Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 708

Forumkategorier

Användare Inlägg  
F_Errari2010-04-13 16:08
Antal inlägg: 403

Cambridgekuren
Jag vill veta ALLT...

Nån som testat ren kur? Hur länge? Hur mycket gick du ner och hur mycket övervikt hade du? Positivt och negativt?

Bitte - Administratör2010-04-13 16:09
Antal inlägg: 24220

www.betapet.se/forum...=- 0#372287

Bitte

nettan232010-04-13 16:11
Antal inlägg: 4086

har barat testat deras bars ngn gång, vääääldigt mättande

Har annars testat Viktväktarna, gick ner ett par kilon

Har vägt som mest 10 kg över min "normal" vikt

Nu har jag gått ner med hjälp av promenader med hunden och att dra ner på maten

Så skit i kurer och rör på dig och ät mindre :)

F_Errari2010-04-13 16:22
Antal inlägg: 403

Tack för tipset Bitte. Tyvärr inte mycket skrivet om själva Cambridgemetoden, dock. Mest snack generellt om viktminskning och vad som är "rätt och fel".

Ska väl tillägga att jag ska gå ner 23 kilo. Och att jag är jättebra på att laga mat och vet precis vad jag ska och inte ska äta. Mitt problem är avsaknad av självdisciplin...

Aerodynamic2010-04-13 16:37
Antal inlägg: 103

F_Errari:

Du skriver att du saknar självdisciplin; det här kanske kan låter lite tokigt, och vara svårt att uppnå, men jag har märkt att jag äter olika på olika platser... :P
Är jag hemma hos mig själv ensam så äter jag mest mackor, lätt att vräka i sig. Är jag å andra sidan hos pojkvännen så äter jag väldigt lite, småäter in ens eftersom jag inte vill verka skum. Då äter jag också regelbundet eftersom hans mage är noga med tider o sånt.:P

Utomlands tappar jag aptiten och hos andra så äter jag lagom. Du kanske skulle må bra av ett miljöombyte? Ut och festa eller träffa nya människor, res eller hitta på nåt lättillgängligare alternativ... Ät med vänner och familj, så att du känner dig manad att inte ta en till portion (det funkar iaf för mig)

Dåliga vanor bryts lättare om man håller sig sysselsatt så hjärnan inte har plats för dem.. Rent allmänt så är jag en sån där som inte tror på dieter i längden, bättre att motionera --> och när du kommit in i vanan så kan du börja justera maten.

raisingirl2010-04-13 16:57
Antal inlägg: 253

Sprang på den här boken i ett annat forum: Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi. Har inte läst själv men verkar väldigt vettig tycker jag!

www.lisbethstahre.co..._g aner.asp

Nog är det ofta så, att man vet precis vad man skall äta men av nån underlig anledning så funkar det ändå inte...

Mouche - Administratör2010-04-13 16:58
Antal inlägg: 24193

I den länk som Bitte postar finns en del intressant att läsa om just Cambridge-metoden.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?