Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SaraAras | 2010-02-06 18:24 | |
![]() | Kattkunniga människor se hit!! Hej! Jag har två vuxna katter, den ena e cool, Majvor, medan den andra är mera rädd, Saga. När dom kommer hem till någon annan (när jag åker bort o nån är kattvakt alltså) så är Majvor är helt ok med det medans Saga tycker de är pyton! Min kompis som brukar va kattvakt ska nu skaffa sig en egen katt, en liten på 12 veckor. Vi vill ju nu att dom här 3 katterna ska bli polare så vi kan va kattvakter åt varan när det behövs. Men vi vet inte riktigt hur vi ska gå till väga. Majvor e de nog inga problem, men Saga e nog svårare. Jag hade Saga först och när jag köpte Majvor tyckte inte Saga att de va så jättekul, hon spöade henne en del (givetvis under kontroll) o "satte" henne på plats. Men de kanske blir svårare med en katt hon inte träffar dagligen. Sen undrar vi lite vart de är bäst att dom träffas, hos henne eller mig? Hennes kattunge kan ju bli väldigt osäker om den är på ny plats (hemma hos mig då) och de e 2 stora katter, medans Saga kanske blir jättestressad av att först vara någon annanstans än hemma vilket hon ju avskyr + att de är en ny katt. Vi vet inte alls hur vi ska göra, någon som kan hjälpa oss med detta?? //Evelina | |
| cokki | 2010-02-06 18:39 | |
![]() | eftersom dina katter brukar vara hos din kompis. så ta med dig dina katter till henne. släpp bara ner dom på golvet som ni brukar. djuren sköter rangordningen själva. Även om det blir fräs och jamande så dödar dom inte varandra. Vi har flera katter som har kommit till oss i olika omgångar. En av dom gick och reste ragg i två veckor stackarn... med det gick över. Nu är alla jätte kompisar. | |
| lsaw | 2010-02-06 18:42 | |
![]() | Jag har också "tillsatt" kattkamrater och håller med cokki. Men det gäller att ha is i magen för kattbråk utmynnar inte i någon skön musik! :) | |
| apbur | 2010-02-06 18:43 | |
![]() | Eftersom det är en unge kommer ingen rangordning behöva göras upp om nu. Det kommer komma senare, när den andra katten blir vuxen. Ingen av dina katter bör anfalla kattungen vare sig den kommer till dig eller du till den. Lite fräs kan det ju bli, speciellt från den osäkra katten. Men det är ju bara lite fräs. | |
| le-lou | 2010-02-06 18:52 | |
![]() | kom ihåg, de behöver inte bli helgjutna "kompisar" för att kunna fungera ihop. Vissa katter blir aldrig vänner, men de allra flesta lär sig att acceptera varandras sällskap. En kattunge är det sällan problem med, det kan bli lite tjut och fräs, men mer än så är det ju knappast. Vi köpte tex vår hundvalp (vi hade då 2 vuxna katter), och var allt lite nervösa för hur det skulle gå. En av katterna är den här snälla gossiga orädda typen som alltid går fram och puffar på allt och alla. Den andra är den lite skyggare, nervösare varianten, den som hellre springer bort än fram. Gissa om vi blev paffa när det visade sig att den skyggare av de två, var den som gillade valpen mest? De två tydde sig till varandra. Idag accepterar egentligen mest den "snälla gossiga" katten vår hund, han nonchalerar honom mest och går undan, medan den "skygga" katten är helpolare med hunden. De sover tom tillsammans, slickar varandras pälsar rena och leker "tafatt" med varandra. Helskumt. Så vem vet, det kanske fungerar superbra mellan din Saga och kattungen, trots att det just är henne du är lite nervös för ? :) | |
| Nasty Nimrod | 2010-02-06 19:50 | |
![]() | Vi var på besök hos några vänner i deras hus förut där de hade tre katter och två hundar. Det blev något tjafs mellan den ena katten och hunden så vi skällde på hunden för att den inte lämnade katten ifred, men senare så såg vi att katten närmast förförde hunden med lockande rörelser. Bortsett från artbarriären var det en ytterligare pikant detalj att det var en katthona och en tik. Nåja, man tager vad man haver... | |
| -Torskmacka | 2010-02-06 22:52 | |
![]() | det finns bara en väg och det är att de får lära känna varandra den hårda vägen. att de slåss är bara ett sätt för dem att hitta sin plats i hierkin... klipp klorna kort på dem bara innan, så kan de inte skada varandra. | |
| kermis | 2010-02-07 03:19 | |
![]() | Jag måste undra varför katterna måste flyttas mellan hemmen alls... Du slipper ju hela problemet om ni kattvaktar genom att helt enkelt åka till den andres hem och kolla till katten/katterna ett par gånger om dagen. Särskilt som en av katterna är osäker och inte gillar att bli satt i ett ny miljö.. | |
| leftyson - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:19 | |
![]() | tänkte oxå på det, det är väl bara att hälsa på dem och vattna när det behövs? | |
| rose53 - Ej medlem längre | 2010-02-07 13:29 | |
![]() | Håller med de två senaste talarna. För katten är det egna hemmet det viktigaste och de flesta katter avskyr att behöva byta bostad. Så det bästa är att ordna så att någon kommer hem och ser till dem i den egna bostaden. /En som varit kattägare i 20 år | |