Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 546 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2010-01-27 12:00 | |
![]() | Har du också idéer/uppfinningar i huvudet? Jag pluggar just nu till uppfinnare och jag och mina klasskompisar har haft diskussionen om att vi många gånger känt att vi varit lite ensamma med vårat intresse/sätt att tänka. Att ibland känna att det är roligare att diskutera och försöka lösa något problem än att ta den där extra ölen och ställa sig framför singstar... Spelar egentligen ingen roll om problemet är stort eller litet. Bara att klura ut en lösning på saker och ting är kul. Det är en skön form av kreativitet man får utlopp för i såna lägen. Nu vet vi att vi i vår klass inte är ensamma om att tycka detta fast jag är lite nyfiken... Hur många av medlemmarna här inne kan känna igen sig i detta med att tänka och klura på lösningar till problem, att ha huvudet fullt med idéer och potentiella uppfinningar...? | |
| Guldplate | 2010-01-27 12:04 | |
![]() | Hittade Grönögas forumstråd kring en uppfinning som någon tagit fram. Jag kan bara säga att jag älskar denna typen av saker. Man kan ifrågasätta vikten av den, hur mycket den kommer att sälja, osv... Fast bara att hitta behovet som ligger till grund för uppfinningen och sen lösa det är ju kul. Jag hade gillat att sitta med och spåna fram en idé som denna... =) www.expressen.se/hus...r/ 1.654582 | |
| lovemercury | 2010-01-27 12:51 | |
![]() | Tänka är inte min grej har hellre kul. | |
| annelille | 2010-01-27 13:08 | |
![]() | ....är ganska imponerad att det finns en utbildning för uppfinnare....=).... ... jag är en tänkare och vill hela tiden förbättra min omgivning och funderar dagligen på förändringar.... både med manicker men oftast med förhållningssätt och agerande.... det är uppfinningar det också...=) | |
| mrperfect | 2010-01-27 13:10 | |
![]() | Så är det........problemlösning är roligt. Därför startade jag en länk om detta :D | |
| Dyslekso | 2010-01-27 13:48 | |
![]() | Gravstenar med digitala displayer, där man kan spela upp sina favoritklipp och byta motton på gravstenen enligt ett schema man själv valt, och lämna meddelanden som är personliga, beroende på vem som besöker graven. Bara för att man är död behöver man inte vara tråkig. :) Sätter en tia på att det redan finns. Tänker inte förnedringsgoogla. | |
| lolinonek | 2010-01-27 13:48 | |
![]() | Jag kom på två uppfinningar igår varav den ena skulle bli en storsäljare, men att ta steget till produktion känns väldigt stort tyvärr. | |
| apbur | 2010-01-27 14:01 | |
![]() | Jag kommer titt som tätt på fantastiska lösningar i mina drömmar. Om någon annan kommer på hur man visualiserar drömmar kan jag bidra med en del :) Om inte annat hade jag kunnat håva in en del pengar från porrindustrin. | |
| eid - Ej medlem längre | 2010-01-27 14:02 | |
![]() | Dyslekso: Digitala gravstenar finns. jag vet inte riktigt hur de fungerar men när jag gick min högskoleutbildning för några sedan hade vi en utställning om framtidens kommunikation. Där visade vi exempel på sånna gravstenar dock för djur då. Det var en kort film med ex en hund (från när den levde) sedan varvades filmen med textrutor m information om när hunden föddes respektive dog. =) | |
| Dyslekso | 2010-01-27 14:05 | |
![]() | Haha ok. Får satsa på framtida gravstenar som visar hologram då. Så man kan ses dansa på sin egen grav. | |
| mrperfect | 2010-01-27 14:06 | |
![]() | lolinonek jag vet ju inte alls vad det går ut på ( och det skall jag inte veta heller ), men ta kontakt med uppfinnarföreningen eller något liknande, du kan också kontakta uppfinnarutbildningen, var var det de höll hus? strängnäs högskola? Googla på det, du kan ju tjäna pengar genom att sälja patentet eller gå en kurs i uppfinningar där du kan utnyttja din idé. I utbildningen är det obligatoriskt att man skall patentera en idé! | |
| kajix | 2010-01-27 14:08 | |
![]() | "Så man kan ses dansa på sin egen grav." det där får du nog patentera snabbt. me like. :) | |
| nettan23 | 2010-01-27 15:06 | |
![]() | Fasen va bra, vill med ha en digital gravsten :) Btw synd att man inte uppfann Post it lappar t.ex. Så enkelt men så användbart, personen som kom på dom måste va rik? :) | |
| Dyslekso | 2010-01-27 15:19 | |
![]() | Spencer Ferguson Silver. Vet inte om han är så rik - han jobbar kvar på avdelningen för klisterteknik på 3M. Det var nog företaget som drog in pengarna där. | |
| nettan23 | 2010-01-27 15:27 | |
![]() | Dyslekso: What??? Vilken j_vla otur :O | |
| Dyslekso | 2010-01-27 17:35 | |
![]() | Mm, men det är svårt att slita sig från just den avdelningen har jag hört. :) En uppfinning som skulle behövas är portabla fläktar. Känns inte så aktuellt nu, men om ett halvår så. Solcellsdrivna, förstås. Finns förstås säkert redan det med. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-01-27 17:37 | |
![]() | Jag har haft en sån där liten handfläkt. Inget drag i den, men skönt på sommaren :P | |
| Dyslekso | 2010-01-27 17:38 | |
![]() | Fan också. Solcellsdriven? | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-01-27 17:38 | |
![]() | Nope ;) | |
| janne121212 | 2010-01-27 17:39 | |
![]() | Drivs med dynamo man måste cykla av bara sjuttsingen | |