Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 483 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pluttisen | 2010-01-19 17:49 | |
![]() | Tjejgrupp Hej! Jag har just nu praktik som skolkurator på en skola och min handledare har föreslagit att jag kanske ska ha en tjejgrupp. Finns det någon här som har några bra tips på vad man ska göra och vad man ska prata om??? Det är tjejer i mellan och högstadiet. | |
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-19 17:51 | |
![]() | Bilda en tjejgrupp - alltså pop/rock-stuket. :-) | |
| apbur | 2010-01-19 17:52 | |
![]() | Killar? :) | |
| caughtbock | 2010-01-19 17:52 | |
![]() | Se på film, baka, laga mat, gå på bio, bowla, spela badminton, gå på café och pyssla! | |
| Bitte - Administratör | 2010-01-19 17:53 | |
![]() | Låt dom lägga ribban för vad de vill prata om Bitte | |
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-19 17:54 | |
![]() | Då blir det sex och samlevnad samt utseende. | |
| caughtbock | 2010-01-19 17:55 | |
![]() | Och just det ja, man ska prata om killar och smink. Hihi. Men skämt åsido, det är nog viktigt att man pratar om självkänsla, sex, känslor... Ja sånt som man går igenom i den åldern. Det får liksom inte bli för ytligt, det känns som att en tjejgrupp borde vara ett ställe där man ska kunna släppa allt sånt och bara vara sig själv. Jag vill också ha en tjejgrupp :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-19 18:03 | |
![]() | Jag hade inte sex i mellan och högstadiet. | |
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-19 18:03 | |
![]() | Men du kanske tänkte på det? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-19 18:04 | |
![]() | Det gjorde jag nog i lågstadiet också. Det var min ensak. | |
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-19 18:05 | |
![]() | Jaha. | |
| Pseudonymf | 2010-01-19 18:05 | |
![]() | De vill veta vad som finns innanför pojkarnas byxor. | |
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-19 18:07 | |
![]() | Annars är det väl en bra idé att ha en frizon från killar i en sådan här grupp - de tar ju så mycket plats annars ändå. :-) Men som sagt, tjejerna själva får väl avgöra vad de vill dryfta på dessa möten. | |
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-19 18:10 | |
![]() | Men att laga mat tillsammans (och sedan käka den) är ett bra sätt att lära känna varandra i början. | |
| -Robust- - Ej medlem längre | 2010-01-19 18:12 | |
![]() | Kom just på att jag är kille. Utgår. | |
| TimjanW | 2010-01-19 18:18 | |
![]() | JÄMLIKHET, sex och attityd. Det pratade min 15åriga dotter om på konfirmationen visserligen men det blev bra flyt och intressanta diskussioner både där o hemma! | |
| gnill | 2010-01-19 18:18 | |
![]() | Jag undrar varför tjejer ska ha en särskild grupp? Varför är det viktigare att dela upp i kön än att starta en grupp för brunögda eller för de med utåtgående navel? Om man ska prata sex/kön så kanske det finns en poäng med att vara bara tjejer eftersomdet är just det de har; sammma kön. Men annars vad är det man har gemensamt för att man är tjej? | |
| apbur | 2010-01-19 18:21 | |
![]() | När jag gick i sexan fick vi träffa skolsköterskan, enbart flickor, för att diskutera mens och andra fnissämnen. Jag hade redan fått mens och min mamma hade svarat på alla frågor och lärt mig det jag behövde veta om mens. Minns att jag tyckte att mina klasskamrater var pinsamma när de ställde så dumma frågor. Skolsköterskan sa att det inte fanns några dumma frågor. Barn i den åldern befinner sig på så olika mognadsnivåer att det blir svårt att prata om sånt alla uppskattar. | |
| Satyra | 2010-01-19 18:21 | |
![]() | De unga tjejer jag träffar/pratar med nuförtiden är alla extremt utseendefixerade och tycker aldrig att de duger. De ägnar hur mycket tid som helst åt att försöka matcha mediabilden av hur en tjej/kvinna bör se ut, vilket ju är helt vansinnigt och så sorgligt att det inte är klokt åt det. :-/ Så jag tycker att den biten är något man på allvar måste försöka hjälpa dem med, så de får tid/ork att göra annat - viktigare, roligare saker. Ett exempel kan ju vara att de får fördjupa sig i retuscheringsteknik (t.ex via nätsidor) och andra former av utseendefusk - så att de får verkligheten mer klar för sig. Prata om värderingar i stort, sätta saker i annat perspektiv osv. | |
| caughtbock | 2010-01-19 18:22 | |
![]() | Jag hade inte heller sex i mellan och högstadiet, men man kan väl prata om det ändå? Många har haft sex i den åldern och även om man inte har haft det blir man ju könsmogen då. Mao tänker man på't. | |