Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 484

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hojta2342010-01-18 22:35
Antal inlägg: 18

idrottsgalan
Härligt. Helena Jonsson vann sveska folkets röst.

Maybach2010-01-19 04:05
Antal inlägg: 2664

Bra på galan:
Peter Magnussons Lars Lagerbäck-imitation.
Morgan Allings tacktal åt Zlatan.
Settmans lättsamhet (till skillnad från Adam Alsing på fotbollsgalan).

Dåligt:
Sarah Sjöström är världens sämsta talare, lite kunde hon väl anstränga sig i alla fall.
Att domarn som räddade livet på en hockeyspelare valde att formulera sitt tal som "sällan domarna hyllas" - det var ju inte hans domarinsats som hyllades direkt. Blev bara fel.

Mincie2010-01-19 08:31
Antal inlägg: 157

Nu kanske sportreportrarna inser att fotboll inte är så himla stort och folkligt som de tror...eller nej, i aftonbladet fick Zlatan större rubriker för att han inte kom till Galan än vad Helena fick för att hon tog hem det tyngsta priset... sorgligt!

Palini2010-01-19 10:25
Antal inlägg: 1381

Jag tror nog att fotboll är så stort och folkligt som de tror. Det är snarare Zlatan som inte är lika myspysig och folkkär som våra underbara kvinnliga skidskyttar.

Begajstrad - Ej medlem längre2010-01-19 10:34
Antal inlägg: 59

Varför ha med träbocken Gillou...*suck*...

Begajstrad - Ej medlem längre2010-01-19 10:35
Antal inlägg: 59

Däremot ett stort plus till Settman!!!

Nina_87 - Ej medlem längre2010-01-19 14:08
Antal inlägg: 89

Settman är som vanligt underbar. Däremot förvånar det mig att inte fler hockeyspelare är nominerade. De kanske borde ha en egen gala, precis som fotbollen..?
I vilket fall som helst var det underbart att Helena Jonsson vann. Men också kul att en orienterare var med så långt i kampen om Jerringpriset.
Sen håller jag med Maybach i kritiken både mot Sarah Sjöström och domaren. Men denna Sarah är ju ändå bara 15 (16?) år, då är det rätt tufft att överhuvudtaget gå upp på den där scenen.

Peddape2010-01-19 14:14
Antal inlägg: 647

De är idrottare, inte talare. Fotboll är Sveriges och världens i särklass största sport, men att hålla på att ge Zlatan priser, vad tjänar det till liksom? :) Han har självförtroende så det räcker.

Jag tycker att domaren fick fram en bra poäng med vad han sa. Det krävs att en domare räddar liv för att få cred, domare på olika nivårer och i olika sporter kan mycket väl vara Sveriges otacksammaste jobb.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?