Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 797 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lolacola | 2010-03-18 12:26 | |
![]() | Hantera avundsjuka, hur? Har ni några bra sätt att hantera avundsjuka på? Jag unnar mina vänner o bekanta de men jag vill själv ha de så. Jag är trött på o sitta hemma ensam och känna att jag skulle kunna dö utan att någon märkte det. | |
| Belefant | 2010-03-18 12:33 | |
![]() | det handlar väl om att acceptera det man känner, men inte fästa sig vid det. att inte lägga sitt liv i andras händer utan att försöka vara herre/dam över sitt eget liv. vad är det du är avundsjuk på? | |
| Megaherz | 2010-03-18 12:34 | |
![]() | Gå ut och kul istället för att sitta hemma och tänk på hur alla andra har det. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-03-18 12:34 | |
![]() | Låter som att du borde gaska upp dig lite, och ta tag i ditt liv. Klart dina vänner skulle bry sig om du dog, såna där tankar skall man absolut inte tänka. Jag tycker det verkar som att du är deprimerad helt enkelt. Prata med en vän eller en psykolog om hur du känner angående din livssituation, och försök att ta tag i det som besvärar dig eller som du inte är nöjd med. Att sitta hemma och tycka synd om sig själv och känna sig mindre värd än andra är ingen lösning, tro mig jag har varit i samma situation. Kom ihåg: Det blir vad man gör det till. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-03-18 12:36 | |
![]() | Avundsjuka är f.ö en oerhärt ful egenskap som vi alla känner någon gång. Jag brukar helt enkelt tänka på just det, att det är en äcklig egenskap och sedan förtränga den. | |
| lolacola | 2010-03-18 12:47 | |
![]() | Jag har vänner som skulle bry sig men jag träffar mina vänner få gånger om året då de bor utspridda i hela landet och de har sina familjer / partners osv. Jag kan bli avundsjuk på en så simpel sak som att någon skriver på facebook - Nu har jag dammsugat hela nedervåningen. Och 6 personer gillar de o personen får massa kommentarer om hur duktig h*n är och så medans jag kan skriva samma sak o ingen skulle bry sig, fånigt ja vet men så¨är de. Har en kompis som är lite sjuk just nu och har skrivit på facebook att hon mår illa idag och de har en massa kommenterat och hennes mamma har skrivit - Gumman då du är så stark och duktig jag skall ringa sjukhuset åt dig, älskar dig kram mamma. Då blir ja avundsjuk för att inte jag har någon mamma elller pappa eller annan släkting som bryr sig. Jag vet att de är fåniga saker o bli avis på men ja rår inte för de :( | |
| bj-olle | 2010-03-18 12:57 | |
![]() | jag har upptäckt, precis som bloggare verkar ha gjort, att engagemang har effekt. jag tror att om du börjar vara väldigt aktiv och deltagande i dina vänners (eller facebookvänners) liv (facebookliv) så blir det lite mer action. om du nu tycker det är viktigt. åk och hälsa på dina vänner nu, jag tror det är fett med läge! | |
| manzana | 2010-03-18 12:57 | |
![]() | och barnen på haiti dör - världen håller på att gå under......... | |
| caughtbock | 2010-03-18 13:03 | |
![]() | Onödig kommentar från äpplet. Det är faktiskt okej att tycka synd om sig själv fastän man har det bättre än många andra. Men hjälper det att tycka synd om sig själv och vara avundsjuk? Nej. Försök komma ur den cirkeln... Börja tyck om dig själv och ditt eget sällskap. Börja med någon kul aktivitet. Man kan skapa kontakter på alla möjliga sätt, men då måste man våga chansa. | |
| impala-58 | 2010-03-18 13:21 | |
![]() | om du vill ha vänner mer irl så ut o rör dej i området där du bor,stick ner på krogen,skaffa hund,det där med hund är mycket socialt jag har fått flera trevliga nya vänner bara genom att vara hundvakt. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-03-18 13:24 | |
![]() | Man måste försöka tänka på allt bra man har. Inte på det man inte har. Sedan måste man själv ta tag i saker, inte bara vänta och tänka att andra måste göra det. | |
| Tigera | 2010-03-18 13:30 | |
![]() | Säger som SiriusMusta, försök att tänka mer på det du faktiskt har, istället för på vad andra har. Till och med när man tycker att man har det som skit så finns det ju bra saker. Har du jobb t ex? En bra lägenhet? Någon god vän som du pratar med ibland? Pengar till mat? Vackert hår? Det går alltid att komma på NÅGOT positivt. Och inse att allt inte är vad det ser ut att vara. Alla har sin skit att dra på, det är bara olika hur mycket man fokuserar på det. | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-18 13:31 | |
![]() | Tänk annat..du har faktiskt ett liv,, | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-03-18 13:36 | |
![]() | Men vännen, du måste prata med någon! Alla har vi saker som vi mår dåligt av. Jag exempelvis har svårt för att få saker gjorda och få till rutiner, vilket begränsar min vardag rätt mkt. Du verkar lida av katastroftankar samt vara väldigt nere, gör nu som jag säger och ring VC och prata med någon som kan hjälpa dig att få en tid hos en psykolog. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-03-18 13:43 | |
![]() | Att få för sig att ingen skulle märka om du dog, eller att ingen bryr sig om det du skriver mm är absolut illavarlande. Kan du vara vänlig att försöka hitta 3 bra saker med dig själv, 3 personer som älskar dig, och 3 saker som gör ditt liv att leva samt en grej som du har att se fram emot? Testa | |
| Bitte - Administratör | 2010-03-18 13:44 | |
![]() | Läs Mia Thrbloms bok om självkänsla, det gäller att bygga det hos sig själv,, inse att man är bra att man duger www.livshandboken.se..._a uid=9769 Bitte | |
| bråkerska | 2010-03-18 14:09 | |
![]() | personligen avskyr jag mia thörnblom, men det är väl bara ett tecken på att jag lider av en dålig självkänsla. Om jag var sund och frisk i min syn på mig själv skulle jag ju inte behöva påpeka att hon enligt mig bara bidragit med en klåda av präktighet och en ny bottennivå vad gäller bokomslag och boktitlar: bp0.blogger.com/_E1o...rn blom.jpg bitter | |
| Dyslekso | 2010-03-18 14:40 | |
![]() | Haha. Tänk på att hon förmodligen tränat bort all självkritik - det är då såna här små fadäser kan inträffa. | |
| bj-olle | 2010-03-18 14:41 | |
![]() | jag är med bråkerska där. högmod och hysteri. i nästa liv har mia törnblom börjat med yoga och gift sig i bigami med jesus och strindberg och flyttat till finland. själv är jag gift med christina branco och flyttat till schweiz. det skulle vara bra för MIN "självkänsla" | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-18 14:48 | |
![]() | Mia Thörnblom är en pundare men även såna kan ha en del bra idéer ibland. Tyvärr är hon ganska outhärdlig att lyssna på. | |