Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 501 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _abc_ | 2010-01-11 12:38 | |
![]() | Icke drickbart kranvatten Kan man under en längre tids användande av sådant kranvatten för tandborstning och munskölj etc påverkas av annan bakterieflora än den man är van vid och bli dålig i kistan? | |
| TomasLeonard | 2010-01-11 12:45 | |
![]() | "icke drickbart kranvatten" ger inte så mkt värdefull info, om du äter mer fibrer och dricker mindre alkohol kanske du hittar svaret. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-11 12:49 | |
![]() | Ingen aning faktiskt, men själv använder jag sjövatten till det mesta här hemma. Jag har både brunnsvatten och sjövatten indraget och det är absolut inget fel på sjövattnet, förutom att det är gulare än vanligt vatten. Prover som skickats in visar att det är med beröm tjänligt. Man kanske ska ha tagit någon form av prov på vattnet innan man stoppar in det i munnen i alltför stor utsträckning! Sedan beror det kanske lite på vad kroppen är van vid att utstå också! Själv har jag plåtmage och blir ytterst sällan sjuk av något jag äter eller dricker. :) | |
| _abc_ | 2010-01-11 12:50 | |
![]() | Jag har druckit ytterst lite alkohol senaste året i svenska mått mätt (inga findlasfärjefyllor här inte). Värdefull info är att jag bott utomlands och rest runt i 1,5 år typ och mer eller mindre sedan start aldrig haft en bra fungerande mage. Fibrer har det varit dåligt med dock. Men just vattnet börjar jag fundera på, en vän sa att han trodde att det kunde vara en faktor, eller vad tror ni andra? Självklart dricker jag inte av det, men tandborstning etc använder jag kranvattnet till. Utöver det är jag annars extremt noga med att tvätta händerna och har handsprit med mig i fickformat så jag TROR inte att det är av andra hygieniska skäl jag utsatt mig extra för bakterier jag inte är van vid. | |
| _abc_ | 2010-01-11 12:53 | |
![]() | FÖr att inte överanalysera, varje gång jag varit utomlands i "U-länder" har jag alltid på slutet blivit lite dålig och tror att det därför är just bakteriefloran som jag drabbats av och tycker det är onödigt/överanalyserande att se till om jag har någon konstig tarmsjukdom eller dylikt. Tror bara det har med vad jag får i mig i bakterieväg i vardagen. Eller om jag t ex inte käka tillräckligt med fibrer. | |
| TomasLeonard | 2010-01-11 13:01 | |
![]() | Jag kunde inte sova då jag funderade så över din fråga och jag har kommit på svaret! Du har alltså gjort det omöjliga brutit mot logikens alla lagar, antingen har du bara drömt alltihopa el. så har du tagit en lsd-trip. | |
| _abc_ | 2010-01-11 13:04 | |
![]() | ROFFEL fattar inte vad du syftar på, har jag formulerat mig konstigt? | |
| Ulmenskrutt - Ej medlem längre | 2010-01-11 13:49 | |
![]() | Ja, det skulle ju kunna vara vattnet... Varför inte prova ett tag med "köpe-vatten" när du är på resa och se om ngt förändras...? | |
| Minta | 2010-01-11 14:23 | |
![]() | Det tror jag man kan och allt vatten man får i sig och bakterier från färska livsmedel och via händerna. | |
| creolen1 | 2010-01-11 14:30 | |
![]() | vatten är skadligt för våra kroppar?!! gör en enkel laboration ,,, ett glas vatten med en insekt/ larv ett glas alkohol med samma resultat i vatten ruttnar man bort ... | |
| gnill | 2010-01-11 14:34 | |
![]() | Förra året i Thailand borstade jag tänderna i deras kranvatten och blev dålig i magen. I år borstade jag bara tänderna med flaskvatten när jag var där och hade inga problem med magen. | |
| sigfrid | 2010-01-11 14:45 | |
![]() | Bakterierna kommer in i tarmkanalen via munnen när du borstar tänderna/sköljer tandborsten i "orent" vatten. Så - om man borstar tänderna i vattnet så kan man lika gärna dricka det... Prova att köra en kur med mjölksyrebakterier - finns i pillerform på apoteket. Hjälper inte det, gå till läkare och kolla upp så att du inte fått med dig en parasit hem (inte så ovanligt). Lycka till! | |