Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 797 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Baronessan_ | 2010-03-18 09:28 | |
![]() | Reklambanner Hej alla, jag har startat en hemsida där man har banners typ som här på Betapet. Är det någon som kan hjälpa mig med prissättning på dessa. Jag har ingen aning om hur mycket jag ska ta. Självklart beror det på antal besökare men kanske ni kan ge mig ett hum om priset. Tack på förhand. | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-18 09:31 | |
![]() | Gratis? ;) Nej skojar.. vet inte.. beror på.. | |
| Ftang - Ej medlem längre | 2010-03-18 09:36 | |
![]() | Priset är ju en förhandlingsfråga förstås. Först måste man veta lite mer innan man kan börja prata pengar. Vilken är hemsidans målgrupp? Vem gör du reklam för? Hur många besökare per dag? Är det en hemsida för lokala syföreningen som gör reklam för Rävgryte Fotbollsklubb så kanske det handlar om en hundralapp. Är det en internationell mediasajt som gör reklam för börsföretag så handlar det om lite större summor... | |
| Baronessan_ | 2010-03-18 09:47 | |
![]() | Sidan är till för amatörfotografer och det finns ju många sådana men antal träffar vet jag ju inte förän den har funnits lite. Vilka som vill göra reklam vet jag ju inte heller men kanske kameratillverkare eller säljare av kameror. Varför jag frågar är för att jag inte har en aning om jag ska ta 100kr eller 1000kr... eller kanske mer? Och är det per månad man ska ta betalt typ eller? | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-03-18 10:00 | |
![]() | Du får göra lite benchmarking. Kontakta olika sajter och be att få priser, säg att du vill göra reklam hos dom. Testa olika sajter med olika målgrupper. När du gjort detta så bör du ha fått en ganska bra översikt och kan själv fatta beslut om prissättning. Tänk på att priset ska variera beroende på hur många gånger reklambannern ska visas samt hur länge den visas. Du måste ta fram en affärsmodell. Föreslår att du i början har ett gratiserbjudande, ge ett antal gratisvisningar. | |
| Baronessan_ | 2010-03-18 10:05 | |
![]() | Tack Fetzer, bra förslag. Jag ska låtsas vara reklamköpare på någon site. Jag frågade här mest ifall det kanske fanns några webmasters som ocså spelar betapet :-) | |
| devilseye | 2010-03-18 10:14 | |
![]() | Är ju nyfiken på vad det är för sida eftersom jag är fotograf också ;-) Skicka gärna i ett PM om du inte vill berätta här :-) | |
| Baronessan_ | 2010-03-18 10:23 | |
![]() | Man får ju inte göra reklam men lite info är väl ok kanske... Sidan öppnar denna vecka och ska bli en Bildbank där amatörfotografer kan sälja sina bilder till byråer och andra bildköparte. Jag försökte komma med i Nordicphotos bildbank men snacka om krav... typ 100 superbilder ville de ha direkt och sen tar de ju ordentligt arvode för förmedlingen. Darför startar jag den här sidan med ett par vänner. Här ska 90% gå till fotografen och ALLA kan vara med oavsett skicklighet eller antal bilder. | |
| odin - Administratör | 2010-03-18 10:45 | |
![]() | Det är OK om du skriver ut länken. | |
| Baronessan_ | 2010-03-18 10:46 | |
![]() | Hej Odin, är det hemskt om jag frågar dig va ni tar för era banners? Länken är ivosfoto.se men som sagt den kommer öppnas i morgon eller senast i helgen. | |
| Baronessan_ | 2010-03-20 13:01 | |
![]() | Nu är sidan öppen :-) | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-03-20 13:06 | |
![]() | :) skitbra!! Jag ska nog gå med. | |