Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 727

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Smultronet81 - Ej medlem längre2010-04-06 18:59
Antal inlägg: 205

mobilreparationer..
någon härinne som anser sig blivit felaktigt behandlad när dom lämnat in sin mobil för lagning?

Felaktigt behandlade menar jag typ att man fått betala trots man har garanti och dom har skyllt på fuktskada eller att man tappat den. -när man har gjort varken eller.

Lämnade in min mobil för en timme sen, har haft problem att skicka/ta emot mms sen jag köpte den för snart ett år sen, har kunnat leva med det och dragit mig för att lämna in eftersom jag hört att endel nästan sätter sånt här i system.. (man har ju inga "bevis" på att man INTE fått en fuktskada på den eller tappat den)
Plus att kameran i den är sååå himla toppen att jag toktagit bilder på det mesta:)

Men, var tvungen att lämna in för nu har hela knappsatsen börjat krångla och funkar inte alls.

Smultronet81 - Ej medlem längre2010-04-06 19:00

ska tilläggas att den kostade över 5000kr:(

123 hopp - Ej medlem längre2010-04-06 19:08
Antal inlägg: 464

Uppgradera programvaran så börjar mms grejen förhoppningsvis fungera igen.......

och

ta av ytterhöljet och blås damm ur knappsatsen,hjälper inte det skulle jag köpa en ny knappsats och sätta dit :=)

Hoppas det ordnar sig för dej!

Smultronet81 - Ej medlem längre2010-04-06 19:14

tack, men har redan uppgraderat och reparerat den hemma på datorn.
nu är den inlämnad:(

funderar bara på om det är fler som råkat ut för det jag skrev om?

Tess 082010-04-06 19:17
Antal inlägg: 18003

En nära vän till mig köpte en ny och dyr telefon (vet ej priset) där halva knappsatsen slutade funka i tid och otid. Den lämnades in flertalet gånger och några av gångerna hävdade de att det inte alls var fel på telefonen...
Men är man lite "hård" som kund och står på sig och berättar ärligt vad som hänt och inte tar skit så brukar det lösa sig.
3 gånger har de rätt att ta in telefonen och försöka laga den (på garantin) sen har man som kund rätt att kräva ny vara eller pengar (tror jag- är inte så insatt, men det var vad hon sa i alla fall)

Fez1 - Ej medlem längre2010-04-06 19:24
Antal inlägg: 8

min son har en mobil vi lämnat in tre gånger med samma resultat var gång - man talar om att den är lagad(fem veckors väntan var gång) men samma fel består-(sifferdisplayen ramlar av när man öppnar den)
Telenor BLÄ

Kolbxbo - Ej medlem längre2010-04-06 19:34
Antal inlägg: 1161

Onödigt att slänga ut flera tusen på en mobil när det ändå är slit o släng.
Saker håller inte som de gjorde förr. Mobilen är en pryl som du har med dig hela tiden i alla väder. Det är inte konstigt att de går sönder.
Visst sker det kvalitetsmissar i konstruktion och produktion.

Marsi Pulami - Ej medlem längre2010-04-06 19:40
Antal inlägg: 24

Borde ju vara mer risk när man ÄR slarvig att telefonen ska paja. Mina har trillat i stengolv, tappats i snön, glömts ut i flertal minusgrader - de har ändå fungerat prickfritt. Sonens kompis gick med i en 40-gradig tvätt. Njemas problemas. Så nej - fungerar den dåligt utan att man gjort något - då ska de fasen fixa den! :)

Marsi Pulami - Ej medlem längre2010-04-06 19:41
Antal inlägg: 24

Oj, sonens kompis mobil :p

psilvin2010-04-06 19:49
Antal inlägg: 9

Just med MMS-funktionen där så är det faktiskt så att du skall lämna in telefonen i rimlig tid efter att du uppmärksammat felet, annars så kan man egentligen inte hävda att de ska laga det.

Men jag har varit med om att Nokia hävdade att den trasiga display på min telefon berodde på normalt slitage och därför inte kunde ersättas av garantin. men det var bara att skälla på dem så ändrade de sig

odin - Administratör2010-04-06 19:50
Antal inlägg: 7442

Det finns oftast bevis på fuktskada. På batteriet sitter t ex ett lackmuspapper(?) som indikerar om du fått in fukt i telefonen. Detta gäller Sony Ericsson, vet inte hur andra telefoners batterier ser ut.

Kolla vid batterikonkten eller dylikt så ser du en klisterlapp.

odin - Administratör2010-04-06 19:52
Antal inlägg: 7442

Skulle vilja påstå att den mekaniska konstruktionen i alla fall på SE's telefoner är extremt bra testad. Det är oftast SW det är problem med eller detaljer såsom knappsats.

Det görs en mängd falltester i alla möjliga kombinationer.

/ fd Sony Ericsson anställd

pacc2010-04-06 19:54
Antal inlägg: 140

Innan ni lämnar in mobilen -
Notera det vita/randiga/prickiga klistermärket som sitter dels på batteriet
dels synligt genom ett hål på kretskortet när batteriet är borttaget.

Är något av dessa märken rött eller rosa kan ni vara säkra på att mobilen åker i en
papperskorg hos reparatören...

Det kvittar att det är bevisat att det räcker att gå ute i kallt väder och komma in i fuktig värme för att få 'fuktskade'-indikation, det är ditt ord mot klistermärkets.

Vill inte ge mig in i diskussionen om mobiler är slit och släng eller inte,
vissa har bevisligen bättre kvalite och mekanik än andra så känn och kläm
och hör med kompisar innan ni köper...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?