Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 483

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Comeon - Ej medlem längre2010-01-18 22:15
Antal inlägg: 456

Slumpen eller inte?
Min pappa dog för den 4 januari. När det hände så var hans enda bror utomlands på semester. Vi i familjen har valt att inte berätta det för min pappas bror att han har avlidit förän han kommer hem i morgon från en tre veckors semester utomlands.
Jag var inte med och bestämde det utan lämnade det till mina kusiner som känner sin pappa bättre.

Min farbror är utomlands med sin nya kvinna som han träffade för tre år sen när min faster gick bort.
Nu kommer min farbror hem i morgon och min kusin ska möta upp honom på flygplatsen när de kommer hem i morgon.
Men nu har tråkigheterna förändras så drastiskt att kvinnan som min farbror reser med har också en bror som avlidit under deras resa!!

Hur är det möjligt kan jag tänka och är det bara en slump när två människor reser på en resa i tre veckor och båda deras bröder som ses som friska när de åker avlider knall å fall under deras resa?

Jag orkar inte ens tänka på hur de kommer ta det i morgon när de landar efter en fin resa:-(

Vad tror ni? Är det en slump eller någon mening med det hela?

Tess 082010-01-18 22:17
Antal inlägg: 18003

Otroligt tråkigt, tycker jag!!
Mycket sorgligt både för er och för dom...

Usch!

kajix2010-01-18 22:19
Antal inlägg: 7767

jag tror att det är slump. men om det inte var slump, vad skulle det betyda?

regression2010-01-18 22:20
Antal inlägg: 1563

Det är slump. Det är ganska sannolikt att det osannolika händer lite då och då.

Comeon - Ej medlem längre2010-01-18 22:22

Det skulle inte betyda något och framförallt inte förändra något men det får mig ändå att häpna hur det kan hända:-(

monew12010-01-18 22:24
Antal inlägg: 231

En slump, och samtidigt kan de stödja varandra i sorgen. Om endast den ena förlorat någon kan vara jobbigt (så klart för båda) men nu har de lika stor sorg att hantera och kommer komma varandra närmare.
piis

Comeon - Ej medlem längre2010-01-18 22:24

Jag har förstått att du gått igenom detsamma tess förra året och jag kan bara beklaga:-(

regression2010-01-18 22:28
Antal inlägg: 1563

Iofs, om din far och din farbrors furs bror kände varandra kanske de var utsatta för samma bakterie eller virus? I så fall är det inte slump.

Comeon - Ej medlem längre2010-01-18 22:35

Att min far och min farbrors fru kände varann ser jag som osannolikt så det ser jag inte som en sanning.

Kewla2010-01-18 22:37
Antal inlägg: 195

Usch. Låter jobbigt.
Hoppas han tar det bra att han inte fått veta förrän nu.
Jag hade inte blivit glad, men alla är olika.

kajix2010-01-18 22:38
Antal inlägg: 7767

om det inte var slump måste det betyda att någon eller något velat att det skulle hända. låter otrevligt.

Comeon - Ej medlem längre2010-01-18 22:39

Jag hade inte heller velat ha det så och det har jag förklarat för alla som står mig närmast men min farbrors barn valde detta sätt pga att han också varit lite krasslig:-(

monew12010-01-18 22:48
Antal inlägg: 231

men det kanske kommer ett barn snart!

VaKul2010-01-18 22:53
Antal inlägg: 641

Tror helt o hållet att det är slumpens öde som avgjort det du skriver!

Mina föräldrar har varit gifta sen jag var liten grabb!
på min födesledag i våras, fick min mamma en hjärnblödning, blev delvis förlamad och hamnade i respirator etc. Hon dog en månad senare då vi stängde av hennes respirator!
Veckan efter mammas begravning i början av maj, fick min syster o jag ett brev från en tysk advokat, där det stod att vår pappa dött den 29:e mars, dvs en vecka efter mammas sjukdom o min födelsedag!

Min syster o jag hade inte haft kontakt med honom under hela vårt liv och vi är 45+50 nu, men i våras pratade vi om att åka ner till Tyskland och "våldgästa" honom, så händer allt det här!!

Det är ödet....eller lagen om All Jävlighet !!

Comeon - Ej medlem längre2010-01-18 23:07

Jag beklagar dej Vakul.

anneli72 - Ej medlem längre2010-01-18 23:11
Antal inlägg: 11612

Jo,det kan hända mycket.

friskan2010-01-19 00:05
Antal inlägg: 43

Ok, svårt det där med att berätta eller inte. Tror inte att jag själv skulle ha velat vara utomlands och "haft kul" och så får man veta efteråt att just då när jag hade som roligast så dog han. Det skulle kännas konstigt efteråt, men så kan man oxå tänka att den som är utomlands är så långt bort och inte kan delta med sin övriga släkt i den direkta sorgen. Man behöver ju faktiskt varandra i ett sånt här läge. Oj vilket svårt beslut! Jag hade velat avbryta min semester och åka hem om min bror dog!

Snoosy2010-01-19 00:06
Antal inlägg: 4273

Comeon, det är hemskt att förlora någon. Han kan inte varit så gammal heller?
Det kommer bli jobbigt och en chock för din farbror att få besked när han kommer hem imorgon om vad som hänt.

Av erfarenhet då personen avlidit i min närhet, så händer många konstiga saker.
När min morfar dog 2006, så dog min mormors bror dagen innan begravningen och en månad efter så dog hennes väninna.
Det var en hemsk och jobbig tid för oss alla, men främst för mormor som förlorade så många nära.

Beklagar verkligen det som hänt.

VaKul2010-01-19 00:20
Antal inlägg: 641

I mitt inlägg menade jag så klart att mina föräldrar varit SKILDA sen jag o syrran var små barn! Därför extra knepigt att han ska dö precis när vi bestämt oss för att hälsa på!
Bara för att förtydliga!

Jag skrev heller inget svar ang ditt inlägg!

Har inte heller nåt bra svar på hur man ska göra...det bästa är nog att gå efter magkänslan...eller varför inte prata med en präst??

Snoosy2010-01-19 00:29
Antal inlägg: 4273

*Och för hans sambo också såklart. Hemskt. Usch.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?