Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 624 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lailala | 2010-04-22 14:01 | |
![]() | Lägertips? Jag har sökt bidrag från Majblommekommitten till ett sommarläger för min dotter.Det verkar svårt att få nåt bidrag.I dagsläget ser det dystert ut.Majblommans läger ligger på Galtarö i Bohuslän.Vet ni om nåt bra läger,kollo för barn-ungdomar?Tjejen som vill åka är 12 år och mycket musik och teaterintresserad.Nån som har erfarenhet?Jag var på kollo som liten och stortrivdes,när jag kollat runt lite nu så verkar det som de flesta kollon/läger är riktade till personer med någon form av funktionshinder.Min dotter är fullt frisk men har en mindre bemedlad moder. Tacksam för snabba tips! | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-04-22 14:13 | |
![]() | KFUM har ju läger för barn och ungdomar. Där inkomstbaseras ju lägerkostnaden och barn som har föräldrar med inte lika mycket pengar går före dom med mer pengar i kön.. Dock har ju sista ansökningarna gått ut för i år, men kan ju vara värt att kolla upp iaf!! | |
| wildcard | 2010-04-22 14:15 | |
![]() | Unga Örnar brukar ha sommarläger här hemma, du kan alltid kolla med dem. Kostar inte så många kronor och de brukar ha många aktiviteter varje dag. Jag _tror_ att de inte är så politiska men kan ha fel, då jag lutar åt samma håll som de gör, fast längre... Scouterna samma sak, de har ofta läger som inte kostar så mycket att åka på. Det finns en del distrikt som fortfarande har typ morgonbön/aftonbön men det blir alltmer ovanligt. | |
| The_Viking | 2010-04-22 14:20 | |
![]() | Kyrkan brukar ha läger också. Sen så är det ju så att oavsett om du åker med kyrkan eller scouterna så blir det aldrig ett tväng att delta i ev böner. Jag har själv aldrig hört talas om böner på läger om det inte är någon frikyrkoförsamling som anordnar lägret men inte ens där är det tvång att be. | |
| numsan | 2010-04-22 14:23 | |
![]() | Popkollo finns i 13 olika städer i Sverige tror jag. Perfekt för unga tjejer som gillar musik och som behöver öka självkänslan. | |
| wildcard | 2010-04-22 14:37 | |
![]() | The_Viking: Nej, jag tänkte bara att en del har något emot det, OM det nu skulle vara så... Jag är ateist men tror inte att någon dör av att sitta med under en bön och fundera i lugn och ro en stund... =) Min dotter är med i scouterna och har tidigare dessutom varit med på Unga Örnars sommarkollo. Hon tyckte att det var skitkul, mycket aktiviteter hela dagarna och för mig kostade det ett par hundringar. | |
| lailala | 2010-04-22 14:44 | |
![]() | Wow,nu ska jag kolla era tips!Roligt <3 | |
| lailala | 2010-04-22 14:47 | |
![]() | Jag vet att jag är sent ute men det såg först ljust ut med Majblommelägret.När den lokala föreningen fick veta att de skulle "ta pengarna ur egen kassa"började det mörkna. | |