Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Voldemort78 | 2010-03-13 12:51 | |
![]() | Långtidsprognos för våren och sommaren 2010! På sidan www.cpc.noaa.gov/pro.../c fs_fcst/ presenteras varje vecka en långtidsprognos över vädret globalt och regionalt.. För södra Sveriges del så antyder långtidsprognosen att vi kommer att få en rätt torr vår med temperaturer över det normala medan man i den norra landsändan kan få lite mer nederbörd än normalt.. Maj ser dock ut att bli lite blötare än normalt i hela landet.. Sommaren 2010 då? Ja, enligt denna långtidsprognos så kan vi vänta oss en varm och torr sommar i hela landet.... Framförallt juli månad ser ut att bli den varmaste och torraste av sommarmånaderna... Kolla in mer på: Nederbördsavvikelser: www.cpc.noaa.gov/pro...re cMon.gif Temperaturavvikelser: www.cpc.noaa.gov/pro...T2 mMon.gif Till sist: detta är en prognos och det finns inget som säger att det sen verkligen blir så, men tecknen är utan tvekan goda för en bra sommar!=) Och så en pik till alla som klagar på att våren dröjer: föredrar ni regn och slask framför det kanonväder som vi har nu?! Strålande sol som värmer ute ju och snö som lyser upp, kan det bli bättre!?!=) | |
| justforfun | 2010-03-13 13:18 | |
![]() | Nej jag klagar inte. Tycker att vi haft en ovanligt bra vinter! | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-03-13 13:28 | |
![]() | Det är omöjligt att sia om vädret så långt, enligt riktiga meterologer så är det svårt att förutspå så långt som en vecka framåt. Enok Sarri har ju alltid haft fel så vitt jag minns... Vad det gäller vintern så har den väl varit bra om man gillar snö, is, halka, minusgrader som får dina ögon att tåras och tårarna att frysa, försenad lokaltrafik och att bara gå utanför dörren enbart i syfte att handla mat. Jag ser att det kommer bli en kort vår som det har varit sista åren, sommaren kommer i april och i början av juni så blir det kallare, det såg jag i kaffesumpen imorse. | |
| Dumle86 | 2010-03-13 13:42 | |
![]() | Ekvatonerna som prognoserna bygger på, håller för 10 dagar. Vid den tidpunkten finns en "magisk" gräns som gör att osäkerheten är så hög att det är ren gissning. Dock redan vid 7.de dagen är säkerheten bara så hög som 30-40% Långtidsprognoser byggs på vattnets rörelser, eftersom det inte rör sig lika snabbt som atmosfären. Men även vattnet kan ändra bana... | |
| Tufflan | 2010-03-13 13:45 | |
![]() | Raderat dubbelt inlägg på begäran! | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-03-13 14:00 | |
![]() | Enligt min mor som kollar efter skatbon till sommaren och rönnbär till vintern så ska det bli en regnig sommar.. Tror mer på henne just nu än en väderprognos då dom knappt verkar veta från en dag till en annan!! | |