Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 518 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Black Gamer - Ej medlem längre | 2010-01-20 02:01 | |
![]() | Finns UFO:n? Finns det UFO:n och (intelligent) liv i yttre rymden? Motivera era svar. | |
| caughtbock | 2010-01-20 02:14 | |
![]() | Med tanke på universums storlek känns det ganska otroligt att vi skulle vara helt ensamma. Så ja, jag tror att det finns ufon. | |
| alexon | 2010-01-20 02:28 | |
![]() | ufo som i oidentifierade flygande objekt eller kufar? | |
| Black Gamer - Ej medlem längre | 2010-01-20 04:13 | |
![]() | Flygande UFO:n, inte kufar! =) Det är förresten bra att "UFO" funkar på denna sajt. | |
| SylphiD | 2010-01-20 05:35 | |
![]() | kuf funkar prima.... | |
| TomasLeonard | 2010-01-20 07:18 | |
![]() | Är ngt intelligent för att det är "hemligt" å flygande?? | |
| Sangria | 2010-01-20 07:52 | |
![]() | Det vore ju ett väldigt slöseri med yta annars........... | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2010-01-20 09:41 | |
![]() | Det var flera frågor. Om vi tar delfråga 1, om UFO: Svar ja, UFOn finns. Motivering: UFO = Unidentified flying object. Det finns mångta observationer av (ännu) oidentifierade flygande objekt, många av dem är väl belagda genom att det finns flera oberoende vittnen, tekniska indikationer och annat. Många observationer har kunnat förklaras med flygplan, väder, andra naturliga fenomen, men inte alla. I denna fråga, och detta svar ligger ingen spekulation om detta är liv eller inte, ifall det är utom- eller inomjordiskt. Men UFOn finns alltsä | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2010-01-20 09:48 | |
![]() | Delfråga 2: Liv i rymden? Sannolikt ja. Med tanke på universums storlek, och den moderna vetenskapens framsteg, som visar på att det finns planeter kring många solar (stjärnor) och det nästan oändliga antalet stjärnor så förefaller det osannolikt att det inte skulle ha uppstått (eller via kometer spritt sig) livsformer på andra platser i universum. Så vitt jag vet så finns det dock inte ännu några säkra bevis på att sådana livsformer finns, eller på att de skulle ha besökt jorden. Forskingen har ju gett vissa antydningar om att det kan ha förekommit liv på Mars. Ifall det är sant, (att man på två planeter i samma solsystem har/har haft liv) så ökar ju sannolikheten för att det finns liv på andra håll rätt mycket. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2010-01-20 09:51 | |
![]() | Sangrias svar är en väldigt bra sammanfattning av mina inlägg! | |
| Palini | 2010-01-20 09:59 | |
![]() | Så var vi där igen... Jag är inte så övertygad om att det finns intelligent liv där ute. Att det saknas i vårt solsystem är jag redan rätt övertygad om, men sen är det alltid lika vanskligt att uttala sig om sannolikheten för liv på andra planeter. Visst, det finns nästan ett oändligt antal stjärnor, men säger det egentligen nåt om sannolikheten för intelligent liv, om man ändå inte vet vad sannolikheten för att liv ska uppstå är? Visst, om sannolikheten för att liv ska uppstå på en valfri planet är 1 på 10 så lär det krylla av liv. Men tänk om sannolikheten är så osannolik att den är 1 på nästan oändligt... | |
| Snoosy | 2010-01-20 11:09 | |
![]() | Är övertygad om att ''vi'' har utomjordingar här på våran planet redan. Har sett ufo, så det behöver jag inte tvivla på. Är 100% säker dom :) | |
| regression | 2010-01-20 11:13 | |
![]() | Snoosy, håller med. Det finns till och med bildbevis: www.resume.se/_inter...jo ner.jpeg | |
| Demakill | 2010-01-20 11:16 | |
![]() | Då universum är oändligt stort kan man i teorin säga att det finns. För även om möjligheten är kanske 0,001 promille så kan man inte bortse från universums storlek. 0,001 promille X oändligt blir ändå 100%. Med denna teori kan man visserligen bevisa det mesta utan bevis, men det känns rätt rimligt i det här sammanhanget. | |
| Demakill | 2010-01-20 11:20 | |
![]() | Kanske ska förtydliga med att säga att möjligheten på 0,001 promille menades på varje solsystem. Ekvationen blir könstig annars =) | |
| Mixiplus | 2010-01-20 11:25 | |
![]() | Denna värld vi lever på blev till genom Guds skapelse. Människan är skapelsens krona och den mest intelligenta av de varelser som Gud har skapat. Därför finns det liv bara på jorden. Att påstå nåt annat är att häda! | |
| kajix | 2010-01-20 11:35 | |
![]() | vad innebär att universum är oändligt? universums massa/energi är väl konstant såvitt man tror? | |
| Palini | 2010-01-20 11:44 | |
![]() | Och det har ju också sagts förut... OM det nu finns intelligent liv där ute, så är jag övertygad om att de är tillräckligt intelligenta för att hålla sig jävligt långt borta från vår galna värld. =) | |
| monew1 | 2010-01-20 11:48 | |
![]() | svar ja | |
| Demakill | 2010-01-20 11:51 | |
![]() | Oändligt som i att det enligt vad mänskligheten vet, inte tar slut någonstans. Men det vore fränt att få såna här saker svart på vitt. | |