Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nippertippan | 2010-02-10 09:37 | |
![]() | SJ- bra eller inte? Jag såg en äldre kvinna som hade köpt en biljett för 600 kronor. Tåget var en timma försenat. Dom i kassan sade att hon måste betala för en ny biljett, alltså 600 kronor till! Hon blev förstummad, jag med, över att hon måste köpa en ny biljett! Dom förklarade att man via internet kan reklamera den gamla biljetten, så att man får 25% tillbaka. Varken hon eller jag förstod varför hon måste köpa en ny biljett för att tåget var försenat. Det är ju inte hennes fel. Tänk om hon inte hade haft mer pengar på sig, hur skulle hon tagit sig hem? Och att reklamera över internet.... hon som troligen inte ens har internet.. ännu mindre vet hur det fungerar... hur ska hon ens få tillbaka sina 25% ? MEN, varför ska man behöva betala för en ny biljett när det är SJ:s fel att tåget inte kom? Har ni råkat ut för såna här incidenter? hur blev ni behandlade då? | |
| kajix | 2010-02-10 09:56 | |
![]() | hon hade ju en biljett, varför köpa ny? när jag missat tåg pga förseningar har jag alltid fått ny biljett. jag tror att man kan reklamera över telefon. fast hon har förmodligen inte telefon heller. någonting i kommunikationen har brustit. kommunikation är inte sjs bästa sida. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-02-10 10:12 | |
![]() | nippertippan, om tåget var försenat gällde ju biljetten fortfarande. Var det ursprungliga tåget möjligen inställt? | |
| nippertippan | 2010-02-10 10:13 | |
![]() | Tåget var försenat och blev nog inställt, eftersom nästa tåg hann komma. Men ska man verkligen behöva betala för en ny resa då? Det är ju 600 kronor åt skogen. | |
| nippertippan | 2010-02-10 10:18 | |
![]() | Jag och alla på stationen hörde vad dom pratade om. Biljetten gällde inte längre. Hon var tvungen att köpa ny. Kvinnan var iallafall asförbannad och skrek och började slutligen att gråta. Och han bakom disken beordrade henne att försvinna, eller så skulle han typ kalla på vakten (underförstått). Jag tyckte synd om henne. Det är inte alla som har råd att punga ut med 600 kronor till. | |
| mrperfect | 2010-02-10 10:22 | |
![]() | Detta är et solklart fall för konsumentverket, men jag tror at tdet går att hitta någon vettig person på SJ, jag har hört talas om att det finns en där. Igår skulle jag åka pendeltåg, skulle få en stämpel på mitt förköpshäfte, kommer till stationen 7 minuter före, 5 personer före i kön, den första som inte ens skulle med tåget tar upp 6 av desa minuter med att snacka och repetera flera gånger vilka dagar han vill att hans nya kort skall gälla och dessutom betala med kreditkort, den andra skall med kreditkort betala en ny månadsbiljett, det tar så lång tid att spärvakten inte hinner stämpla min buljet, ingen annans heller, det var verkligen dåligt! Så det var bara att kuta ut på perrongen med ostämplad biljett. Jag kommer att anmäla detta för SL. | |
| nippertippan | 2010-02-10 10:25 | |
![]() | mrperfect, det där har jag också varit med om, flera gånger. Irriterande. Vad gör man om det kommer en vakt och kollar biljetten på pendeln? Kan bli saftiga böter. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-02-10 10:28 | |
![]() | Tåg är underbara, SJ är ett skämt. | |
| Riverpoet | 2010-02-10 10:29 | |
![]() | Tycker det låter mycket konstigt att hon behövde betala för en ny biljett. Är tåget försenat gäller naturligtvis biljetten fortfarande och om det är inställt borde man få en ny. Måste vara något missförstånd, eller? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-02-10 10:30 | |
![]() | Ja, känns som om det saknas lite fakta här ... Och mrperfect: vad menar du att SL har gjort för fel? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-02-10 10:33 | |
![]() | Och för att svara på den inledande frågan: SJ är jävligt bra på jävligt mycket, men då har varit dåliga på hantera den här fimbulevintern - både vad gäller att fixa tåg som funkar och informationen de gånger det inte har funkat. | |
| nippertippan | 2010-02-10 10:35 | |
![]() | Riverpoet, ja förhoppningsvis missförstånd. Kollade in din sida.. guuu vad duktig du är på sjunga! | |
| Riverpoet | 2010-02-10 10:44 | |
![]() | Tack för det... :) Ang SJ och återköp är det ju så att man inte kan få tillbaks pengarna för en biljett utan vidare. Jag skulle till Göteborg imorgon kväll men var tvungen att åka på fredag morgon. Bara att köpa en ny biljett. Däremot har jag varit i situationer där tåg varit försenade/inställda. Det har alltid löst sig. Tex fick jag förstaklassvagn på ett annat X2000 vid något tillfälle. Sj kan vara lite sega men sååå dåliga tycker inte jag dom är. Lite dyrt. | |
| wildcard | 2010-02-10 10:58 | |
![]() | Jag tror också att det saknas en del fakta i din berättelse, TS. Antingen berättar inte du allt du hört eller så hörde du inte allt som sades. Alternativet är att den SJ-anställde är skvatt galen eller hade en extremt dålig dag...tror jag. Jag gillar SJ. Jag kanske har haft en otrolig tur men de tåg jag ska åka med kommer i tid och går i tid, relativt sett. Om jag ska åka från Stockholm till Luleå så kan jag stå ut med att det blir tio minuter för sent. Resan tar 13h, alltså är tio minuter en piss i Nilen för mig. Sedan kan väder dvs sträng kyla eller ymnigt snöfall (som båda varit vanliga den här vintern i HELA landet) ställa till en hel del om man ska färdas genom vårt långa, vackra land men antingen får man leva med det eller så får man flyga/ta egen bil? | |
| susila | 2010-02-10 11:22 | |
![]() | Det är ju väldigt praktiskt för SJ att det har varit så strängt och ymnigt med den här vintern, då har de äntligen ngt att skylla på. Men alla de andra, milda och snöfattiga vintrarna, då var ju tågen ändå försenade. Samt hela sommarhalvåren också. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-02-10 11:37 | |
![]() | Ibland blir det lite fel, som häromsisten då jag åkte tåg. Efter en kraftig försening som kom tågvärden på den goda idén att kompensera "alla" genom att säga att det gick bra att nyttja första klass. Lät ju som en bra idé tyckte många. Jag som redan löst en dylik biljett fick som belöning för förseningen en mamma med tre gulliga och snoriga barn i knät. Tack så hjärtligt SJ! | |
| Bonnajaevel | 2010-02-10 11:41 | |
![]() | "force majeure"klausulen har aldrig varit mer användbar... | |
| mrperfect | 2010-02-10 12:06 | |
![]() | Electric Eye placerat en idiot i spärren som inte kan prioritera eller göra flera saker samtidigt eller ha koll på att "de där personerna måste få hinna med tåget- här kan jag inte sitta och dividera" | |
| jellyflower | 2010-02-10 12:16 | |
![]() | Ja, ibland tror jag att det stora problemet för den svenska välfärden inte alls är alla de arbetslösa och sjukskrivna, utan den stora andelen totalt inkompetenta förvärvsarbetande som missköter sina jobb dag ut och dag in och därmed stoppar upp produktiviteten å det rent sorgliga. | |
| -Nephelia- | 2010-02-10 12:21 | |
![]() | mrperfect; du skulle ha sagt nåt, inte bara stått där och tittat på, ryta till lite kan hjälpa ibland.. | |