Spelrum
Giraffen25
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 180

Forumkategorier

Användare Inlägg  
1stclassriot2010-02-05 14:33
Antal inlägg: 522

Melodifestivalen
Nu kan man lyssna på några bidrag på SVTs hemsida:

svt.se/2.123448/1.18...po s=lasMer

Efter att ha lyssnat igenom alla anser jag att 3:an är väl den enda som skulle kunna tilltala Europa och speciellt öst och som har mest internationell klang även om den inte är så jättestark..

4:an är ganska bra men sån rock gick ju inte hem förra året tyvärr, syftar på Schweiz bidrag...

5:an med Anders Ekborg behöver man inte ens lägga energi på. Smaklöst...

osv.

Sverige kommer aldrig fatta att schlager tyvärr inte existerar i Eurovision Song Contest längre... Vi måste släppa det och börja skicka iväg till låtar och artister med internationell klass, t.ex. Alcazar eller kanske Agnes. Den där killen som har skrivit låtar åt Britney Spears m.fl borde ju kunna knåpa ihop något

Satyra2010-02-05 16:31
Antal inlägg: 4561

Egentligen har jag alltid tyckt att det som visas fram i Melodifestivalen är så jävla uselt att det måste vara bottenskrapet av all låtsnickeri som existerar i Sverige som alls kommer på fråga att tävla. (vad ska man annars dra för slutsats?? hehe), men trots detta tycker jag att det är skitkul att följa tävlingen. :-O ;-)

Och så här efter en snabblyssning av de 8 första bidragen måste jag ändå erkänna - trots att jag inte gillar musikstilen i de flesta låtar - att standarden verkar ovanligt hög! :-O
_________________________ _______________
Satyras utlåtande kring låt 1-8, so far:

1) "Unstoppable" - Ola

Modern schysst poplåt med bra refräng. Ungefär så jag tycker att en Melodifestivallåt ska vara.

2) "A place to stay" - Jenny Silver

Skittråkig, intetsägande låt i nyare Madonna-kopielik stil.

3) "You´re making me Hot-Hot-Hot" - Linda Pritchard

Den här känns det som att jag har hört tusen gånger förut. Trist som fan! Ogillar dessutom det här sättet att sjunga på. Alldeles för många låter precis likadant för att det ska beröra mig det minsta lilla.

4) "Road Salt" - Pain Of Salvation

Skitsnygg, ickesliskig ballad! (Hatar normalt ballader.) Sången känns känslomässig på riktigt (utöver att jag verkligen gillar rösten!) och griper därför tag i mig.

5) "The Saviour" - Anders Ekborg

Eehhh ... Börjar rätt bra musikaliskt men Anders röst gör att det blir musikalstuk på det hela, tyvärr. Sen plötsligt i refrängen förvandlas låten till en supertöntig jag vet inte vad, hahaha. Näe!

6) "I did it for love" - Jessica Andersson

URK! Vet inte hur jag ska beskriva det ens men den här musikgenren avskyr jag nästan lika mycket som dansband/musikal och opera! :-/ Kan inte ens "bara" kalla den en ballad, det är värre än så! hehe

7) "Singel" - Frispråkarn

Hm ... finns det två raplåtar som INTE låter exakt likadant?? :-O

8) "Keep on walking" - Al Fakir

Oerhört musikalisk ung man, Al Fakir, men trots att låten ÄR rätt vacker är den alldeles för avancerad för Melodifestivalen. Möjligen skulle den ha en chans om tävlingen bara var avsedd för att avslyssnas av andra musiker som förstår det svåra i det hela?!...
Är ju, som den finska jag är, lite svag för molltoner som kastas in plötsligt så det ger den pluspoäng men som sagt - alldeles för musikaliskt avancerad för att kunna "slå".
_________________________ ___________
Enligt mig är alltså Olas låt bäst i tävlingens genre av dessa 8, men Road Salt är min personliga favorit! :-)

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-02-05 16:55
Antal inlägg: 1821

1. Ola känns som en PRIDE-hit, d.v.s. det som återstår av schlagern efter att den urvattnats. Tråkig låt tyvärr.

2. Jenny silvers låt är sömnmedel. Passar perfekt att lyssna på när man kör bil sent och gatlyktornas ljus passera revy. Men man vill bara hem och sova och låten tar en från A till B.

3. Pritchard borde låta Beyonce ha sina melodislingor för sig själv. Hon kan inte förvalta dem i alla fall. (och sluta försöka låta som shakira)

4. Pain... is painful. De försöker vara seriösa och smärtsamma, men låter mest överansträngt. Take me away, säger jag bara.

5. Ekborg borde ha sagt "tack men nej tack" till denna chans. Fungerar möjligen för att flirta med halvfulla italienare

6. Jessica Andersson. En sån titel manar till undeverk. Lite Celion Dion rip-off känns det allt som. Faller på just bristen av underverk.

7. Frispråkaren... håller med föregående inlägg. Det finns inom svensk hip-hopp ett par "unika" artister, resten låter som om de försöker härma varandra. Det här är skittråkigt.

8. Salem... känns som Bodies without organ på semestern i grekland. Avancerat, ja kanske. Tråkigt.

Tyvärr, blir nog till att glo på något annat ikväll med tanke på hur många gånger jag använt ordet tråkigt.

emmylicious2010-02-05 17:12
Antal inlägg: 4501

*påpekar att festivalen är imorgon, inte idag*

caughtbock2010-02-05 17:16
Antal inlägg: 7699

Håller med ts angående bidrag nummer tre, men gillar verkligen inte den typen av låtar. Bidrag åtta gör mig bara irriterad. De borde fatta att det ska krävas en riktigt bra raplåt för att Svenska folket ska rösta och den är inte ett dugg bra.
Om jag skulle rösta (vilket jag aldrig gör) skulle det bli på Salem Al Fakir. Han är begåvad, det lilla jag hörde av låten var bra och dessutom är han jävligt attraktiv.

Steve Zissou - Ej medlem längre2010-02-05 17:32
Antal inlägg: 1821

tack emmy... du ser, hade ju blivit dubbelt tråkigt att undvika något som inte ens visas.

Egenskap - Ej medlem längre2010-02-05 17:34
Antal inlägg: 8331

Går detta fortfarande? Piiiinsamt dåligt. Tänker inte ens lyssna på skiten.

Megaherz2010-02-05 20:07
Antal inlägg: 3304

Har precis börjat i Tyskland, skit alltihopa.

skogstorparn2010-02-05 21:04
Antal inlägg: 2287

schyffert har nog rätt,vi skulle nog röstat fram Chrille i fjol!
www.youtube.com/watc...TO 38qLfz68

Lilian552010-02-05 22:14
Antal inlägg: 2

Äntligen börjar det!

Pingiskillen - Ej medlem längre2010-02-05 22:40
Antal inlägg: 947

Hur kommer det sig att så många går igång på denna skitmusik. Om melodifestivalen var en sexuell böjelse så skulle den förmodligen vara förknippad med långa fängelsestraff.

Satyra2010-02-05 22:42
Antal inlägg: 4561

Pingiskillen - Jag går absolut inte igång på musiken - hatar den! hahaha Det är mer hela konceptet i sig som är kul. Hela kittet - skitmusiken, kläderna, upphissandet av allt. Asroligt ju! hehe ;-)

le-lou2010-02-05 22:49
Antal inlägg: 17500

glammet är kul , hela showen är bara så jäkla kul. Låtarna kommer i andrahand och är ofta sömnmedel. Men melodifestivalen behövs hårt i det här kalla landet!

anneli72 - Ej medlem längre2010-02-05 22:50
Antal inlägg: 11612

Jag tittar!

Om man ska ha en åsikt om något så bör man ha sett det.

Pingiskillen - Ej medlem längre2010-02-05 22:52
Antal inlägg: 947

Jag fattar inte ens det roliga runt omkring, Baard blir upprörd Bert blir ännu mer upprörd och Lotta Bromé tycker allt är underbart.

-Torskmacka2010-02-05 23:04
Antal inlägg: 1623

Showen är grymt kul, men shit - vad dåliga låtarna är, om man jämför med musik man hör på radio.

anneli72 - Ej medlem längre2010-02-05 23:09
Antal inlägg: 11612

Den dagen min nyfikenhet svalnar är jag nog död.

Jag är nyfiken..måste veta.

Tanten M - Ej medlem längre2010-02-06 20:24
Antal inlägg: 5126

Va tvungen att gå in här o kolla vem monstret som sjöng låt 2 var...

Tanten M - Ej medlem längre2010-02-06 20:25
Antal inlägg: 5126

Tänkte se på 4an istället, men den serien hade jag ju redan sett :(

odin - Administratör2010-02-06 21:01
Antal inlägg: 7442

Man måste oftast höra låtarna några gånger innan de fastnar, det är det som är grejen med varför man tycker låtar man hör på radio är så mycket bättre (tror jag + imho)

Håller med om att det är kul show.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?