Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2010-02-07 15:49 | |
![]() | Astrologi Letade efter detta högst allvarliga ämne (*harkel*) i forumet men hittade det ingenstans. Hur kan det vara möjligt att det inte dividerats här? :-O ;-) Var under senare halvan av 80-talet och sisådär tio år framåt ganska maniskt intresserad av astrologi. Så till den milda grad att jag var på vippen att sälja min dåvarande frisersalong och istället gå som astrologlärling hos en då känd svensk astrolog, men besinnade mig i sista stund. Hade som sport att gissa vad mina kunder på salongen var födda i för tecken och var jävligt duktig på det också faktiskt. ;-) Idag har hur som helst intresset falnat rejält, men lite småkul kan jag emellanåt fortfarande tycka att det är. Ska man få ett fullständigt horoskop personligt ställt måste man såklart ta hänsyn till en massa mer än bara soltecknet, men om man nu ska skala ned det till mer överskådlig (fast då mindre seriös) nivå så kan man ju hålla sig till just det - soltecknet. Själv är jag en stolt skorpion! Säger stolt därför att jag inte känner en enda skorpion som INTE är stolt över att vara just det. ;-) _________________________ ___________ SKORPIONEN - Vatten - Styrs av planeten Pluto. Känslig, intuitiv och negativ. Nyckelord: Skapelse, födelse, död, sex, pånyttfödelse, lidelse, forskning, hemlighetsfullhet. Färg - Mörkrött Metall - Stål Stenar - Topas och malakit Skorpionen strävar ständigt efter förfining och nyskapande. Zodiakens mest sexuella och passionerade tecken. Passionen styr allt skorpionen gör, inget är halvdant, ständigt allt eller inget!! _________________________ ___________ Vad är du född i för tecken och är du alls intresserad av astrologi, på något plan? | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 15:51 | |
![]() | Är intresserad om stjärnorna säger bra saker om mig. Hur är Vågen? Bäst, eller hur? :-) | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-07 15:53 | |
![]() | Ojoj Satyra mer mitt i prick kan det inte bli på skorpionen. Är det mej du skriver om??:-)) | |
| rosamolnet82 | 2010-02-07 15:54 | |
![]() | Jag är skytt, men har ingen som helst aning om vad de "betyder", läser som hastigast mitt horoskop i tidningen ibland =)) | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 15:55 | |
![]() | Satyra och BrokenString, vad passionerade ni är. :-) | |
| Zmrzlina | 2010-02-07 15:55 | |
![]() | För att besvara din fråga så nej, jag är inte ett dugg intresserad astrologi. För mig är det bara ännu en form av pseudokunskap som får människor att tro orimliga saker. | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 15:55 | |
![]() | Skytten är ingen höjdare, har jag hört. :-D | |
| callerina | 2010-02-07 15:56 | |
![]() | Ha, Zatyra!! När jag såg att du öppnat den här tråden tänkte jag direkt: Zatyra måste vara skorpion småler skorpionen Callerina som håller med om det där med att vara stolt.....knasigt va. | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 15:57 | |
![]() | Zmrrzlina är helt klart född i Träbocken. ;-) | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 15:58 | |
![]() | Ursäkta om jag stör här på Skorpionernas årsmöte. :-) | |
| callerina | 2010-02-07 16:00 | |
![]() | Nej, vågar är så bra på att balansera så jag tycker du ska vara med Robbo | |
| La bruja | 2010-02-07 16:00 | |
![]() | El Robbo-Vågar är klart bäst. "Vågens kännetecken är balans, harmoni. Det nås på vägar som principfasthet, diplomati och kompromissvilja. I Vågen finns både den ljumma harmonin och det slipade stålets princip. Rättvisan kan Vågen slåss för, och i så fall med övertygelse. En kompromiss är välkommen, så länge den inte betyder den allra minsta avvikelse från det egentliga målet. Vågen har mål, klara eller hägrande, som hans liv är en tämligen rak väg mot. " | |
| Zmrzlina | 2010-02-07 16:00 | |
![]() | Heh. Nä, personligen tycker jag att jag varken är träbock, murmeldjur eller lejon. Zodiaken hör hemma i papperskorgen, jag är människa och varken mer eller mindre. | |
| El Robbo - Ej medlem längre | 2010-02-07 16:02 | |
![]() | Ah, La bruja! Vi är bäst! *Slipar mitt stål i den ljumma harmonin* :-) | |
| callerina | 2010-02-07 16:02 | |
![]() | men lite kul kan det väl ändå var <zmzmzl<na | |
| Satyra | 2010-02-07 16:02 | |
![]() | Hahaha - kul svar här. :-) Rob - VÅGEN - Luft - Styrs av planeten Venus. Utåtriktad, intellektuell och positiv. Nyckelord: Skönhet, konst, kompanjonskap, takt, charm, avkoppling, tillgivenhet, kompromiss, diplomati, lättja. Färg - Indigoblått Metall - Koppar Stenar - Diamant och opal. Harmoni och goda förbindelser. Stort behov av att kommunicera med andra. Stark rättvisekänsla och tar väldigt illa vid sig när någon råkar illa ut. Charmerande och avskyr gräl, därför har de stor talang för diplomati. _________________________ ______ Man kan ju nästan tro ATT du är våg ja, eftersom du ju faktiskt är en charmknutte och det med ALLA! ;-) (Tur vi inte är ett par, då hade du varit död vid det här laget, hahaha) ;-D BrokenString - Mm, som vi nosade på redan igår/natt ja - Skorpionen är ju så överlägset bäst - på alla vis! hahaha ;-) | |
| Satyra | 2010-02-07 16:03 | |
![]() | rosamolnet - SKYTTEN - Eld - Styrs av planeten Jupiter. Föränderlig och Positiv. Nyckelord: Vidsträckt, djup och frihetsälskande. Färg - Ljusblått Metall - Tenn Sten - Topas Anpassningsförmåga, utvecklingsförmåga och ståndaktighet. Tolerant och vidsynt. Gillar inte detaljer, vilket kan göra att han uppfattas som ytlig och sorglös. Frihet är en livsförutsättning, både kroppsligt och själsligt. | |
| Satyra | 2010-02-07 16:03 | |
![]() | Jag har en delsida om astrologi i min hemsida, det är där jag hämtar textklippen ifrån, ifall någon undrar. ;-) | |
| Satyra | 2010-02-07 16:04 | |
![]() | callerina - Hahaha. Ja du ser, vi ÄR stolta. hehe ;-) | |
| callerina | 2010-02-07 16:06 | |
![]() | och kloka | |