Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 492 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Frälsaren - Ej medlem längre | 2010-01-09 20:30 | |
![]() | Tomten och dom rödvita stugorna Stuga på landet: www.vanersborg.se/im...la ndet.jpg Tomten: www.vondewall.com/bi...ig gory.jpg Varför har tomten och stugor på landet samma färg? Är det tomten som imiterar stugorna eller stugorna som imiterar tomten? Eller kan det vara så att makten försöker överföra hemliga, subliminala budskap till oss via den rödvita färgen? | |
| Frajtan | 2010-01-09 20:35 | |
![]() | läs "can reindeer fly" så får du iaf lite svar på varför tomten är rödvit. varför stugorna är röda kan nog kanske mer på tillgången på falu rödfärg innan vi började med andra kemikalier? | |
| vindsus86 | 2010-01-09 20:37 | |
![]() | Stugor på landet har den färgen för att den är relativt underhållsfri. Tomten har jag hört att är röd för det bara blev så. Kläderna brukade vara mer åt det bruna hållet i tidiga, utländska målningar och så, men när de trycktes såg de ofta röda ut. Sedan späddes det väl kanske på på 50-talet när coca cola-tomten dök upp i all sin röda prakt. | |
| emmylish | 2010-01-09 20:37 | |
![]() | Varför har Danmarks flagga samma färger? | |
| Frälsaren - Ej medlem längre | 2010-01-09 20:40 | |
![]() | Och prinsessan Viktorias kläder: www.expressen.se/pol...78 6819.jpg Det är mycket värre än jag trodde från början. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-01-09 20:44 | |
![]() | Tror att det är Snövit o Rudolf m röda mulen som ligger bakom. | |
| Benknäckare - Ej medlem längre | 2010-01-09 20:49 | |
![]() | varför är mjölken vit och blodet rött... | |
| Tess 08 | 2010-01-09 20:52 | |
![]() | Synd att jag har yttrandeförbud i frågan... Har enormt mycket information, men jag får inte delge er den. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-09 20:57 | |
![]() | Från reglerna: * Motivera dig och skapa inte meningslösa trådar eller inlägg. Vill du få igång en diskussion räcker det inte med att fråga "vad tycker ni om XXX?". Ta initiativet själv och berätta varför du gillar/ogillar just det. Att svara med endast en mening eller ord är inte heller kul för någon att läsa. Man får plats med ganska mycket i ett inlägg så låt även bli att dela upp ditt inlägg i fler trådar. Trådar som urartar till chatrum kommer att låsas. Den här tråden känns meningslös och visar redan tendenser till att urarta till chatrum. Detta är en liten varning. TS vill diskutera tomtar och stugor och vilken som imiterar vilken och om makten eventuellt försöker sända subliminala budskap... | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2010-01-09 21:02 | |
![]() | Tomtar, stugor och... Barack Obama: gullmars.wordpress.c...od a-stuga/ | |