Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ArgsintEva | 2010-04-13 11:43 | |
![]() | Anti Sjukdom Jag är så Trött på alla trådar som handlar om sjukdomar och krämpor av alla slag. Vi som har sjukdomar måste se det positiva i livet , eller hur ska man annars klara sig. Jag tycker en hel drös här verkar vara fixerade vid sjukdomar....vilket är sjukt i sig. Har man en sjukdom så inte fanken blir det bättre av att vältra sig i sjukdomsbilden. Gör det omöjliga :) Tokiga saker som du inte bör... Sånt som du alltid velat göra men vågar inte för du har så j*a ont. Det ger mer än att sitta på arslet hemma även om du får lida några dagar så har du gjort det du faktist ville och det är värt en 1:a plats :) Jag har gjort massor av roliga saker som jag fått lida för MEN det är det värt....så pass mycket att man gör det igen... SE DET POSITIVA I LIVET....skit i det du har i bagaget så går det lättare....för bagaget kan va riktigt tungt.. Ni vet väl att man kan hitta positiva saker i det som ser nattsvart ut :) Good Luck ... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-13 11:46 | |
![]() | Många av dessa sidor kan ju väcka såna positiva känslor hos den sjuke. Tycker såna trådar är riktigt bra, speciellt om personen får fin feedback och uppmuntran :) Även denna tråd handlar ju i grund och botten om sjukdom. Och kommer antagligen eskalera till det du själv anser är jobbigt att läsa. Folk kommer försvara sig, hålla med, prata om sina sjukdomar, kankse klaga lite, bli tröstade osv osv | |
| ArgsintEva | 2010-04-13 11:48 | |
![]() | Jo den handlar om sjukdom....men i mer positiv bemärkelse för man kan bemästra sin sjukdom....om man har den rätta viljan... även om det kan ta tid att komma så pass långt... | |
| ArgsintEva | 2010-04-13 11:49 | |
![]() | föressten vad jag ville komma fram till är nog att man ska va envis och inte ge upp och Våga ... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-13 11:50 | |
![]() | Sen måste du förstå att det är naturligt att må lite dåligt och blir nere när man får en livsomställande sjukdom Eva, det är helt naturligt och inget man ska skämmas över. Det tar ofta mkt samtal och självlälande samt ilska och bitterhet innan det vänder och man kan börja se saker ur positiva synvinklar. Håller med dig om att man ska vara positiv och göra det bästa av situationen, men det är inte så lätt! Själv har jag varit i båda sitsarna, delvis väldigt nere och negativ och suttit hemma som ett paket och tycka synd om mig för att jag har ont o.s.v. Men bara tills för några månader sedan, då jag bestämde mig för att ta tag i livet och sluta tycka synd om mig själv. Göra så gott jag kan ist för att inte göra nånting- Det blir inget bättre av :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-13 11:51 | |
![]() | Håller med, det är viktigt att kämpa! Man kan göra det mesta här i livet, och ofta blir det vad man gör det till (låter klysche, men det är sant). Man får göra så gott man kan, att ge upp tjänar man inte på :) | |
| le-lou | 2010-04-13 11:53 | |
![]() | jag håller med dig argsint eva, att gräva ner sig hjälper ingen. Att prata av sig är en sak, men man ska akta sig för att älta sin eller någon annans sjukdom, jag tror att man inte mår bättre av det i det långa loppet, utan snarare sämre. | |
| Snoosy | 2010-04-13 23:33 | |
![]() | argsint, det är samhället som gör att man vältrar i det man har. Pga att många inte har erfarenhet av vad smärta innebär. En del säger. ja men gör så, gör si. Många säger det av välmening. men också av oerfarenhet. En del smärta går inte bort hur mycket man än försöker bota den. Jag kan däremot hålla med dig om att det inte blir bättre av att man ältar det. | |
| Gumsamumsa | 2010-04-14 01:52 | |
![]() | Jag har inte kollat in de har lankarna om andra sjukdomar men personligen vet jag att da jag fick min diagnos sa var det en otrolig lattnad att kunna fa rad av andra. Jag anser inte att det behover bli en massa altande bara for att man delar erfarenheter av andra kvinnor. Jag har till och med en blogg som handlar om min sjukdom, med rad och tips. Men det gor inte att jag altar. Jag ventilerar, skriver och delar med for att sedan gora nagonting annat som far mig att ma bra! Ibland racker det att fa ha nagon att prata med, som vet exakt hur man har det, for att gora ens vardag enklare och gora en gladare. Jag tycker ditt inlagg verkar vara en mycket bra ide, men det ar synd att det blev en sa massiv diss av sidor om sjukdomar som inledning. Men jag tror att jag forstar att du menar att fokusera mer pa gladje och tips om hur man kan halla sig pa topp? | |