Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Dyslekso | 2010-03-16 16:20 | |
![]() | Karaktärer i er närhet Här på Söder i Stockholm finns "söderskrikaren", en rätt storvuxen och delvis flintskallig man som går runt och högt förolämpar folk utan någon som helst (för andra) uppenbar anledning. Har själv råkat ut för honom när jag stod och bläddrade i en bok. Han är bara för rolig. Vad finns det mer för original, undrar man? | |
odin - Administratör | 2010-03-16 16:23 | |
![]() | Det finns en äldre tant på Drottninggatan i Stockholm som går och skriker diverse saker högt som tusan. Hon går upp och ner längst Drottninggatan. | |
bj-olle | 2010-03-16 16:25 | |
![]() | överkammen på ettans buss! | |
Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:26 | |
![]() | Det finns en här på betapet som alltid säger att alla tjejer är finast. | |
caughtbock | 2010-03-16 16:27 | |
![]() | Vi hade ju flöjttanten inne i stan... men har inte sett henne på ett tag. Jag tror att det finns en facebookgrupp som är tillägnad henne. | |
caughtbock | 2010-03-16 16:27 | |
![]() | Vadå, säger han det till alla tjejer? :O | |
emmylicious | 2010-03-16 16:28 | |
![]() | Fanns en man här i stan som kallades kryckbögen. Han brukade vara biologilärare för länge länge sen och det sades att han var bög. Dessutom gick han med kryckor dom sista åren, lång och smal, lyfte upp kryckorna varje gång han tog ett steg. Han brukade även vara ute och dansa. Alkoholist troligtvis, för varje gång man stod efter honom i kassan på Konsum så hade han köpt ett sexpack öl, men han uppträdde aldrig berusat vad jag vet. | |
snigelmamman - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:28 | |
![]() | Kan rekommendera boken "De ovanliga"skitbra bok som har med en del härliga typer tror det har kommit en tvåa nu oxo! | |
emmylicious | 2010-03-16 16:31 | |
![]() | Sen hade vi Mormonen, henne har jag inte sett på länge... Hon stod bakom mig och mina vänner i kassan en gång och upptäckte att nån glömt ett par gurkor i en korg, hon utbrister då nåt i stil med "nej men titta, stackars gurkor" med riktig medlidsamhet i rösten. Hon brukade även låtsas att hon bara hade en arm och den andra hade hon då gömd i jackärmen. Nästa gång man såg henne hade hon dock två armar, sen en arm... Lite växlande sådär. Hade alltid cykel med sig överallt, men cyklade aldrig. | |
Dyslekso | 2010-03-16 16:33 | |
![]() | Underbara karaktärer, emmylicious. :) | |
emmylicious | 2010-03-16 16:34 | |
![]() | ...och Fia Fuff Fuff som sägs ha hoppat från en järnvägsbro och landat på strömkablarna som går ovanför tåget. Långt, jättetjockt kritvitt hår. Går med tofflor och t-shirt mitt i vintern och tjocka ylletröjor på sommaren. Hon är jättegullig egentligen, men kan vara lite påträngande. Hon brukar ringa på hos min kusin ibland för att han är vän med hennes son. Hon fattar inte riktigt när hon är i vägen, men menar inget illa. | |
ElinSundin | 2010-03-16 16:36 | |
![]() | Smugglarkungen! Finns även en facebook grupp om honom. Vet inte riktigt vad det är för fel på honom. Råkat ut för honom några gånger. En gång skrek han "AKTA SÅ DU INTE BLIR PÅKÖRD, FÖR DÅ BLIR DU MAMMAS KÖTTBULLAR!" En annan gång kom han fram till mig och sa "Du, du måste väl vara en vetenskapsman? Du ser ialf ut som en" Vi pratade ett tag, eller, han pratade. När han skulle gå sa han "DUU, du borde bli psykolog eftersom du är så snäll. Lucia skulle du kunna blitt, men du är för tjock!" Sen gick han.. | |
apbur | 2010-03-16 16:36 | |
![]() | Jag minns mannen som satt på t-centralen och sålde vykort. Han upprepade hela tiden "vill du köpa vykort". Talade i näsan. Sen sålde han bingolotter tror jag. Finns han kvar? | |
snigelmamman - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:37 | |
![]() | Haha,Lucia... | |
bj-olle | 2010-03-16 16:38 | |
![]() | ölhällarn på dovas som tror han jobbar på grand. alltid gillat honom. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:40 | |
![]() | Det fanns en kille -lätt utvecklingsstörd skulle jag tro- som gick och gapade AIK-ramsor i tunnelbanan. En gång jag såg han så försökte några väktare få honom att vara lite tystare men han verkade inte förstå att de var där. En gång såg jag honom tyst och då hade han ett bandage på skallen. Någon hade väl tröttnat på oljudet och proppat honom. OBS! detta är ingen kritik mot AIKare, det är killens beteende som är det som gör honom orginell. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:41 | |
![]() | Vilken rolig tråd! Jag ber att få återkomma. Det står helt still i huvudet när jag inte får prata om mig själv. ;) | |
bj-olle | 2010-03-16 16:41 | |
![]() | min favvo var annars killen med dragspelet i göteborg. han hade uppenbarligen ingen aning om hur ett dragspel fungerade, men såg att det var populärt bland gatumusikanter i göteborg, så han hade väl skaffat ett. stog med ett obeskrivbart uttryck och drog lite i bälgen ibland, tryckte ner en tangent ibland. ibland råkade han göra båda samtidigt och då kom det en ton, och då blev han glad. då blev jag glad. | |
Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:41 | |
![]() | Vykortsmannen finns kvar, men nu säljer han bingolotter. Han syns inte så ofta längre dock. En skön annan snubbe på T-centralen är mannen som säljer vykort och kassetter för en skola i nånstans i Afrika, han har synts där i över 20 år och ännu har inte skolan blivit färdigbyggd.. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-16 16:41 | |
![]() | -Bingolotter? bingolotter?........bingo lotter? bingolotter?......osv. | |