Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 518 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Liiiiindaaaa | 2010-01-22 22:45 | |
![]() | Nudlar... Hej, har en liten fråga om äggnudlar som jag hoppas någon kan svara på. Åt nämligen en god kycklingwok med äggnudlar häromdan (färdigmat), och har nu tänkt göra något liknande själv. Problemet är bara att jag aldrig lyckas hitta rätt sorts nudlar i affären. Är INTE ute efter sådana där små påsar likt www.recepten.se/bild...ud lar.jpg. Är ute efter den sorten som man blir serverad på alla kinarestauranger där man beställer (stekta) äggnudlar. Exempelvis såhär: www.souperb.se/wokth...no rmal.jpg och nudlarna på bilden här: sv.wikipedia.org/wiki/Nud lar. Har letat som en idiot i alla lite större mataffärer, men är inte ute efter den där "telefonsladdskrulliga" sorten eller vanliga woknudlar som är typ 3-4 cm långa. Någon måste väl kunna hjälpa mig? Var finns dom? :) | |
| lolinonek | 2010-01-22 22:50 | |
![]() | jag har sett sådana på maxi, paketet är kanske 15x10cm och kanske 4 cm tjockt uppskattningsvis. vet tyvärr inte vad dom heter. | |
| Liiiiindaaaa | 2010-01-22 22:51 | |
![]() | Var på Maxi idag faktiskt, letade genom "nudelgången" en bra stund utan att hitta något vettigt. Alla dom där små förpackningarna i den storleken är ju i princip likadana.. telefonsladdskrulliga... :P | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-01-22 22:54 | |
![]() | Äggnudlar är äggnudlar oavsett utseende väl? Jag menar, smakar det samma. Alltså borde du leta efter...ja...äggnudlar. Finns även i mindre välsorterade butiker som min tex. De jag köper smakar gott. Finns det en möjlighet att dom kapar nudlarna på din Takeaway för att göra det lättare att äta? | |
| regression | 2010-01-22 22:56 | |
![]() | Fan va mycket nudlar man åt när man var student. Minns ni det? | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-01-22 22:56 | |
![]() | Kungsörnen gör pasta på ägg. En påse med "nystan" som ser ut som färsk pasta. Kan det vara något. Varning! Dom är ytterst beroendeframkallande :) | |
| Liiiiindaaaa | 2010-01-22 22:56 | |
![]() | Höhö, nja! Men gillar den sorten som serveras på asiatiska restauranger mycket bättre än de där äggnuddlarna man köper i affärerna. Hade varit trevligt att kunna göra sådana själv också.. | |
| R-M | 2010-01-22 22:58 | |
![]() | regression...jo,men dom e fortfarande gooda!:-) | |
| tina_haxa | 2010-01-22 23:07 | |
![]() | Titta i den där "utländska hyllan" som brukar finnas i de flesta affärer, där har i alla fall "min" affär säkert 5-6 olika sorter! Lycka till! | |
| alsklingsem | 2010-01-22 23:42 | |
![]() | ett annat tips är dom där små "riktiga kinesaffärerna" som finns lite härochvar i större städer... | |
| Liiiiindaaaa | 2010-01-22 23:44 | |
![]() | Tack för tipsen! | |
| Hillegnu | 2010-01-22 23:52 | |
![]() | Hemligheten är liksom att inte koka dem helt färdiga. Kyla ner dem direkt så att kokningen avstannar och sen steka. Då har det nog ingen större betydels vilka du köper | |