Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 746 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MP3 | 2010-02-06 14:04 | |
![]() | Filmtips mottages tacksamt! Hej! Ska vara föräldraledig snart och skulle gärna vilja ha ett gäng filmtips. Jag gillar svenska filmer, amerikanska lite mer independent-filmer, men även franska filmer. Tack på förhand! | |
| LisaLong | 2010-02-06 14:07 | |
![]() | Atonement Det stora blå Eight below V för Vandetta The Haunting in Canetticut Jolene | |
| emmylicious | 2010-02-06 14:18 | |
![]() | Kanske det finns några vettiga tips i den här tråden? betapet.se/forum/thr...ad id=15362 | |
| my fish - Ej medlem längre | 2010-02-06 14:36 | |
![]() | hehe, föräldraledig. tja... Bolibompa, Pippi Långstrump, Alfons Åberg... | |
| tangerine08 | 2010-02-06 14:39 | |
![]() | Om du inte sett Eternal Sunshine of the Spotless Mind, se den! | |
| gnill | 2010-02-06 14:53 | |
![]() | Min filmtopp: Barnen som inte fanns (en av de bästa filmer jag någonsin sett) Den gråtande kamelen (en dokumentär om kamelfödslar hos ett nomadfolk,låter inte så spännande men är faktiskt otroligt gripande och med tankar som stannar kvar) Min japanska vän (väldigt rolig, tänkvärd, välgjord film om kulturkrockar) Tarnation (en självbiografisk dokumentär som berörde mig väldigt) Trainspotting (hemsk, rolig, sann, berörande, välgjord) Breaking and entering (bra välgjord film) Magnolia (också en av de bästa filmerna jag sett) Before night falls (en av mina favoritfilmer, bygger på självbiografisk bok av exilkubansk författare, fantastisk skådespelare i huvudrollen) Frida (film om Frida Kahlo) välspelat, intressant , lärorikt Babel Oskuld (Quinceañera) En jättebra film helt enkelt, handlar om allt möjligt i livet, människor, möten, relationer Spring, Lola (väldigt bra film där man håller andan hea filmen igenom, nästan i alla fall) (Prisessan + krigaren av samma regissör är också bra, men Spring Lola spring är bättre) Do the right thing (jag gillar alla Spike Lees filmer som jag sett, men den här är den bästa!) Idioterna av von Trier (provocerande film som inte lämnar en oberörd) Lucky People Center International (tänkvärd och vacker film om miljö och människa) Och några andra bra filmer: Closer Look both ways Italienska för nybörjare (dansk film) Familjehemligheter (svensk film) I huvudet på John Malcovich Eternal Sunshine of the Spotless Mind Woodsman (om pedofili) Paradise now (om självmordsbombare) Elephant (om Columbinemassakern) Festen (dansk film) Little miss sunshine Little Children Stranger than fiction Sliding Doors Dark Horse The grizzly man Funny Games (det tyska originalet) Fight club | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.