Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 483 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lautner | 2010-01-17 15:05 | |
![]() | Grannens säng gniiissslar 50-talshus är ofta lyhörda, men vad ska man egentligen stå ut med? Mina nya grannar har en säng som gnisslar. De har separata sovrum, men "bra" nog har de delat tydlligen delat upp dubbelsängen med resultatet gnissel i båda sovrummen. Det gniiisslar varje gång någon vänder sig i sängen, går upp eller lägger sig. Jag måste höra eländet vare sig jag jobbar i arbetsrummet eller planerar att sova. Ganska jobbigt. Vad göra? | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-17 15:06 | |
![]() | Köp nya sängar åt dom:-) | |
| Satyra | 2010-01-17 15:07 | |
![]() | Ring på och bed dem skruva fast sängen i väggen så den inte rör sig så fort de rör sig. Har varit med om samma dilemma och det hjälpte när de gjorde så. ;-) (Den grannen kände jag dock väldigt väl så därför kändes inte besvärligt alls att påtala problemet.) | |
| Satyra | 2010-01-17 15:08 | |
![]() | Glömde ett DET i sista meningen men men ... ;-) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-01-17 16:00 | |
![]() | "Ring på och bed dem skruva fast sängen i väggen " jo tjena!:/ | |
| Lautner | 2010-01-17 16:41 | |
![]() | Eftersom det är rejält lyhört här vill jag helst inte ha några fejs på grannarna ovanpå, funderar på ett vykort i brevlådan men då gäller det att formulera sig väl. Tvekar då jag är orolig för att det kan utvecklas till någon slags grannfejd om de tar det på fel sätt, och det har jag inte lust med. Det är verkligen ett dilemma. Jag vill inte bli bekant med dem, men jag vill få bort gnisslet. | |
| Tess 08 | 2010-01-17 16:43 | |
![]() | Du kanske ska va glad att de har separata sovrum, fatta annars hur mycket det hade gnekat och gnisslat :) Annars kanske det är bäst att vara ärlig, men på ett trevligt sätt. Ett litet kort eller något med en liten förklaring att huset är lyhört och att du hör deras sängar gnissla... | |
| boffertomte | 2010-01-17 16:46 | |
![]() | Jag tror knappast det kommer att ingjuta ngn djup önskan hos dem att bli bästis med dig ifall du nämner deras sänggnisslande för dem. Jag hade tyckt det var pinsamt om det var min granne och min gnissliga säng. Så då hade jag försökt åtgärda sängen, inte bjudit in grannen på fika el så. | |
| Lautner | 2010-01-17 16:55 | |
![]() | Boffertomte: Med bekant menar jag att jag inte vill se vilka det är, det räcker med att höra sängen, som du sa, pinsamt var ordet. Tess: Funderat på det, verkar vara enda rimliga utvägen. Frågan är bara - förstår de inte att deras gnisselsäng hörs? Så vill jag också kunna ge dem något råd, om det går att ljudisolera eller så. För vad kan de göra om de inte har råd med en ny säng? | |
| apbur | 2010-01-17 17:00 | |
![]() | Det räcker väl med att förklara problemet, säg att det hörs in till dig när de vänder sig om i sängen och att det gör att du får svårt att somna. Erbjud att betala eventuella kostnader för åtgärderna, det som är rimligt givetvis. Jag skulle inte tro att det är gnissel i själva sängen som du hör utan när sängen gnids mot väggen eller mot golvet. Fixering, som någon sa här innan, är nog det som gäller. Den som ligger i sängen upplever nog inte detta som ett oljud. Om du flyttar en stol med ett skrapande ljud upplever du inte ljudet på samma sätt som grannen nedanför dig gör. | |
| Lautner | 2010-01-17 19:46 | |
![]() | Hur skruvar man fast en säng i en vägg? Om man inte har en huvudgavel, vet inte om de har det. | |
| nettan23 | 2010-01-17 19:58 | |
![]() | Detta måste va ett skämt | |
| apbur | 2010-01-17 20:05 | |
![]() | Launter, med vinkeljärn skulle jag tro. | |
| Satyra | 2010-01-17 20:21 | |
![]() | Varför skulle det vara ett skämt nettan23? Mina exgrannar gjorde just så för att få slut på deras sänggnisslande - skruvade fast sängen i väggen. Finns det ingen huvudgavel så går det att fästa något via sängbenen till väggen t.ex. Inte så svårt att fixa rent praktiskt om man är lite händig. ;-) | |
| bomah - Ej medlem längre | 2010-01-17 20:21 | |
![]() | Köp en säng som är ännu knarrigare. Kör hårdterror med den ett tag och nästa gång du ser dom säger du; - Nu är nu inte så kaxiga mera! ;) | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-17 20:29 | |
![]() | För att vara på den säkra sidan kan du ju skruva fast grannarna i väggen. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-17 20:49 | |
![]() | *aaasg* :) <--- lättroad | |
| TheGoster | 2010-01-17 21:43 | |
![]() | hihihi tycker också det hade varit roligare med fastskruvade grannar ^^ | |
| chokladmajon | 2010-01-17 21:46 | |
![]() | klaga | |
| Lionnea | 2010-01-17 21:51 | |
![]() | Varför inte inhandla ett par öronproppar. Borde lösa dina probs på det minst konfronterande sättet. | |