Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bujum | 2010-02-07 09:23 | |
![]() | pälsproblem hos hund Min bordercollietik på 4,5 år har precis fällt men i motsats till tidigare gånger ser hon nu helt förskräcklig ut tycker jag. Hennes svans är jättetunn och framme på bringan skymtar den rosa huden igenom. I övrigt verkar hon helt frisk. Jag har börjat att ge henne öljäst tillsammans med den dagliga fiskleveroljan. Hon är avmaskad flera gånger sista tiden pga att hon fick valpar 5:e november. Veterinären finner inga fel. Har ni några bra råd om hur jag ska få hennes päls tät fin och glansig igen så är jag tacksam. Tack på förhand!! | |
| Mouche - Administratör | 2010-02-07 09:43 | |
![]() | Koka strömming (eller annan fet fisk) och blanda ner 1-2 stycken i hennes mat i några veckor. Mouche | |
| bujum | 2010-02-07 09:49 | |
![]() | Räcker det inte med fiskleveroljan då? | |
| diina111 | 2010-02-07 09:52 | |
![]() | Jag tror inte att du behöver vara orolig för det är oftast helt naturligt att en tik som har haft valpar kan fälla något otroligt,ja tom så att det rosa skinnet syns. Jag har själv haft liknande tikar,så ta det lugnt så kommer pälsen säkert tillbaka | |
| lolinonek | 2010-02-07 21:54 | |
![]() | Är inte äggula väldigt nyttigt för hår och päls? har för mig det iallafall..... | |
| -Torskmacka | 2010-02-08 23:24 | |
![]() | Hon är kanske pälsallergiker? | |
| megamix | 2010-02-09 10:41 | |
![]() | och specialfoder! ge henne extra näring hon har ju fött en massa valpar herregud, det billigaste fodret kanske inte räcker till att återställa folsyrebalansen. | |
| schlagertös - Ej medlem längre | 2010-02-09 10:45 | |
![]() | Har hon fått valpar har du väl ändå en veterinär??? | |
| schlagertös - Ej medlem längre | 2010-02-09 10:46 | |
![]() | Alla tikar som fått valpar är precis som oss människor. Efter ett tag så tappar man hår..inget konstigt alls | |
| lolinonek | 2010-02-09 11:39 | |
![]() | Megamix: Det står klart och tydligt att veterinären inte finner några fel så där har hon varit med hunden, och sen vet jag att bujum defenitivt inte köper det billigaste fodret för hon är väldigt mån om sina hundar. | |
| lolinonek | 2010-02-09 11:44 | |
![]() | ursäkta, det med veterinär var riktat som svar till schlagertös inte megamix..... | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2010-02-09 12:22 | |
![]() | bra mat | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2010-02-09 14:45 | |
![]() | Pröva att köpa doggys svarta säckar,tror dom heter professional,extra aktiv. Bra foder,minimalt med bajs,fin blank päls och hunden mår toppen! | |
| lolacola | 2010-02-09 15:16 | |
![]() | Jag ger min showtik B - vitaminer 10 ml om dagen. Finns att köpa på Hööks heter shy feeder. Det är för hästar men preparatet för hund är exak samma sak bara att de säljs med annat namn i mindre och dyrare förpacningar. B - vitamin används då det dagliga fodret ej täcker djurets behov vid Tex hård ansträgning, pälsfällning och efter löp / valpning. B - vitaminer är även viktiga för omsättningen av kolhydrater och protein. VitamnB12 har bla stor betydelse för blodbildningen. Men som tidigare nämt tror ja de kommer tillbaka av sig själv men jag ger B - vitamin för de är så bra emot annat också dessutom så kissar de ut eventuella överskott. :=) | |
| Summer Wine - Ej medlem längre | 2010-02-09 15:27 | |
![]() | Kan vara hormonellt. Tikar kan få tunnare päls av hormonella omställningar. T ex. kastrerade tikar får ofta "babypäls". Kan det inte i din hunds fall bero på graviditet, förlossning och amning? Avvakta. Jag tror, att det blir bättre när vårsolen kommer! | |