Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 914 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ArgsintEva | 2010-02-09 15:33 | |
![]() | Avlivad hund Vi måste ta ett SVÅRT beslut. Jag har blivit Hyperallergisk mot pälsdjur och vi måste göra oss av med våra 2 hundar. En är knappt 2 år och Greyhounden är så pass gammal och bör inte flyttas, alltså avlivas :( Sen Ludde en buse på knappt 2 år ...Blandras som mest liknar en Snauzer .... Vad ska vi gör för honom för att få ett gott hem.... Man vet ju inte vad det är för personer som vill ha hunden... Man läser så mkt skit i tidningar....om hur hundar kan fara illa trots att personerna verkar ok... Hjälp mig med en massa Goda råd... | |
| MustaVeri | 2010-02-09 15:35 | |
![]() | Försök sälja hunden på samma ort, eller närliggande, för då kanske folk runt omkring vet att personen/personerna är seriösa. | |
| rosamolnet82 | 2010-02-09 15:38 | |
![]() | Antar att ni redan har tänkt på vänner och bekanta som alternativ? | |
| apbur | 2010-02-09 15:41 | |
![]() | Ett tips är att läsa tidningen efter att du gett bort hunden. | |
| ArgsintEva | 2010-02-09 15:42 | |
![]() | Så den inte blir såld `? | |
| apbur | 2010-02-09 15:45 | |
![]() | ArgsintEva, jag undrar hur du tänker dig att folk här ska kunna hjälpa dig? Det är ju trots allt du som måste avgöra huruvida den nya ägaren verkar seriös eller inte. | |
| megamix | 2010-02-09 15:45 | |
![]() | ? din oro är nog lite förstorad, men annonsera och ha intervjuer med den nya ägaren. gå på magkänsla. Det är ju trots allt inga marsvin. sen kan ni ju be om betalning, nån tusing eller så. | |
| MustaVeri | 2010-02-09 15:45 | |
![]() | Eh? Att läsa tidningen efteråt hjälper väl inte, då är det ju redan försent. Förstår inte logiken i det där. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-09 15:48 | |
![]() | Om du tar ett rimligt pris för hunden/hundarna så sållar du nog bort de oseriösa köparna. Man får helt enkelt lita på människor och gå på magkänsla. De flesta är ju trots allt seriösa. | |
| ArgsintEva | 2010-02-09 15:55 | |
![]() | apbur....jag är en splittrat människa och behöver väl mest hjälp med "fällorna" när det gäller att sälja något man älskar.... det kan finnas mycket man inte ens tänker på... Jag är korkad nog att utgå från mig själv i mångt och mycket och gissa om man har fått besvikelser i livet... Alla är inte särskilt snälla / ärliga / vänliga osv... Jag vill att min hund ska få det bra .... Att han ska få god omvårdnad..... | |
| ArgsintEva | 2010-02-09 15:56 | |
![]() | megamix....marsvin :) | |
| smörbit | 2010-02-09 16:04 | |
![]() | Hej där! hoppas at det är ok med dig! | |
| Satyra | 2010-02-09 16:40 | |
![]() | "Om du tar ett rimligt pris för hunden/hundarna så sållar du nog bort de oseriösa köparna." Just det där resonemanget tycker jag är skit - det säger väl ingenting om hur seriös och omvårdnadsfull en person är mot hunden, hur mycket i kontanter den kan punga ut i ett bärde?? :-O Håller med den/dem här som skrivit att försök på din närort - lokaltidningen. Då har du möjlighet att kunna ha kontakt med nya ägaren även efteråt! Önskar dig all lycka, förstår ditt dilemma, hoppas det löser sig fort! | |
| Satyra | 2010-02-09 16:41 | |
![]() | bräde ... ;-) | |
| gnupp | 2010-02-09 16:59 | |
![]() | Varför avliva en hund bara för att du är allergisk? Pröva andra alternativ först. Gamla hundar kan visst lära sig att trivas med nya människor. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-02-09 17:02 | |
![]() | Jag gav bort min hund när han var 4 år till några vänner på landet. Han stromtrivs och har det hur bra som helst så jag fattar inte heller varför avlivning måste ske? | |
| gnupp | 2010-02-09 17:03 | |
![]() | Dessutom kan man bli av med vissa allergier. Lars Frölander t ex blev allergisk mot klor, men med olika metoder kom han tillbaka till sin simmarkarriär och tog nya medaljer. Men, det kräver naturligtvis en hel del beslutsamhet och styrka. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-02-09 17:03 | |
![]() | Satyra: Det är väl klart det ökar chansen för att du ska få en seriös köpare, om du tar ett rimligt pris för hunden. Man lägger väl inte flera tusen på något man inte har tänkt ta sig an..? Då köper man väl hellre ...just de, ett marsvin. | |
| hum61 | 2010-02-09 17:05 | |
![]() | Om du är hyper -allergisk! varför har inte det visat sej tidigare??? Det borde ju ha visat sej för länge sen! det är väl inget som bara kommer hux-flux................. ................eller är jag okunnig när det gäller detta? | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-02-09 17:06 | |
![]() | Allergi kan komma hux-flux, JA. | |