Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 298 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2010-04-16 08:29 | |
![]() | Konspirationsteorier Det finns en hel del kända konspirationsteorier runt omkring i världen. Vilka känner ni till och vilka tror ni på? Här är nog min favorit bland konspirationsteorierna! =) "Konspiration 58" Den som påstår att vårt eget fotbolls-VM 1958 bara är en bluff. Det ska aldrig ha spelats mer än möjligtvis i TV. Ett urklipp kring varför från konspirationens egen hemsida... "Att iscensätta ett mästerskap i fotboll är ingen lätt match, men det är fullt möjligt. Frågan många ställer sig är varför gjorda man detta. Svaret är komplicerat. En grundligt utarbetad teori om detta har Bror Jacques i sin bok. Under 50-talet rådde det kalla krigets dagar i världen. Maktkampen mellan öst och väst kanske var som hetast under denna tid. På alla plan försökte man bräcka sin motståndare och vara denna överlägsen. Religöst, politiskt, i rymden, geografiskt, idéologiskt och medialt. Rymdkapplöpning pågick samtidigt som västmakten insåg styrkan i att behärska media. Kunde man kontrollera TV, tidningar och radio så kunde man också kontrollera den lilla människan. Nu kunde man nå alla med vilken information man ville, falsk eller sann. Som inledning till den mediakapplöpning som nu initierades gjorde man ett stort test, fotbolls VM 1958." Mer om denna teori på: www.konspiration58.c...ef ault.php | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-16 08:46 | |
![]() | Min 'favorit' är Vädermodifikation / Chemtrails / Global Dimming. Teorin säger att NATO plan sprayat himlen med barium. Att man med hjälp av detta kan kontrollera molnen, förstärka stormar osv. Den numera officiella versionen är att det kallas 'Global Dimming' och 'Geo-engineering'. Det finns ett system som kallas 'H.A.A.R.P' som skall sägas kunna användas för liknande verksamhet och annat skojj som Mind-Control (men det ingår inte i den här teorin direkt). Systemet jämförs av professor Nick Begich i Alaska som dagens motsvarighet till 'Project Gutenberg' dvs Atombomben. Skälet till att det är min favorit är för att delar börjar besannas i teorin samt att det vore det absoluta brottet mot våra 'naturliga rättigheter' och skulle innebära en total industrialisering av atmosfären vilken jag tycker är väldigt läskigt då det vid krigsföring skulle innebära att jag måste oroa mig för varenda partikel jag inandas. Min sekundära 'konspirationsteori' är tyvärr även den en besannad en, dvs användandet av 'PsyOps', Psychological Warfare, där är det dock rätt begränsat med fakta spritt annat än att jag vet att USA implementerat det på samtliga nivåer inom sin Armé och att Svenska styrkorna i Afghanistan är sådana. Det jag mest är nyfiken på inom det området är de strategiska psyops som sätter lögnerna på meta-nivå. 'The greater the lie, the greater the chance its gonna be believed' - Goebbels | |
| Guldplate | 2010-04-16 08:56 | |
![]() | Jag har en kompis som tror starkt på att vi kommer att bli attackerade av "utomjordingar" inom typ 20-30 år. Anledningen är att det enda sättet att få världen att bli eniga och börja kämpa sida vid sida för att rädda vår planet är om vi attackeras av ett yttre hot. Han gör en jämförelse med filmens värld. De tillfällena som världen står enad och samarbetar över alla gränserna (såsom landsgränser, ekonomiska gränser, religiösa gränser, osv) är när vi står inför ett hot som kommer utanför vår egen planet. USA skulle som vanligt stå i spetsen för en sån här konspiration... | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-16 09:15 | |
![]() | Ja, men han kan ha rätt i det gällandes vissa personlighetstyper men eftersom det finns så många olika människor så skulle det nog innebära allt, totalt kaos och stora enade fronter... Känns lite som nu faktiskt :D RAND Corporation var tidigare anklagat på Wikipedia för att vara konspiratoriskt och skall bland annat ha överdrivit syraattackerna i Afghanistan. Det skall tydligen ha visat sig att det var ett hundratal attacker i Afghanistan med omnejd. Ser man det med lite retrospekt så dog det 120 civila av obemannade robotar bara under januari månad. Lite tragikomiskt i det hela är ju att RAND Corporation sägs vara en militaristiskt tankesmedja där Carl Bildt var den första utländska styrelseledamoten och att han lämnade den posten ganska precis innan han blev utrikesminister för Svedala. Att USA står i spetsen passar dem alldeles utmärkt, det är deras ambition och 'sällan faller äpplet långt ifrån trädet' som man säger. USA har utnämnt 'Full Spectrum Dominance', Sverige har därefter anammat 'Doctrine of Joint Ventures' / 'Doktrin för Gemensamma Operationer' (+ några till som är luft, land, vatten) och nu ska väll visst NATO öva här? Läste i någon artikel i SvD lite kort om 'militaristisk revolution' .. kan tycka det är konspiratoriskt per se då det avsaknas en genuin demokratiskt debatt samt att majoriteten av Svenska väljarna sägs vara mot vårt krigande där. Samtidigt hävdar majoriteten av våra representatörer (politikerna) i vår representativa demokrati sitt stöd för 'ockupationskrig' och kallar det 'fredsbevarande'. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-16 10:11 | |
![]() | konspirationsteorier är självuppfyllande, vill man tro på det, så är det vad man får. Lycka till. | |
| Guldplate | 2010-04-16 10:23 | |
![]() | Promenad: Vissa konspirationsteorier har visat sig vara sanna i verkligheten också, inte bara påhittade av överdrivet misstänksamma personer. Dessutom så kan en konspirationsteori tvinga fram mer information åt vanligt folk. De kan öka den allmänna kunskapen om saker och ting. Så de kan vara väldigt positiva att ta fram... | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-16 10:25 | |
![]() | se tidigare inlägg | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-16 10:39 | |
![]() | Lista med konspirationsteorier: ttp://en.wikipedia.org/wi ki/List_of_conspiracy_the ories | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-16 10:39 | |
![]() | Tangentbordskonspiratione n slog till... en.wikipedia.org/wik...y_ theories | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-04-16 10:40 | |
![]() | ^^ igen... | |
| TomasLeonard | 2010-04-16 10:47 | |
![]() | Månlandningen var en bluff. Denna teori har relativt många anhängare, jag trodde själv på den under ett tag :) . Den är ganskaattraktiv då det liksom passade så bra och verkar allt för bra för att vara sant, JFK lovar att sätta en gubbe på månen i detta decennium och jänkarna lyckas mm. Men jag är numera helt säker på att det är sant alltihopa. Konspirationsteoretikerna s kritik håller helt enkelt inte och är många gg mkt barnslig. Exempel på svar på en spännande fråga: Flaggan vajar i vakum? Svar: Flaggan är spänd över en böjd aluminium tub som efter att flaggan monterats i månens yta darrar ett tag som får flaggan att vaja. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-04-16 11:07 | |
![]() | 9/11 Rena rama bluffen. | |
| clubcuecas | 2010-04-17 18:56 | |
![]() | Någon forskare håller just nu i detta på med att blanda i massa virus/kemikalier i ex. coca cola för att göra oss sjuka av diverse åkommor så de senare kan tjäna miljarder på att sälja medicinen till alla dessa problem.... kolla bara på hur många olika reklamer som går på tvn med medicin för både det ena och det andra och det tredje och det fjärde osv osv ... ALL reklam handlar om medicin!? Snacka om att det promotas friskt i tvn, nån lär ju tjäna pengar på det iaf :) precis så som samhället ska vara :) pengar pengar.. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-04-17 19:00 | |
![]() | rolig åsikt kaf! | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-04-17 19:15 | |
![]() | Om man gillar konspirationer skall man defenitivt spela Assassin's Creed 1 och 2. Helt underbara. | |
| Vent Solaire - Ej medlem längre | 2010-04-17 19:27 | |
![]() | Konspirationsteori nr 1 är, att jorden skulle vara rund. Självklart är jorden platt. Det har den alltid varit och kommer alltid att vara. Säg vad du vill! | |
| da hex - Ej medlem längre | 2010-04-17 19:32 | |
![]() | Vent Solaire: Har du aldrig sett en jordglob? | |
| Ades | 2010-04-17 19:42 | |
![]() | 9/11 ... Truth.. | |
| Ades | 2010-04-17 19:49 | |
![]() | clubcuecas: det processerade sockret i coca cola ställer till nog med hälsoproblem.. bland annat så blir immunförsvaret paralyserat av den enorma mängd socker som finns i coca cola.. i naturen så finns sockret tillsammans med motgiftet för socker.. nämligen fiber.. massa mängder fiber.. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-04-17 20:37 | |
![]() | betapet konspirerar ibland. på två sätt: man får 3 st H och 4 st R när man är laddad och ser fram emot en jämn mach :( samt att det finns många i forumet som inte verkar sanna, dessa måste ju bara vara fejk. | |