LOL | |
| regression | 2010-01-08 00:16 | |
![]() | Nej, men jag förstår som sagt inte varför den insikten skulle vara relevant när man bedömer filmens kvalitet. Jag tycker Måndag hela veckan är bra, jag tycker Starwars är bra, jag tycker Gudfadern är bra, och jag tycker att De Misstänkta är bra. Jag skulle förmodligen direkt ogilla dessa filmer om Luke Skywalker, Don Corleone eller Kaiser Soze skulle gestaltas som kvinnor. Det förändrar inte min inställning. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-08 00:19 | |
![]() | TomasLeonard, din frågeställning är alltså enbart om det omvända scenariot (ful kvinna + vacker man) i dylik story skulle produceras i Hollywood? I så fall skulle min gissning bli nej. Ditt inledande inlägg tar först upp att folk gillar "Måndag hela veckan" och att du häpnar över det. Den enda förklaring du tycks ge till att du häpnar är just att Bill Murray är ful och Andie McDowell vacker. Jag kan inte ens med bästa vilja tycka att deras utseenden har med filmens underhållningsvärde att göra. | |
| monew | 2010-01-08 00:21 | |
![]() | nä men det är ju tragiskt om den omvända idén inte skulle fungera som film :( | |
| TomasLeonard | 2010-01-08 00:24 | |
![]() | Jag vill inte bli missuppfattad så att jag antas vara 100% seriös med denna tråd, vill minnas (skäms jag att erkänna) att jag uppskattade filmen då jag såg den för längesedan. :) | |
| TomasLeonard | 2010-01-08 00:30 | |
![]() | Det skulle vara intressant med kathy Bates i Murrays roll och Hugh Grant fick vara Andie. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-08 00:31 | |
![]() | nja visst den e överskattad om någon tycker den är så enormt rörande. bill murrey däremot är lite underskattad, han e lite het faktiskt. har ett fint djup. ni vet det där komiker mörka. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-08 00:33 | |
![]() | Gråtande clown, jojo, fina grejer... Problemet med Murray är att han tenderar att alltid "spela sig själv" eftersom hans ansikte är så karakteristiskt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-08 00:35 | |
![]() | nej inga gråtande clowner tack. blev lite kåt på honom i lost in translation bara. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-08 00:36 | |
![]() | TL, okej, måste erkänna att jag är osäker på syftet med tråden. Jag trodde faktiskt att du var seriös... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-08 00:36 | |
![]() | Han är ju sinnebilden av gråtande clown (ansiktet). Ja, bra film. Tjena, ramsay.;) | |