Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 746

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldplate2010-02-05 17:49
Antal inlägg: 1212

Underbar reklam!
Jag har inte kunnat låta bli att reagera på reklamen över att man ska testa sin IQ. Den finns som banner här inne på Betapet.

Det står något i stil med "Hur hör äär din IQ?" och sen frågar dom vilken siffra du ser och du får ett tresvarsalternativ.

Nu råkar det bara var så att för att se siffran så behöver man vanligt färgseende. Är du färgblind så kommer du inte kunna se den...

Innebär detta att dom som gjort reklamen anser att alla färgblinda är iq-befriade, i och med att dom inte kommer att kunna svara på frågan?!?

Fast det är skönt att se att folk slänger ut pengar på reklam och sen är den helt missvisande för vad som egentligen är tanken bakom reklamen! =)

Egenskap - Ej medlem längre2010-02-05 18:02
Antal inlägg: 8331

Vilka problem jag slipper med Ad block.

Desert_Angel2010-02-05 18:05
Antal inlägg: 1

Haha jag håller med dig till 100%. Det finns så många reklamer i dagens läge som har samma effekt.

En radioreklam tex om ett område i Uppsala som ska/skulle (gammal reklam nu) bygga en massa nya hus har en tidsskillnad.

-"Så här lät det för 100 år sedan" *fågelkvitter och en njutsam miljö spelas upp*
-"Så här låter det nu" *massa snickeriljud och sådant som alla stör sig på*

Min tolkning av den reklamen är iaf att dom förstör all frid genom att sätta upp en massa nya hus så friden försvinner.... Mycket underhållande. :P

Scarpetta - Ej medlem längre2010-02-05 18:50
Antal inlägg: 1154

Irriterar mej något fruktansvärt på tv-reklamen för Rädda Barnen där: "Antalet barn som INTE går i skolan minskat". Varför väljer man att ha negationer som ju automatiskt blir negativt istf det mycket mer positiva: "Antalet barn som går i skola har ÖKAT". Kan någon förklara varför de valt att göra på detta sätt?

odin - Administratör2010-02-05 19:02
Antal inlägg: 7442

Jag håller med, har kontaktat reklamleverantören.

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?