Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 914 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pseudonymf | 2010-02-10 22:49 | |
![]() | Klickerträning för hundar Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av klickerträning för hund, stor som liten, härinne :) Positiva erfarenheter som negativa, uppskattas. Hur intensivt bör man träna? Förstår att det säkert beror på hund till hund, men en fingervisning vore trevligt! Funderar nämligen på att börja med min Papillon. So, shoot! | |
| Jesper M | 2010-02-10 22:59 | |
![]() | om du inte har gjort det så läs senaste numret av Filter, där har de ett bra reportage om "klickern" som träningsredskap för både människor och hundar. | |
| Jesper M | 2010-02-10 23:00 | |
![]() | läs förresten papillon också när du ändå är på gång, också bra :D! | |
| Aleu | 2010-02-10 23:02 | |
![]() | Jag kan inte mycket, har mest läst mej till det. Men jag har tränat in vissa saker med klicker på min hund och det är otroligt vad fort de lär sej! Men sök på "Klickerklok" på nätet, finns även på youtube. Det är en svensk tjej som bor i Norge och tränar in det mesta med klicker. | |
| Aleu | 2010-02-10 23:04 | |
![]() | www.klickerklok.se/ helt enkelt =) | |
| Pseudonymf | 2010-02-10 23:09 | |
![]() | Tack :) | |
| ENAPEON | 2010-02-10 23:21 | |
![]() | Vet inte varför jag klickade på den länken, men då fick jag iaf uppleva den här fantastiska meningen: "Vi som driver hemsidan och kursverksamheten heter Fanny Gott och Thomas Stokke. Vi bor i Fjugesta" | |
| Satyra | 2010-02-10 23:27 | |
![]() | Testade det på min gamla schäfer - hon tittade på mig som jag vore en idiot - funkade bättre att träna henne med teckenspråk. (Kräver ju i och för sig att hunden då är väldigt "med" i blicken.) Men det är väl olika på olika hundar - och deras förare, antar jag?! ;-) | |
| Pseudonymf | 2010-02-10 23:39 | |
![]() | Ja, Satyra, så är det nog :) Min hund kan dansa på "handkommando", men ej enbart på "röstkommando". Tänkte prova klicker för att jag vill se om vår kommunikation kan förbättras :) | |
| Sangria | 2010-02-10 23:44 | |
![]() | Klickade för flera år sedan när jag tränade med mina Schäfrar men sedan blev det inget mer .Tog fram klickern igen för ett tag sen och jävlar vad gubbarna vart alerta på nolltid. Som små ljus i väntan på belöningen. Så nog funkar det alltid. | |
| Aleu | 2010-02-10 23:46 | |
![]() | Satyra: nu vet jag inte om du menar att hunden var gammal när du började, men jag tror att det är lättare att vänja yngre hundar vid klicker. Jag tränar in det mesta utan klicker, med mycket handkommandon. Men vissa "trick", som t.ex. "high five" har varit lättare med klicker. Det tog 2 * 5 minuter att lära min hund "high five" med klicker. Det gick löjligt fort =) | |
| Satyra | 2010-02-11 00:02 | |
![]() | Aleu - Nej, hon var en unghund då, men vi hade redan påbörjat träning på annat vis och det var tydligen det hon ville fortsätta med. Så egentligen testade jag klicker mest för min egen skull, för att jag hört/läst om det - inte för att jag egentligen behövde någon bättre teknik än den vi redan brukade. Senare hundar har jag faktiskt inte ens testat klickerträning på utan fortsatt med den teckenspråkskommunikation jag använde med schäfern. Tror i och för sig att klickern kanske hade funkat bättre på de andra - de har inte varit så extremt blickuppmärksamma som schäfern var. | |