Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 546

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MeetIsMurder2010-01-28 10:37
Antal inlägg: 25

The Game Neil Strauss
Någon som läst The Game? Vad tycker ni?
Skulle knepen funka i Sverige?

www.dn.se/dnbok/neil...a- 1.516610

MeetIsMurder2010-01-28 10:39

(Ja jag vet att jag har stavat fel till "meet". Men jag är inte heller vegetarian)

Någon som varit på nån av raggningskurserna som Strauss bok ledde till runt om i världen? Även i Sverige?

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-01-28 10:39
Antal inlägg: 505

Neil Strauss och hans "knep" är något av det fjantigaste jag hört talas om. Only in America, kids..

MeetIsMurder2010-01-28 10:41

Baphomet --> Har du läst boken alltså? Vissa saker är ju ren social kompetens egentligen... Men annat är ju löjligt och som han ser på människor, som att allt är på ett visst sätt. för evigt. amen

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-01-28 10:44

Det går ju ofta ut på att man ska få tjejen att känna mindervärdeskomplex t ex, märkligt.
Jag försökte läsa boken en gång för länge sen(inte för att jag behöver hjälp av honom) men jag orkade inte ta mig igenom dravlet.

Skugga2010-01-28 10:48
Antal inlägg: 6559

Det tragiska är att det funkar bra på många, särskilt kvinnor som är vackra och populära, som är vana att män smickrar och ställer sig in, visar att de vill ha dem. Då reagerar de med jaktinstinkt när det kommer en man som i stort sett förolämpar dem, och då måste de få dem bara därför. Jag har blivit "utsatt" för den metoden ett antal gånger, men jag blir bara ledsen... :(

YamahaJet2010-01-28 11:15
Antal inlägg: 2239

Hehe, har en kompis som läste boken och nästa gång vi var på krogen skulle han prova alla dess knep. Han babblade på oavbrutet, tjejen var helt tyst men avbröt plötsligt honom "Alltså, vänta, tyst nu bara, det räcker. Du har läst The Game, eller hur?"

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-01-28 11:20

Fattar inte hur man kan gå på skiten. Måste vara väldigt osäkra och modersbundna snubbar...samma män som tror att det faktiskt går att förlänga kuken om man drar i den tillräckligt hårt 10 minuter om dagen...sorgligt.

MeetIsMurder2010-01-28 13:39

Finns det något som är BRA med boken överhuvudtaget? Och hur många av er har VERKLIGEN läst den?

Dyslekso2010-01-28 14:10
Antal inlägg: 8945

Jag har läst den, men det var ett tag sedan nu. Den är intressant på många sätt, och han berättar en hel del roliga anekdoter. Det handlar ju inte bara om hur man raggar tjejer, utan också om social mikropositionering, eller vad man ska kalla det. Killarna som verkligen går in för att ragga, och för att trycka till och ut alfahannarna i en grupp studerar ju verkligen sociala samspel i minsta detalj - "exakt vad händer i olika sammanhang om man gör så här eller säger det här".

Sen finns det nog en hel del överdrifter i boken, och det är tveksamt hur bra vissa knep funkar i en svensk kontext. Amerikanska män förväntas nog att vara mer "aggressiva" i sin raggning - det uppskattas mer där än här, generellt sett, skulle jag tro.

gubbi2010-01-28 20:42
Antal inlägg: 2638

Har också läst den och håller med om att man snarare bör läsa den som en bok om socialt växelspel och social manipulation - där det "råkar" vara raggning som är kontexten. Ingen kan väl på allvar läsa boken som en "manual" för raggning?

Något som slog mig var den absurda jakten på telefonnummer. Det är nog en produkt av den amerikanske dejtingkulturen. I den svenska krogkulturen är jag övertygad om att det är vanligare att följa med någon hem än att ge ut ett telefonnummer.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?