Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mr_Fungus2010-01-23 19:35
Antal inlägg: 110

Musik: Melodiös Jazz/Fusion
Vill gärna ha tips på nya musiker eller band. Jag lyssnar för närvarande på t.ex. Hiromi Uehara, Jeff Beck, Steve Vai, Mattias Ia Ekhlund, Al Di Meola och Liquid Tension Experiment. Detta är dock ett axplock och jag skulle vilja ha en uppsjö med förslag så att jag kan sålla bort sådant jag känner till och lyfta fram överraskningarna. Så skriv för glatta livet och ge både mig och er alla andra sökande en finfin lista med högklassig musik.

Mr_Fungus2010-01-23 19:36

Självklart finns det även utrymme för diskussion :P

ENAPEON2010-01-23 19:40
Antal inlägg: 456

Kolla vad last.fm rekommenderar för liknande artister på deras respektive sidor där.

Mr_Fungus2010-01-23 19:45

Vad lyssnar du på annars ENAPEON? Ville vara lite mer social och starta en tråd istället för att sinneslöst irra omkring på internets utkanter. Finns det några betapetare där ute som har intressant musiksmak?

ENAPEON2010-01-23 20:00
Antal inlägg: 456

Starta en grupp på last.fm och se vilka som går med, vettja.

jagjagjag2010-01-23 20:05
Antal inlägg: 1

Ser att du gillar föredrar guran, vad sägs om lite Wes Montgomery? Lite snålt med dist där dock om du är ute efter sånt. BB King är en annan mästare, om du gillar blues!

krill_master - Ej medlem längre2010-01-23 20:06
Antal inlägg: 1576

fanns en del acid jazz som var ok i mitten / slutet nittiotalet. men annars tycker jag ärligt talat inte om det alls....... sorry.

azterix, GMS.... är bra som f..

men framförallt "Skazi" är en artist väl värd att ge en chans om man gillar melodiöst, ösigt, tungt med takt men utan speed och skrän.

Mr_Fungus2010-01-23 21:16

Älskar blues. Kommer lyssna lite mer på BB nu när du tog upp det "jag" :P Wes Montgomery vet jag inte om jag skall skämmas över att jag inte känner till. Får prova honom också. Är inte ute efter något speciellt egentligen. Jag är en person som gillar melodi och härliga sound. Det finns ju i så gott som alla kategorier bara man letar efter det

Tack för tipsen krill. Skall kolla igenom alt du nämnt. Skazi låter intressant :) .

peter2010-01-23 21:22
Antal inlägg: 1710

www.janakkerman.com

peter2010-01-23 21:23

www.myspace.com/eefalbers

peter2010-01-23 21:24

och så till slut förstås... www.myspace.com/johngoods all

Draksvans2011-10-03 14:15
Antal inlägg: 5

Peter har redan rekommenderat Jan Akkerman, vilket han gjorde helt rätt i. Killen är ett geni.
Jag lyssnar mycket på 70-talets jazz/fusion, däribland band som Kornet (från Sverige), Mahavishnu Orchestra, Sunbirds, Skorpió, Ablution (Kan vara bland de bästa musikerna jag hört, med självaste Jan Schaffer på gitarr). Made In Sweden med Jojje Wadenius är också ett stort plus, tycker jag!
Lite länkar: www.youtube.com/watc...re =related
www.youtube.com/watc...2A 0ByEDU-8
www.youtube.com/watc...4Q tsfI0aCE
www.youtube.com/watc...re =related

Bland dessa jag nämnt tycker jag att Kornet är bäst. Kan bli lite kämpigt att få alla deras plattor då de bara finns på vinyl. Beställde sista igår från Tradera och tog kanske ett halvår innan jag fick alla.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?