Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 771 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| L-G | 2010-04-03 00:24 | |
![]() | Landskronamordet Jag blev väldigt upprörd när jag hörde om misshandeln av pensionärsparet i Landskrona. Ett bråk om en parkeringsplats som slutade så illa. Kan inte våra äldre åka till ett köpcentrum mitt på dagen utan att riskera detta. Vart är vi på väg ?? | |
| Nettis89 | 2010-04-03 00:29 | |
![]() | Ja du samhället har blivit som de har blivit tyvärr och mycket tror jag handlar om uppfostran ifrån de tidiga åldrarna. Fattar inte vad som händer med samhället, man är inte trygg någonstans. Inte ens i sitt eget hem. vilket ni säkert alla minns som ni har läst om? | |
| Nettis89 | 2010-04-03 00:30 | |
![]() | som tillexempel: han som knackar på dörrarna och våldtog tjejer. eller de som rånar folk i deras hem osv. | |
| Nettis89 | 2010-04-03 00:31 | |
![]() | finns så mycket man kan lyfta fram i denna tråd och frågan är hur man ska göra för att undvika att det sker sånt här? för det verkar som det blir varje dag och brotten blir grövre och grövre. | |
| majohan - Ej medlem längre | 2010-04-03 00:40 | |
![]() | finns ett ordspråk som jag försöker efterleva sköt dig själv och skit i andra försöker att inte över huvud taget ha kontakt med ngn utanför min dörr kan ju vara livsfarligt | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-04-03 01:24 | |
![]() | TS skrev:Vart är vi på väg ?? VI ÄR REDAN DÄR! | |
| mrperfect | 2010-04-03 01:25 | |
![]() | klobba2 tyvärr är det ju så, hur skall vi kunna stoppa det och vända utvecklingen? | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-04-03 01:27 | |
![]() | Faan vet | |
| mrperfect | 2010-04-03 01:28 | |
![]() | Jag tror det är nyttigt att fundra på hur, förr eller senare kommer nån smart jäkel på hur hoppas jag | |
| Ässät | 2010-04-03 01:38 | |
![]() | Folk idag verkar inte ha nån spärr. Det är fan skrämmande hur Sverige har blivit. Varje dag läser man om folk som har blivit mördade. Har folk inget samvete längre? | |
| majohan - Ej medlem längre | 2010-04-03 02:48 | |
![]() | Mördare har nog alltid funnits. Yngsjömörderskan var väl den sista som avrättades i sverige.Låt oss införa dödsstraff sä kanske vi får rätt på alla djävla idioter som begår brott som dom tror att dom kan komma undan med | |
| Nitrox | 2010-04-03 03:36 | |
![]() | Det är inte så konstigt att det ser ut som det gör idag. Långbro, Beckomberga och andra sjukhus som stängs och inte erbjuder de intagna alternativ till vård. Man sätter dem i en lägenhet eller skickar hem dem till päronen för att det blir för dyrt. Sedan i bästa fall kommer någon och tittar till dem då och då. Ta t.ex. han som gick bärsärkagång med yxa eller järnstång på telefonplans t-banestation. F.d mental patient som släppts ut och inte fått alternativ vård. Som dessutom nekats vård när han själv sökt hjälp på psykakuten. Det är väldigt ofta man hör liknande incidenter i media. Visst det är synd om dem, men det är faktiskt vi som går bredvid dem på stan eller i affären. Det är vi som får ta smällarna när det slår slint. Istället borde vi satsa mer på sjukhus och institut för att ta hand om och vårda dem som behöver det. Politikerna är ju folkvalda och de beslutar sedan dessa tokigheter. Egentligen är det de som är de skyldiga och borde hållas inspärrade, så de inte hittar på mer jäkelskap. Eller är det vårat, folkets fel? Nä, jo eller vete f_n. Det är hur som helst oerhört tragiskt för de drabbade, och för oss andra som skall behöva känna otryggheten i samhället p.g.a vårat val av de styrande. ?????????? Låter jag bitter. Skit samma ;-) med glimten i ögat | |
| Cybertron | 2010-04-04 14:40 | |
![]() | eller så är det mentaliteten "skit i andra" som tar ut sin rätt...som jag ser det så är det värsta att ingen reagerar när sånt händer...det måste väl ha funnits några andra som kunde gripa in när en ung man misshandlar en gammal kvinna? Det är väl den största skillnaden mot hur det var back in the days? | |
| Hey Baberiba - Ej medlem längre | 2010-04-04 14:44 | |
![]() | Helt sjukt att så många människor runt omkring varken ingrep eller tog bilnumret eller ens vilket märke på bilen det var. Knappt något signalement alls. Stod de bara och "tittade på" liksom :S Det är "sköt dig själv och skit i andra-mentaliteten" i sin linda... | |
| Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-04 14:49 | |
![]() | Det går så snabbt vid sådan tillfällen. De flesta människor blir chockade och paralyserade. Inget konstigt i det, men visst är det synd. | |
| Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-04 19:35 | |
![]() | Och rasisterna fick vatten på sin kvarn. När ska de lära sig att det är individen som gör sig skyldig till brott - inte ett folkslag. Misshandel (i detta fall tragiskt nog med dödlig utgång) av åldringar är inte kulturellt betingat. Det är tröttsamt att somliga inte förstår sig på självklarheter. | |
| Hullabalo0 | 2010-04-04 19:40 | |
![]() | jag tycker om att bada utomhus och innomhus om det är kallt ute | |
| YamahaJet | 2010-04-04 19:46 | |
![]() | Robban, det är för mig obegripligt att det finns svenskar kvar som är övertygade om att alla kulturer är likaledes förträffliga, och att visst våldsbeteende "ligger hos individen". Ni har ju trots allt haft några årtionden på er att komma till insikt om motsatsen. | |
| Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-04 19:50 | |
![]() | YamahaJet, det må vara hur det vill med den saken. Det är möjligt att du har rätt i viss mån, men jag vill nog ändå ha ett samhälle där vi ställer individer till svars för vad de gör - inte etniska grupper. | |
| YamahaJet | 2010-04-04 19:56 | |
![]() | Naturligtvis har jag rätt. Och självklart ska individer ställas till svars för vad de gör. De etniska grupperna ska kvarhållas utom rikets och Europas gränser. | |