Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 624 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2010-04-17 09:10 | |
![]() | Varför bara negativt kring flygstoppet? Det är väldigt bra för miljön, men det verkar ingen ha tänkt på. Att dra in på flyget i hela europa i 2 dagar bidrar med färre utsläpp i luften. Så lite naturlig aska från ett vulkanutbrott är inte så farligt, tycker iaf jag. Vad tycker ni? | |
| amsaga | 2010-04-17 09:13 | |
![]() | jag håller med dig...=) | |
| Margana | 2010-04-17 09:14 | |
![]() | Säg det till gubben som ska åka på konferens i slutet av veckan till Los Angeles ;-) | |
| Mouche - Administratör | 2010-04-17 09:26 | |
![]() | Jag tänkte till och kom på följande: Jag är en klant som hänvisade till trådarna om askan på Island Snoosy och jag ber om ursäkt. Ditt ämne skiljer sig definitivt från just "ask-pratet". Tråden öppnas igen. Mouche | |
| humlan32 | 2010-04-17 09:58 | |
![]() | Jag tycker att det är ganska intressant att vi människor planerar semestrar och flygresor kors och tvärs och tror att inget kan stoppa oss. Men det kunde en vulkan göra! Miljön får nu ett litet andrum, fast bussar och bilar ersätter ju flyget och det kanske inte är mycket bättre i slutändan? | |
| odin - Administratör | 2010-04-17 09:59 | |
![]() | Det korta stoppet lär inte förändra miljöpåverkan mina lilla. Har svårt att tro att miljön får något andrum alls pga detta. | |
| pion ekrot | 2010-04-17 10:30 | |
![]() | "Lär inte" och "svårt att tro" - okej, varför inte? Jag har verkligen ingen aning, och undrar hur farligt det är från första början. Farligt för människan kanske, men för jorden? | |
| Little 15 - Ej medlem längre | 2010-04-17 10:46 | |
![]() | Om det är bra för miljön eller inte ger jag blanka fan i just nu. Min bror är fast i Lissabon och min mamma är fast i London. De vill komma hem. Jag vill ha hem dem. Det är allt jag bryr mig om. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-17 10:49 | |
![]() | Ja, svavel och annat skit från en vulkan är ju jättebra för miljön. | |
| Pseudonymf | 2010-04-17 10:58 | |
![]() | Lite stressad blir man om en skön semester är inbokad och man kanske inte ens kommer iväg. Det betyder kanske mer för vissa än för andra. Själv har jag aldrig gillat vulkaner. | |
| Snoosy | 2010-04-17 10:58 | |
![]() | Var mest intresserad av att se hur andra resonerar. | |
| Snoosy | 2010-04-17 11:00 | |
![]() | Ett vulkanutbrott är säkerligen inte bra för miljön. Men med alla utsläpp från flygplan så tror jag nog att vulkanutsläppet är att föerdra. Sen att vi har egoskäl här i livet. Det är lite dit jag vill komma. Vi kanske bör dra in på våra semsterresor i fortsättningen. Om vi ska tänka på miljön menar jag. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-04-17 11:02 | |
![]() | Ja, vad braa! Och tänk så mycket mer Betapet man hinner spela! | |
| hojjo | 2010-04-17 11:03 | |
![]() | Det kostar ju flygbolagen massor med flygstoppen. Nånstans kommer det slå tillbaka på dom som ska resa senare. Inte så bra. | |
| Pseudonymf | 2010-04-17 11:03 | |
![]() | Jag har inte haft semester utomlands på 10 år. Så jag anser nog att jag förtjänar min Barcelonaresa som nu är inbokad. De som åker utomlands var och varannan vecka kan väl då sluta göra det och börja cykla istället. | |
| odin - Administratör | 2010-04-17 11:05 | |
![]() | pion ekrot, varför inte? tja, vi snackar en tidsperiod på några dagar och det är bara i europa som flygtrafiken är avstängd. Dessutom ökar buss och taxiresandet. Då tycker jag kan man ha den slutsatsen att detta stopp inte kommer göra speciellt mycket för miljön. | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2010-04-17 11:19 | |
![]() | Miljön.....vilket skämt , så mycket som vulkanen spyr ur sig så har människors resande ingen eller åtminstone väldigt liten inverkan på miljön. Är det inte så att olika bränslen håller på att ta slut och det är där poängen är,miljön är bara ett svepskäl tror jag. | |
| Midna79 | 2010-04-17 11:22 | |
![]() | Det kan givetvis vara bra för miljön med lite mindre flygande - men förra gången vulkanen hostade upp höll den på i ett år, och då får det stora konsekvenser för vårt sätt att leva. Bra eller dåligt, vet inte faktiskt. | |
| GubbenSlusk - Ej medlem längre | 2010-04-17 11:45 | |
![]() | Man har från myndigheter sagt att man räknar med två dagars flygstopp, ev. kan det kanske bli "mer". Personligen har jag väldigt svårt att förstå vad man menar med det, eftersom vulkanen Eyafjalajökull under sitt senaste utbrott (1821-23) spydde ut rök i över ett år. Antingen är de ansvariga okunniga och halsstarriga, eller så vill man helt enkelt lura folk. Om vi nu tror att vi lever i ett öppet och demokratiskt samhälle, lett av kompetenta människor, men att det gång på gång visar sig att det inte är så, så är den mentala Ragnaröken mellan oss och våra styrande långt mer förödande för vårt välbefinnande än lite sot på 3 - 4.000 meters höjd. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-17 11:55 | |
![]() | Ja, man önskar att någon mer trovärdig källa än insyltade flygbolag talade om hur länge vi får räkna med att flyget står stilla. | |