Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 746

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Konradkorp2010-02-04 00:41
Antal inlägg: 209

Vad tycker ni om Voddler?
Har nu haft det ett par månader och sammanfattar min åsikt. Till en början fascinerad över detta lagliga alternativ. Sedan fundersam. Nu väldigt besviken. Merparten av gratisfilmern är skräp och så tvingas man se reklam innan. De som är nya/bra kostar upp till 37 kronor. På SFAnytime kan man exv. hyra Surrogates för 39 kronor (med möjligheten att reklamera ev. tekniska fel) på Voddler kostar samma film 37 kronor. Ok, man spar 2 kronor. Men var inte tanken att Voddler skulle vara som Spotify fast för film? Som det är hittills är det rent och skär dynga. Dessutom tar programmet tokmkt processorkraft. Vad tycker ni?

sanlin2010-02-04 08:57
Antal inlägg: 1462

Har inte Voddler ännu men har funderat på att skaffa. Vill gärna höra mer åsikter från er som har det. :)

emmanilsson2010-02-04 10:00
Antal inlägg: 15

jag har inte heller voddler, men varför använda det när surfthechannel finns? fördelen skulle kanske vara att det finns svenska filmer på voddler, men hur troligt tror ni att det är att den svenska filmavdelningen där kommer att bli välsorterad?
däremot, att klaga på reklamen känns lite konstigt, det är ju det som är halva voddler-konceptet.

vinterhimmel2010-02-04 10:08
Antal inlägg: 3

Jag håller med Konradkorp, jag var jättenyfiken på voddler eftersom jag är en riktigt stor filmtittare. Men jag kan nog räkna på en hand hur många filmer jag faktiskt har sett sen jag fick mitt användarkonto i början på året. För det första tycker jag inte alls om att man bara kan navigera med tangentbordet. Sen som du sa, de filmerna som är gratis är bara skitfilmer. Jag gillar inte alls att programmet tar så stor plats för det är den inte värd. Jag har avinstallerat det igen för det gav mig inget. Att det skulle vara som spotify fast med film stämmer inte alls. Kanske att det blir bättre i framtiden men som det är nu är voddler inget att hänga i granen. Enligt mig.

sanlin2010-02-04 11:01

Ok,tack för svaren. :)

Riverpoet2010-02-04 11:17
Antal inlägg: 1070

Jag är intresserad, tycker det verkar vara en cool tjänst ändå. Är det gratis så är det. Kollade lite hos en polare och det verkar ju finnas ett par sevärda filmer ändå. Behöver man invites a la spotify?

millarocker2010-02-04 11:39
Antal inlägg: 3

Jag har haft voddler sen det kom ut och jag är inte alls besviken. Jag undrar varför folk klagar så mycket. Ok. Det kostar att kolla på nya filmer. Men det finns hur mycket film som helst. Jag har sett jättemånga filmer som jag gillade som jag kanske inte ens hade sett annars. Jag tycker det är ett bra alternativ när det inte är nåt bra på TV och videobutiken är stängd. Finns ju massa filmer. Sluta vara så snåla och klaga inte. Dom flesta filmerna är faktiskt gratis. =)

Tigera2010-02-04 11:54
Antal inlägg: 545

Jag tycker att Voddler är helt okej. Inte i närheten av så bra utbud som Spotify har för musik, men vi kollar iallafall en film då och då. Irriterade mig också i början på att det styrs med tangentbordet, men det har jag nästan vant mig vid nu. Jag fyllde i nåt formulär jag hittade på nätet (minns inte var) och sedan kom inviten efter ett par månader. Och som millarocker skriver här ovan, det är ju faktiskt gratis om man inte vill betala för de nyare filmerna, så varför klaga?

annasjstrm2010-02-04 11:59
Antal inlägg: 1

Håller med ovan. Har Voddler och det fungerar buggfritt, snyggt och användarvänligt gränssnitt, och visst kan man stå ut med 2-3 minuters reklam för att få se en gratis film. Merparten av filmerna är ju faktiskt helt gratis - o så får man chansen att se sådant man i vanliga fall kanske inte hade valt. Kul. Dessutom utökas utbudet och på sikt kan det bli många godingar även de till O kr och användandet slår igenom. En perfekt tjänst att ha som komplement till annan form av uthyrning.

sanlin2010-02-04 16:47

Nån som vet var man kan få tag på invites? Eller nån som har kanske? :)

sanlin2010-02-04 16:48

Allt jag hittat på Google hittills har mest varit äldre trådar där man t ex ska skriva nån kommentar för att ev få en invite. Vill ha en nu! ;-)

bove2010-02-04 16:55
Antal inlägg: 1333

Skräp. Att jämföra med Spotify går inte. Spotify fungerar prickfritt, är användarvänligt, snyggt och har ett jättestort utbud. Raka motsatsen till Voddler på alla punkter alltså.

klobba2 - Ej medlem längre2010-02-04 17:07
Antal inlägg: 2332

CRAP, VÄRDELÖST UTBUD

hanna19842010-02-04 17:40
Antal inlägg: 2

Jag gick inte på www.voddler.com och skrev i min mailadress och sen fick jag en invite. Vet inte om det funkar längre men.. :)

lsaw2010-02-04 18:56
Antal inlägg: 351

Det finns ett antal invites att köpa på Tradera billigt, vissa av säljarna har goda bedömningar, så det går väl att chansa för 20:-?

lovemercury2010-02-04 20:04
Antal inlägg: 55

Fick min invite när jag skrev upp min mail och min sambo fick det åxå kort därpå. Är väldigt besviken på utbudet. Sen förstår jag inte hur dom kan ta betalt för att se Djungel George!!!

Kristina_1762010-02-04 21:47
Antal inlägg: 15

Gratisutbudet är ungefär som det återfinns längst ner i reabacken på Ica och klienten tar som nån redan påpekat mycket processorkraft. Usch!

sanlin2010-02-04 21:47

Ok, tack. Ska testa o se om jag kan hitta nån. :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?