Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 701 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2010-04-14 14:02 | |
![]() | SL ersättningsfusk Efter vinterns jätteproblem i kollektivtrafiken i stockholm så skulle ju en ersättning betalas ut om än så liten som ett slags plåster på såren. Jättebra tänkte jag som har två barn som har fått stå och frysa i kylan många mornar och kommit försent till skolan många gånger i vinter pga att inte bara en utan flera bussturer var inställda. Där vi bor finns inga aternativ än att gå så det har varit en tung vinter. Nu har ju dom terminskort men då skulle man ju få ersättning i form av ett presentkort på 160 kr som man kunde använda nästa gång man köper kort. Döm om min förvåning när jag fick veta att det bara gäller för köp av sommarlovskort!!!! Mina ungar åker ju inte kommunalt på sommaren utan för att ta sig till och från skolan. På sommaren cyklar dom eller åker moppe vilket dom ju av förklarliga skäl inte kan göra under vintern. Jag trodde ju att vi skulle kunna utnyttja ersättningen vid köp av nästa kort men där blev vi blåsta minsann. Så tack så mycket SL -mycket kan man säga om er men ni är inte dumma iallafall kan ni hitta ett sätt att lura resenärenrna på så gör ni det. | |
| dracena | 2010-04-14 14:11 | |
![]() | Går det att sälja presentkortet? | |
| caspersmamma | 2010-04-14 14:22 | |
![]() | Dumt bästa att klaga direkt till SL. Ju fler som klagar desto större verkan | |
| Sote | 2010-04-14 14:41 | |
![]() | Har redan gjort det men det hjälper ju inte för det är bestämt så. Vet inte någon som skulle vilja köpa ett sommarlovskort då alla här är i samma sits. Det gäller ju dessutom två st . Surt var det iallafall tycler jag . | |
| Lillstölla | 2010-04-14 14:58 | |
![]() | Ja fy fan vad dåligt SL!! | |
| odin - Administratör | 2010-04-14 15:09 | |
![]() | De anser kanske att det är problematiskt att administrera presentkort för nästa terminskort. Som det är nu är ju rabatten sådan att alla nya kort har reducerat pris vare sig man haft ett kort tidigare eller inte = oerhört enkelt att administrera. | |
| Sote | 2010-04-15 13:41 | |
![]() | Men fortfarande jäkligt orättvist då dom flest som har terminskort åker just på terminen och inte under sommaren. Det handlar ju om barn och ungdomar. Lågt att inte bara kunna låta det gälla nästa terminskort-borde väl inte vara ett dugg krångligare än att ta det på sommarlovskortet som ju är en annan typ av kort. | |