Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 365 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sevenmile | 2010-03-31 12:27 | |
![]() | iPhone / Android app? Hejsan! Tänkte gräva lite i hur intresset set ut för Betapet som en iPhone app respektive Android app. Tror ni att konceptet skulle funka på iPhone, eller är kanske speltiden för lång för att passa i farten på en telefon? Undertecknad har precis utvecklat ordspelet Golingo till iPhone, och skulle förhållandevis snabbt och lätt kunna ta fram en iPhone-variant utav Betapet. Tycker du det låter som en bra idé? Skriv dina tankar här, och propsa på de eminenta Betateamet om ni vill ha en app :) /Jacob Waller krawaller.se golingoapp.com | |
| mrsH | 2010-03-31 12:55 | |
![]() | Jaaa... jag vill ha en Android-app!! | |
| mc haakon | 2010-03-31 13:35 | |
![]() | Absolut! Låter som en jättebra idé! | |
| Jesper M | 2010-03-31 14:46 | |
![]() | blir det inte knepigt med iphonen eftersom betapet kräver flash? då måste de väl programera ett nytt rum med nytt språk? android stöder iaf nästan flash fullt ut, jag kan öppna ett rum men jag nekas inloggning i rummet med android 2,1 | |
| Sevenmile | 2010-03-31 22:25 | |
![]() | Hej igen! Kul att det verkar finnas lite intresse :) Jo, du har så rätt, Jesper - flash finns inte till iPhone, och lär inte heller lanseras inom en överskådlig framtid. Till Android skulle det dock kanske gå att anpassa den nuvarande lösningen. Mitt gebit är dock programvaruutveckling mha av webbtekniker såsom HTML5, CSS3 och JavaScript. De innebär att man kan göra en Betapet-klient som i själva verket är en avancerad hemsida som paketerats på ett tjusigt sätt (mha ramverket Titanium Mobile, för nyfikna). I och med att det i grunden bara är just en hemsida skulle den utan problem kunna köras på såväl iPhone som Android, och även anpassas till Palm och Blackberry. Ordspelet Golingo, som jag precis har släppt till iPhone, är gjort med dessa tekniker. Trots att det inte är flash är Golingo på vissa sätt mer avancerat än Betapet med exempelvis multitouch, splitscreen-läge och ordvalidering i realtid. Det råder alltså ingen tvekan om att jag skulle kunna ta fram en Betapet-klient till iPhone om intresse finnes och Betapet-teamet ställer sig bakom det på något sätt :) Har ni några favoriter vad gäller ordspelsinterface till touchmobiler såsom iPhone? Jag finurlar som bäst på hur man skulle lösa det så bra som möjligt! | |
| le-lou | 2010-03-31 23:40 | |
![]() | skulle inte skärmarna vara för små för betapet? | |
| Sevenmile | 2010-04-01 08:57 | |
![]() | Good point! Skärmarna är i minsta laget, men det kan man ta sig runt - exempelvis genom att visa hela brädet för en översiktsvy, men sedan zooma in när man håller på att dra ut bokstäver så att de hamnar rätt. Det finns redan flera olika Scrabble-varianter i iPhones App Store. Till exempel: www.eamobile.com/iph...s/ scrabble www.lexulous.com/iphone/ toucharcade.com/2009...-s crabble/ Så ja, det kräver lite extra pill från programmerarens sida, men borde absolut gå att behålla enkelheten och spelglädjen hos Betapet. | |
| pacc | 2010-04-01 10:05 | |
![]() | Tack för tipsen, ska kolla in Titanium. Har inte koll på hur pass bundet betapet är till flash eller inloggningen på hemsidan, men protokollet är hur som helst i klartext. Sedan används väl android/iphone/ipod lika ofta som surfplatta i soffan med wlan. Men det kan ju så klart bli lite irriterat om många spel börja försvinna för att de tappade 3g-täckning eller åkte in i en tunnel... | |
| Sevenmile | 2010-04-01 21:05 | |
![]() | Ja, gör det. Jag gillar det skarpt! :) Precis - protokollet skall inte vara något problem. Men det gäller att få till uppkopplingen på ett bra sätt, och att den är väldigt bra på att koppla upp igen och se till att den tagit emot alla meddelanden. Men Titanium har full socket-support, så det borde gå. Kanske ska man i första hand skapa ett mobil-rum för alla mobilspel så att man spelar med likasinnade på samma villkor, och har en annan förståelse för eventuell lagg?! | |
| epicflupe | 2010-04-06 17:29 | |
![]() | Men nu då... Betapet till iPad? :) | |
| joadoa | 2010-07-23 01:32 | |
![]() | Klart att betapet skulle funka till Iphone, Ea:s scrabble gör ju det! :) Jag vill ha Betapet nu! | |
| TopBanana | 2010-07-23 06:43 | |
![]() | Jag vill också ha Betapet till min iPhone!!! | |
| Dumle86 | 2012-01-02 14:02 | |
![]() | Hur gick det med detta projektet? | |
| RealJocke | 2012-01-02 19:04 | |
![]() | Jag har Betapet till min Android, men dock så tycker jag bara att den känns seg och långsam. | |