Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 492

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Red Ruby - Ej medlem längre2010-01-10 18:11
Antal inlägg: 3

Värme i huset
Flera av mina element vill inte bli varma och det är inte så kul nu när det är -25 ute. Gör ett försök att någon här är röriskunnig och har lite tips på hur jag kan göra med mitt värmesystem. (eldar med pellets)

Har provat allt känns det som och börjar bli desperat på att få en lösning. Har haft yrkeskunnigt folk att spola rent alla element samt satt på nya termostater.
Men det vill sig inte..

Hjälp!

myra64 - Ej medlem längre2010-01-10 18:20
Antal inlägg: 578

För lite vatten i systemet, alltså luft i det? Jag kan fylla på mängden vatten själv med hjälp av en kran, men måste också lufta det emellanåt då. Har du inte ett expansionskärl på/nära pannan som talar om vilket tryck vattnet har ut i systemet?

mrperfect2010-01-10 18:27
Antal inlägg: 11437

Ibland finns det en kran som man släpper in vatten i systemet via. bäst att kolla med en Rör Mok. ( lite bättre löner än Fil Kand)

Geniknölen - Ej medlem längre2010-01-10 18:29
Antal inlägg: 55

Jo, trycket är som det ska..
I och med att det spolades rent för inte alls länge sen så ska det väl inte va nån luft, trots det så "bubblar" det ibland i flera element.
Lite luft kommer ur vissa men hjälper inte upp något.

Fungerade ett tag efter att jag ströp en slinga som gav mer värme för att få balans i kåken med den stabiliteten varade inte länge och nu fryser jag igen :(

Sotfinger2010-01-10 18:51
Antal inlägg: 22361

Har du någon cirkulationspump? Om inte, så är det kanske det som behövs för att det ska gå runt ordetligt.

myra64 - Ej medlem längre2010-01-10 18:54
Antal inlägg: 578

Kom just på att jag har en cirkulationspump, precis som sotfinger skriver här uppe, som jag slår på när det är så här kallt för att lättare få värmen att sprida sig i huset.
Sen beror det lite på hur stor huset är och var pannan sitter i själva huset ju. Jag har kallare i det rum som är längst bort från pannan.

Red Ruby - Ej medlem längre2010-01-10 20:31
Antal inlägg: 3

Cirkulationspumpen är på, trycket är ok, och halva huset har glödande varma element och andra halvan kalla oavsett hur jag ställer termostaterna. De rörmokare jag haft kontakt med verkar inte hitta problemet, bara skicka feta fakturor.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?