Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Fisken | 2010-02-06 17:54 | |
![]() | POPART BILD Hej! Jag ska göra en väggmålning här hemma och ska använda mig utav konturerna från ett foto. Jag har försökt mig på att göra om fotot jag har till ett popart foto men ej lyckats. Finns det någon vänlig själv här som skulle vilja hjälpa mig? den som kan det här fixar säkert det på 1-2 minuter. Väldigt tacksam för hjälp! Den som känner för att hjälpa mig kan adda mig på msn eller skicka ett e-post Joakim.hoglund@grycksbofi skeklubb.se | |
| Satyra | 2010-02-06 17:58 | |
![]() | Har du PhotoShop? I så fall finns en förklaringssida till hur man gör en pop artbild därigenom. www.photoshopsupport...cr een.html | |
| -Fisken | 2010-02-06 18:13 | |
![]() | Har provat flera olika förklaringssidor men aldrig lyckats få till dej.. därför undrar jag om det är någon här som kan göra om bilden åt mig | |
| Satyra | 2010-02-06 18:55 | |
![]() | Ok, jag hittade precis en video som jag följde tillvägagångssättet genom i PS och det funkade finfint - dock tar det lite längre tid än ett par minuter, som du föreslog i första inlägget. ;-) Här är resultatet av mitt första försök till pop artbild, gjord efter videobeskrivningen: www.madeforyou.se/Gr...st bild.jpg Och här finns videon om du själv vill försöka - www.videokurser.se/s...ph otoshop/ OM du nu inte hittar någon som vill göra jobbet åt dig förstås. ;-) | |
| Nasty Nimrod | 2010-02-06 19:20 | |
![]() | Vad menas med "popart-bild"? Som jag förstått det var det en konstriktning på 60-talet, inte i sig en stil? Menar du extremrastrade bilder á la Roy Liechtenstein? | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-02-06 19:26 | |
![]() | Andy Warhol typ eller?....upp med en overhead på väggen. 4 likadana kort, olika skrikiga färger och bara kör. | |
| -Fisken | 2010-02-06 19:44 | |
![]() | Denna bild zandrisens.blogg.se/...99 9656.jpg vill jag ha i popart endast svart färg.. Den ska se ut som den här bilden gör zaint.no-ip.com/uplo...s/ tmv1.jpg Det är alltså de fyra killarna som jag vill ha konturerna? av och måla upp på väggen Hänger ni med.. Satyra, jag har provat flera gånger men det blir inte nå bra.. Däför jag söker någon som kan hjälpa mig med bilden.. | |
| -Fisken | 2010-02-06 19:50 | |
![]() | Man kan säga att bilden ska bli som en schblon | |
| Nasty Nimrod | 2010-02-06 19:54 | |
![]() | Okej, jag tror inte det blir så svårt i Photoshop eller liknande om du först gör bilden svartvit och sen ökar kontrasten i bilden, du kanske ska ta någon del i taget eller något, så du inte råkar kontrastera bort ansiktena. Det är nog också bra om du utgår ifrån en bild med hög upplösning. | |
| Satyra | 2010-02-06 19:58 | |
![]() | Ok - testade att bara ändra på Tröskelvärdet på den bild du hänvisar till och vips så blev den svart-vit på det här sättet! ;-) www.madeforyou.se/Gr...tb ild2.jpg Om det nu är så du menar? MEN - Upplösningen på den här lilla bilden gör ju att det inte blir så skarpt i konturerna, plus att killarna borde stå i samma linje. Som det blev nu så försvinner konturdetaljerna från de bakre två. | |
| Satyra | 2010-02-06 20:01 | |
![]() | Alltså i PS-menyn - under Bild > Justeringar > Tröskelvärde. Voila! ;-) | |
| Nasty Nimrod | 2010-02-06 20:02 | |
![]() | Man kan väl iofs malla bakgrunden vit, och förtydliga konturerna. Men som sagt så känns utgångsbilden för dålig. Du har ingen större och tydligare? | |
| Lill-IT | 2010-02-06 20:10 | |
![]() | Håller med om att bilde var rätt kass... och foten bortklippt på den ene.. men men.. img52.imageshack.us/...tc olor.jpg eller img52.imageshack.us/...te stws.jpg | |
| Lill-IT | 2010-02-06 20:11 | |
![]() | Tog mig friheten att göra den i flera nivåer... snyggast så. | |
| Lill-IT | 2010-02-06 20:13 | |
![]() | Funkar inte så bra till schablon dock.. hmm. | |
| -Fisken | 2010-02-06 20:17 | |
![]() | Har provat en hel del nu jag också.. Insåg också att bilden är för dålig i skärpan.. Jag vill ju ha ansiktet och allt riktigt klart. Ska försöka få tag på originalet på bilden om det går. Jag tackar så hemskt mycket för den hjälp jag fått utav er hittils | |