Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 728 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lolinonek | 2010-03-13 19:20 | |
![]() | Röd habanero Hej!! Är det någon här som gillar stark mat som jag kan dela sina erfarenheter med. Jag tror att min mans smaklökar är döda. Han har alltid haft perioder, först tabasco, gärna en halv flaska på varje tallrik mat. Sen kom pepparroten, då tog han färsk pepparrot gärna en halv deciliter på en tallrik mat. Idag lärde han känna röd habanero, han finhackade två sådana frukter och smakade försiktigt, han sade att han blev besviken för det var inte så starkt som han hade hört och öste på båda habanerofrukterna på en tallrik mat. Svågern smakade på två minimala korn och fick springa till vattenkranen för att skölja munnen. Är det någon som är likadan? | |
| Pillemarisk | 2010-03-13 19:39 | |
![]() | min man äter oxå alltid en massa tabaco o chilifrukter....mmm så jag vet..kan själv inte äta starkt med det kan han....kanske någe manligt?? | |
| Miss Me | 2010-03-13 20:14 | |
![]() | lolinonek Jag är nog inte riktigt som din man, men å så jag älskar stark mat! Det tog ganska lång tid innan habanero började säljas i den här stan, men när den gjorde det så blev jag glad. Till min glädje så är min sambo lika glad i stark mat som jag.. Dock är han nog strået vassare än mig.. | |
| lolinonek | 2010-03-13 20:28 | |
![]() | men är det normalt för folk som gillar stark mat att äta två habanerofrukter? Jag har iallafall hört att det är extremt starkt. Nu hackade han ner en sån frukt i sin dipsås till räkorna.......jag tycker han är helt galen. Jag klarar inte ens av en knivsudd med tabasco och det skulle han kunna dricka. | |
| ANDERStG | 2010-03-13 20:35 | |
![]() | Man vänjer sig med mer och mer. Du kan ju överraska honom med en Naga Morich (aka Naga Jolokia) i maten eller på huden. | |
| Ordinerad - Ej medlem längre | 2010-03-13 21:12 | |
![]() | Rob Halford. | |
| lolinonek | 2010-03-13 21:38 | |
![]() | ok Rob Halford ,vad har han med detta att göra, Jag orkar inte läsa all info om honom. Gillar han habanero kanske? | |
| typ3 | 2010-03-13 21:57 | |
![]() | Läste en kul novell angående det här med killar som envisas med att äta väldigt stark mat. Av Fredrik Lindström (i hans novellsamling), hette "Tycker du den här är stark?" tror jag | |
| mrperfect | 2010-03-13 23:41 | |
![]() | Jag tar väldigt lite starka kryddor till maten, så jag känner många olika nyanser med oförstörda smakorgan :) | |
| Robmacka - Ej medlem längre | 2010-03-13 23:42 | |
![]() | He he, mister Perfa. *LOL* | |
| mrperfect | 2010-03-13 23:49 | |
![]() | Jag äter Robmackor till frukost...okryddade :D | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-03-13 23:57 | |
![]() | Jag har en vän som oxå ätit flera habanero utan att blinka, själv håller jag på att dö av en liten bit.. Känns som om jag skulle det iaf!! Fast att få det i ögonen tyckte tom kompisen att det blev för mycket!! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-14 00:36 | |
![]() | Jag kan känna samma sak, tabasco måste man ha mycket av. Men chili är beroendeframkallande också. Det finns en chiliensk/peruansk chiliblandning som de kallar aji pebre och den är så fruktansvärt god att den går att äta med sked. Varnar dock! äter ni inte chili som dödliga äter vanlig frukt så ta teskeden istället för matskeden. Recept: AJI PEBRE, chiliensk chiliblandning 1 påse Aji chileno, 1 Gul lök (vitlök), 1 kruka Koriander/bladpersilja, olivolja/rapsolja Finhacka lök och koriander, blanda med Aji och olja. Förförisk och förädisk är denna blandning. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-03-14 00:56 | |
![]() | Haha, honeydevil81, kul experiment: "Peroral går bra, nu kommer nästa steg: PERFOKAL!!!" :) | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-03-14 01:06 | |
![]() | bra tryck i piripiri. Jävlar i bordet! | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-03-14 05:58 | |
![]() | Smaker skall förnimmas. Aldrig förstått vitsen med att spoliera mat med helveteskryddor. Blev en gång bjuden på en thai-rätt som fick mina läppar att domna bort. Använder inte ens salt personligen. Tycker f ö att kockar som måste använda pir-piri, habaneros och liknande för att få fjutt på maten är dåliga kockar. | |
| blue_moon | 2010-03-14 08:53 | |
![]() | Klobba har rätt. Jag minns att mina kompisar sa samma sak om min matlagning på 70-talet. Fast då gällde det vitlök! | |
| lolinonek | 2010-03-14 10:48 | |
![]() | Risotto: det där receptet villa han nog prova. Kollade in en sida igår extremchili.se och han ville beställa starka såser genast, peronligen vill jag inte ha starka kryddor och smakar av maten med omsorg och tycker egentligen inte om att han förstör den, jag likaställer det nästan med att barnen vill ha ketchup... i mina ögon är det ju perfek som det är :-) Ibland kan det behövas lite salt eller aromat till borde men det är inte så ofta. | |
| Tommy 1979 | 2010-03-14 11:11 | |
![]() | "Svågern smakade på två minimala korn och fick springa till vattenkranen för att skölja munnen." Nej nej! Så ska man absolut inte göra om man vill lindra hettan efter att ha ätit chilifrukter. Vattnet gör att capsaicinet, ämnet som framkallar den brännande känslan, sprids runt ännu mer. Det bästa är att äta någon syrlig gräddprodukt typ gräddfil, eller naturell yoghurt. Bara ett tips :-) | |
| Tess 08 | 2010-03-14 12:02 | |
![]() | Har man slutat att äta en bit vitt bröd, Tommy?? | |