Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 484

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snoosy2010-01-16 21:43
Antal inlägg: 4273

Mat i mungipan?
Har alltid undrat över varför vi människor har så förbaskat svårt att att tala om för någon man pratar med, vid matbordet (Oftast) att den personen har mat utanför läppen eller på kinden.
Det är ju tasktig att inte tala om?

På något sätt så känns det pinsamt att säga till, för att det blir pinsamt för vederbörande.

Har ni någon gång sagt till ?

Lill-IT2010-01-16 21:46
Antal inlägg: 31605

Klart jag gör... är ju läskigt att titta på personen annars ju.
Eller om de har kråkor hängandes i näsan (Urrrk)

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-01-16 21:48
Antal inlägg: 3325

haha vilken rolig tråd :D

men tänk om ngn säger till en själv så kanske man tkr de är pinsamt, när alla blickar faller på en.. samtidigt, när man sedan märker det, kommer man naturligtvis säga: men ååh, varför sa du inget?!!

:D

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-01-16 21:49

men jag känner igen det där att det kan kännas lite pinsamt, men det beror på vem det är. känner man personen bra så kan man lungt säga.

Lill-IT2010-01-16 21:49
Antal inlägg: 31605

Bättre att jag säger till (även om det är pinsamt för både mig och den andre)... innan fler får se det... då blir det ju än värre pinsamt för personen.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-01-16 21:51

Precis. Men det beror lite på vilken sitaution det är. Är man bara tvåens så tycker jag inte det är så farligt. Fast de klart de är lite skämmigt att säga till om h*n har en snorkråka hängades ur näsan.

Comeon - Ej medlem längre2010-01-16 22:01
Antal inlägg: 456

Klart man säger till. Kommer ihåg en gång när jag var på tjejfest och hade en ny fin tröja på mej. Vi gick till krogen efteråt och när vi är där säger en av mina kompisar som också var med på festen att jag hade ett rätt så stort hål i tröjan under ena armen.
Hon säger i samma andetag att det hade hon sett redan när vi var hemma hos henne?!

Jag blev riktigt sur över att hon inte kunde knystat om det då så jag kunde lånat nål och tråd. Nu fick jag gå hem istället, vill ju fan inte gå med ett hål i tröjan.

Så jag säger alltid till om jag ser nåt konstigt på mina vänner och även ibland till de som jag knappt känner.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-01-16 22:05

Ja, vi är olika.

lycopersicon2010-01-16 22:06
Antal inlägg: 355

Vi har en ganska nyanställd tjej från Kina på vårt företag. Hon är väldigt tystlåten och försynt. När vi ca 15 pers satt och fikade försökte hon diskret fånga en kollegas uppmärksamhet. Han satt tvärs över bordet. Hon skickade över en serviett till honom och pekade på läppen och sa att han hade något där. Det var ett munsår som ju tyvärr inte går att torka bort.

Själv hade jag nog inte vågat göra något sådant om det inte är någon jag känner riktigt väl.

vindsus862010-01-16 22:30
Antal inlägg: 3785

Jag tycker det är värre om någons gylf är öppen. Jag menar, det märker man bara. Ibland. Man ser det i ögonvrån på något sätt. Men om man säger till så undrar väl den andre varför i helvete man "uppenbarligen" stirrar den i skrevet...

La bruja2010-01-16 22:31
Antal inlägg: 505

Min jobbarkompis luktar ibland inte särskilt fräscht. Hon luktar liksom surt och väldigt starkt och fränt ,inte alltid men rätt ofta. Jag vet inte hur man säger det utan att såra. Men det är rätt jobbigt då vi jobbar nära oochi sammalokal hela dagen.

mollee - Ej medlem längre2010-01-16 22:32
Antal inlägg: 6087

Jag brukar säga.

Min syster däremot. Haha!
En gång hade hon och jag ätit broccolisoppa. Efter middagen tog vi en tur till mor. Jag hade suttit och pratat och skrattat hela bussresan samt stannat på vägen och handlat lite. När jag kom till mamma såg jag att en broccolibit fastnat mellan tänderna, så det såg ut som jag hade ett mellanrum. Syrran visste om det hela tiden, men sa inget för att hon yckte det var väldans roande :D
Jag förstår nu i efterhand varför jag fick så många leenden tillbaka :(

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-01-16 22:34

HAHA :D

mollee - Ej medlem längre2010-01-16 22:34

Att säga att någon luktar illa är kanske lite väl taskigt. De får de nog fixa på egen hand.
Hehe, man kanske kan (lite subtilt) köpa en parfymerad bodylotion eller nåt åt personen i present?

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-01-16 22:36

Det där med att ha mat mellan tänderna är jag jätte rädd för :D brukar alltid kolla det eller om jag ätit m någon kompis så frågar jag alltid den personen om jag har något mellan tänderna..

mollee - Ej medlem längre2010-01-16 22:36

Jag också ;)

Comeon - Ej medlem längre2010-01-16 22:37
Antal inlägg: 456

Jag har alltid en liten spegel med mej i väskan. Just till det som ni nämner med mat mellan tänderna eller om man snyter sig så vill man se att inget sitter kvar å dinglar:-)

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-01-16 22:40

Samma här, har också en spegel med mig alltid. :)

Snoosy2010-01-16 23:03
Antal inlägg: 4273

Comeon, hålet i din tröja fick mig att komma på en pinsam inscident på mitt jobb för många år sen. (Snäll kompis btw) :)
Arbetade som kassabiträde för ett antal år sedan.
Innan jag sätter mig i kassan så surrade jag med en jobbarkompis (Manlig) Då säger han.
DU har din tröja ut och in.
Haha. Hade han inte sagt till så hade jag gjort bort mig för massor av kunder. Det var nog så pinsamt då han sa det. Men är honom evigt tacksam för att han sa till :)

monew12010-01-16 23:05
Antal inlägg: 231

haha, det var väl inget, en på mitt högstadie hade största mensfläcken i universum på ett par klorinblekta jeans, vi valde att inte säga något, vad skulle hon byta till liksom?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?