Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Virvelie | 2010-02-09 22:03 | |
![]() | En datafråga Finns det nån datakunnig som kan förklara varför min webläsare är som den är? När jag bläddrar upp och ner på sidan beter den sej som en urgammal tv-apparat och bläddrar i sektioner, vet inte hur jag ska förklara, men så som en gammal tv halvtrasig tv hade en rand som gick nerifrån och upp. Ungefär så ser det ut. Den bläddrar liksom i sektioner. Väldigt irriterande. Jag undrar om det är nån inställning i datorn, som jag själv kan ändra, eller om det är nåt annat fel. Jag kör internet explorer 7 (tror jag). Vet att det finns en nyare version men har inte orkat engagera mej. Tacksam för hjälp. | |
| Tinna | 2010-02-09 22:06 | |
![]() | Fixa FF ;) | |
| odin - Administratör | 2010-02-09 22:06 | |
![]() | Prova följande (vet dock inte om det är problemet). Gå in under "Verktyg->Internetinst ällningar" Välj "Avancerat"-fliken Under andra kategorin borde det finnas "Använd mjuk scrollning" eller dylikt (har Windows på engelska så vet inte exakta ordalydelsen). Se till att den är förkryssad. Är dock väldigt osäker på om det hjälper. | |
| graniten | 2010-02-09 22:11 | |
![]() | Virvelie jag har ett tips, använd mozilla firefox , den ä både bättre och säkrare webläsare. Ladda ner sv-se.www.mozilla.com/sv- SE/ och sen när du installerar den så vill den importera din bokmärken etc, tryck då ja. Vips så har du alla dina favoriter precis som i IE. | |
| Virvelie | 2010-02-09 22:11 | |
![]() | Tack Odin, men den var förkryssad... Fler förslag? | |
| Virvelie | 2010-02-09 22:17 | |
![]() | Mmm, mina ungar har sagt länge att jag ska ha Firefox istället. Ser det väldigt annorlunda ut? | |
| odin - Administratör | 2010-02-09 22:19 | |
![]() | Det är lika lätt att "surfa" med Firefox. Du kommer känna igen dig direkt. | |
| Virvelie | 2010-02-09 22:19 | |
![]() | Nu ser jag nåt mer, när jag grejar med "boxarna" så hänger inte skärmen med när jag flyttar på dom, dom blir mååånga, alltså är det skärmen som inte hänger med, inte webbläsarens fel. Eller? | |
| odin - Administratör | 2010-02-09 22:19 | |
![]() | www.mozilla-europe.o...v/ firefox/ | |
| odin - Administratör | 2010-02-09 22:21 | |
![]() | Du skall då gå in i Kontrollpanelen->Avanc erat->Inställningar (högst upp) Välj "Visa innehåll medan fönstret dras" (har engelska så vet ej exakt :-) | |
| Virvelie | 2010-02-09 22:26 | |
![]() | Hittar inte "Avancerat" där... Måste vara nåt emellan, har varit in på Avancerat på bildskärm, men hittar inget där... | |
| Sporten4 | 2010-02-09 22:30 | |
![]() | Blir förbannad på alla idioter som förslår andra browsers i första hand, det där är ett typiskt nerdsvar från dom som inte begriper så mycket. Firefox är inte mycket bättre. Om datorn är långsam så torde inte det bli så mycket bättre. | |
| odin - Administratör | 2010-02-09 22:30 | |
![]() | Menar "Kontrollpanelen->Syst em->Avancerat->Inst ällningar (högst upp). | |
| odin - Administratör | 2010-02-09 22:31 | |
![]() | Dvs jag glömde "System". Sorry! | |
| Virvelie | 2010-02-09 22:33 | |
![]() | Det ser ut ungefär som när man har valt "visa pekarspår" fast den visar spår av allt som rör sej... Det måste vara nån enkel inställning nånstans, bara man fattar vart man ska kolla... | |
| Virvelie | 2010-02-09 22:35 | |
![]() | Där i System går jag in på virtuella effekter så är allt ikryssat, ska det vara det? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-02-09 22:37 | |
![]() | Virvelie,om jag vore du så skulle jag kontakta en auktoriserad dataingenjör. | |
| odin - Administratör | 2010-02-09 22:48 | |
![]() | Virvelie, om du har allt förkryssat får du sämre prestanda, det är kanske det du upplever. Jag är auktoriserad elektroingenjör, räcker det? :D | |
| odin - Administratör | 2010-02-09 22:48 | |
![]() | Prova att ta bort några kryss och se om du upplever datorn som snabbare. | |
| Sporten4 | 2010-02-09 22:57 | |
![]() | Virvelie, är detta något som kommit plötsligt eller något som kommit smygande. Om det är smygande kan det ha att göra med att din hårddisk är i de närmaste full, växlingsfilen får svårare att få plats och jobba korrekt då. Om felet har kommit ganska direkt kan det ha att göra med programuppdateringar (även virus) som kräver mer processorkraft av datorn även minne vilket gör att den går segt vilket kan upplevas som seg scroll. Om du har mindre än 3 Gb (gigabyte) i RAM-minne så råder jag dig att uppgradera. Så mycket behövs idag för att datorn skall funka ok. | |