Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 518 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carolajnen | 2010-01-22 20:03 | |
![]() | Bränna video_ts? Hej! Jag har en film på min dator som jag vill bränna som dvd-r. Filerna ligger i en mapp som heter video_ts och de är inte img. De är som bup. , ifo. och vob. Har läst i en massa forum hur man gör för att bränna, men jag blev inte smartare av det. Vissa påstår att man måste konvertera dessa till img. Vissa påstår att det bara är att bränna hela mappen som heter video_ts. Vissa påstår att man ska bränna mappen video_ts tillsammans med audio_ts, men jag har ingen sån mapp. Nån som vet hur man gör? Jag har Nero att bränna med, vet att jag ska välja att bränna med DVD-video. Men vad ska egentligen vara med för att filmen ska fungera på en vanlig DVD-spelare? | |
| alterica | 2010-01-22 20:06 | |
![]() | Jag har ingen aning om hur man gör med nero, jag har ett program som heter img burn just för ts-filmerna. I det programmet väljer man bara "build" under alternativ och så bränner till en fungerande dvd-skiva. Men det finns säkert svar för hur man gör i nero också. :) | |
| odin - Administratör | 2010-01-22 20:22 | |
![]() | Ta hem CDBurnerXP det fungerar bra, men fungerar med Nero också. Borde vara "Compile new video disc" eller dylikt. Sen ska man bara dra och släppa filerna. | |
| odin - Administratör | 2010-01-22 20:23 | |
![]() | cdburnerxp.se/ | |
| Carolajnen | 2010-01-22 20:26 | |
![]() | Jo precis, i Nero väljer man att man vill skapa en ny video-dvd. Men jag undrar om man ska ha alla video_ts-filer, eller om man även måste ha de som finns i mappen audio_ts (som inte finns kvar nu efter att jag packat upp filerna, man kan väl anta att de inkluderats i video_ts-mappen då). Jag har förut bränt dvdr-filmer, men då har de inte varit i dessa format. Så jag undrar vad som ska vara med på skivan då för att det ska fungera. | |
| odin - Administratör | 2010-01-22 20:28 | |
![]() | Yep bara dra över hela video_ts-mappen | |
| Carolajnen | 2010-01-22 20:34 | |
![]() | Så man behöver alltså ingen audio_ts-mapp som andra snackar om? Eftersom jag inte ens har en sån menar jag :) Kom förresten på att vissa snackar om att man måste bränna de ouppackade filerna också, men det är väl inte sant? | |
| odin - Administratör | 2010-01-22 20:37 | |
![]() | Nope det behövs inte. Jag gissar bara nu, men det kan oftast vara extra ljudspår som "directors comments" eller andra språk. | |
| odin - Administratör | 2010-01-22 20:37 | |
![]() | Du skall bara bränna de upp-packade filerna. De oupp-packade är ju bara en packad variant av de upp-packade :-). | |
| Carolajnen | 2010-01-22 20:38 | |
![]() | Aha, okej. För de sa att den mappen ska vara med även om den är tom, och jag tyckte det var konstigt :/ :) Men tack för hjälpen, ska försöka att bränna ut filmen så får man se om det fungerar :) | |
| odin - Administratör | 2010-01-22 20:39 | |
![]() | Yep, om man har en DVD-RW är det ju bara att testa på! Och nej du behöver den inte även om den är tom. | |
| Mikael Ström - Ej medlem längre | 2010-01-22 20:52 | |
![]() | Jag brukar använda ConvertXtoDVD 3, har funkat felfritt än så länge. | |