Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 871

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-02-05 20:52
Antal inlägg: 9204

separationer och män
just nu skiljer sig alla i min bekantskapskrets, lr sen 4 år tillbaks iaf. idag träffade jag en väninna som separerade precis före jul. det som slog mig då är att ALLA män inblandade har skaffat sig ny "fru" inom loppet av veckor till MAX 3 månader. med fru menar jag kvinna som de flyttar ihop m introducerar t barnen e tc. jag tycker att detta är väldigt konstigt.

är det min krets eller är det allmänt så här?

min känsla är att kvinnor separerar och bygger upp ett nytt liv medans män försöker hitta en partner så snabbt som möjligt som komponent att fortsätta leva samma liv som förut med?

Summer Wine - Ej medlem längre2010-02-05 20:54
Antal inlägg: 79

Flesta skilsmässor beror på att män har varit otrogna. Så de har haft den nya partnern på gång redan före separationen.

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-02-05 21:06
Antal inlägg: 505

jag har nog upplevt tvärtemot vad du säger ramsay. kvinnorna snabbar sig som fan med att hitta en ny man. konstigt va?:)

ramsay - Ej medlem längre2010-02-05 21:09

mjo, kan så vara. i mitt umgänge så är det mest kvinnorna som varit drivande iofs. men i exemplet från idag tänkte jag själv i mitt stilla sinne att det kanske varit så.

hade annars en tanke om att det var den "lämnade" som så snabbt gick in i något nytt. var den andra gemensamma nämnare nämnaren för de män jag refererade till ( men inte alla).

ramsay - Ej medlem längre2010-02-05 21:12

nej B, inte konstigt bara helt olikt mina erfarenheter. därför jag frågade. undrade om det var ett mönster öht.

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-02-05 21:17

nja, jag tror inte man kan läsa in mönster så. jag tror att du helt enkelt har fler kvinnliga vänner än manliga..
men när man blir dumpad så kanske man ofta vill ha nåt nytt så fort som möjligt, eller så vill man ha nån annan när man äntilgen kommit ifrån den man inte ville ha.
jag vet inte. jag bara svamlar..

ramsay - Ej medlem längre2010-02-05 21:30

visst har jag mer kvinnliga vänner än manliga men mest övervägande heterosexuella vänner iofs, vilket ju innefattar en man i alla fall;)

nej, jag har en teori som växt fram av mina erfarenheter också. ngt om att män är mer benägna att byta in partner för att fortsätta enlivstil (nu pratar jag villa, barn familj liv) .

med att träffa nya menar jag nu inte just träffa nya utan flytta ihop, deklarera förhållanden e tc TROTS (ofta förvirrade barn).

Summer Wine - Ej medlem längre2010-02-05 21:33

"Varför gifta sig när man kan vara singel och göra många kvinnor lyckliga i stället för att göra en olycklig." (citat av Maurice Chevalier)

Liftactiv2010-02-05 21:34
Antal inlägg: 783

Män behöver en dadda = ny kvinna så fort som möjligt, medans han fortfarande kan ömkas med....

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-02-05 21:35

Kanske du har en poäng ramsay. men i det stora hela tror jag iaf att man som kvinna lika mycket tycker det suger att vara ensam. däremot kan jag luta lite åt att den som är lämnad kanske söker nytt snarast.

ramsay - Ej medlem längre2010-02-05 21:42

summer Wine, det är mitt personliga motto! sno inte.

men singel behöver man inte vara, jag pratar om sådana allvarliga markeringar av förhållanden hos personer som har barn. in

ramsay - Ej medlem längre2010-02-05 21:50

nja, jag tycker inte det suger att vara "ensam". ensam är jag inte heller för att mina barn inte känner till och träffar de män jag träffar. suger gör det däremot att leva i ett förhållande för formens skull.

Fe-mail4you2010-02-05 21:50
Antal inlägg: 6

Studier har visat att männen har svårare att leva ensamma (hur exakt vetenskapliga dessa sedan är kan jag inte svara på). Men visst - jag har märkt samma fenomen i min umgängeskrets.

ramsay - Ej medlem längre2010-02-05 21:57

jupp! min tanke, och ngr dimmiga studier i bakhuvudet, exakt!

jag tror att män hellre ser fel i givna (andra) personer än i situationer. dessutom är dom mer benägna att sträva efter nomen.

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-02-05 21:59

med tanke på hur mina singelvänner pratar så tycker de flesta att det suger att vara ensam. om man inte själv valt det. eller singel kanske det heter:) to each their own. bara man är nöjd.

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-02-05 22:01

har man barn så är det till slut oundvikligt att de får träffa mammas/pappas respektive någon gång.

Summer Wine - Ej medlem längre2010-02-05 22:02

Äh, dagens barn är vana med sina plastpappor och - mammor. Det är naturligt för dem.

Summer Wine - Ej medlem längre2010-02-05 22:06

Sann historia:

7- åriga Pernilla och Camilla står på skolgården och pratar om, hur de haft det över helgen. Pernilla berättar med stolthet, att Kalle P... hade varit hos dem hela helgen, alltså hade mamman fått tag på en ny kille igen. Då utbrister Camilla: Jaså han, har var hos min mamma förra helgen.

ramsay - Ej medlem längre2010-02-05 22:06

med tanke på hur mina singelvänner pratar så tycker de flesta att det suger att vara ensam"

ja, det kanske svarar på min fråga. att du (b) inte ser att jag sätter skillnad mellan träffas/vara tilslammans kontra bilda familj, introdicera t barnen etc.

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-02-05 22:09

jodå, men i slutändan så blir det väl så om man träffar nån man trivs extra bra med? personligen skulle jag tycka det var jobbigt att ha ett liv med min flickvän och ett med mitt barn för länge. men jag förstår vad du menar.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?