Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1stclassriot | 2010-03-22 12:44 | |
![]() | Basketcoach Finns det någon mer här än jag som råkar vara basketcoach åt ungdomar? Vill gärna ha lite tips och råd... | |
| 1stclassriot | 2010-03-24 20:59 | |
![]() | wow finns det verkligen ingen...? | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2010-03-24 21:10 | |
![]() | förvånad? hur många basketcoacher tror du att det finns :-) kolla basket.se | |
| YamahaJet | 2010-03-24 22:10 | |
![]() | Jag var det ett kort tag men spelade däremot basket hela ungdomen. Mitt enda tips - plåga inte barnen med avancerade tramsövningar såsom "nu spelar vi utan boll" - "nu spelar vi utan att man får studsa" och annat barnen inte begriper sig på. Spara in på träiga fysövningar utan låt barnen spela match mot varandra merparten av träningstiden och bidra med konstruktiv kritik av barnens egna spelupplägg. Korrigera lagbegränsningar som kan härledas till individer - exempelvis det alltid återkommande fenomenet där en person envisas med att skjuta treor omedelbart vid anfall, eller två-tre personer som bestämt sig för att endast passa varandra. | |
| jag robot - Ej medlem längre | 2010-03-25 09:30 | |
![]() | Jag var basketcoach några veckor för f13 innan någon rotade fram mitt brottsregister | |
| 1stclassriot | 2010-03-29 14:09 | |
![]() | det jag behöver hjälp med är bara hur man ska träna upp aggressivitet? handlar det i grund och botten om självförtroende för individen? coachar tjejer födda mellan 1994-1998, alla i samma lag. | |
| eket2 | 2010-03-29 15:57 | |
![]() | Hej Jag tycker att du skall träna dina tjejer på att jobba ihop som ett lag. Jag har sett en hel del ungdomsbasket och är förvånad över att se så många egoister som aldrig passar. De skriker "passa mig" så fort de inte har bollen och sen skjuter de hej vilt. De som skjuter mest blir påhejade av sina föräldrar och av coachen att det är ju så jättebra o s v, det är också dessa tjejer som får mest speltid. Det finns anledningar till att de flesta tjejer slutar redan när de är runt 16-17 år. Det beror på att man inte har någon direkt lagkänsla och att inte alla får delta och var med. Det kanske finns undantag och de är väl de lag/klubbar som då är framgångsrika. I andra sporter upplever jag inte att det är så egocentrerat som i basket. Kanske har jag fel!! /Peter | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-03-29 16:05 | |
![]() | Positiv förstärkning ... | |
| waliop | 2010-03-29 17:02 | |
![]() | Uppmuntra det dom är intresserade av i sporten, så kommer resten av sig själv. | |