Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 627

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Katta_792010-04-22 16:55
Antal inlägg: 114

Jourhem för hund
Är det någon här som är intresserad att vara jourhem för en hund eller möjligtvis adoptera en hund?

Misslyckad_2010-04-22 16:56
Antal inlägg: 102

Vart finns hunden?

hänförd072010-04-22 17:04
Antal inlägg: 23

hur länge jour då.......... 1 v eller 1 mån ............

Katta_792010-04-22 17:09

Hunden finns i Vingåker just nu, den som söker jour. Kanske ska tillägga att de vill helst att hon flyttar till Sthlmsområdet. Den som ska adopteras bor hos mig i Sthlm..

Jour är på obestämd tid hänförd, tills någon adopterar hunden permament.

Chrull_42010-04-22 19:38
Antal inlägg: 107

stackars hund

just_U2010-04-22 20:13
Antal inlägg: 22

vilken ras,varför adopteras den bort,hur gammal,pris och ska den till ett jour hem ska det väl ändå vara livet ut,den ska inte behöva flackas runt tycker iallafall jag..för då blir det verkligen en stackars hund!!

Egenskap - Ej medlem längre2010-04-22 20:16
Antal inlägg: 8331

Fy fan. Oansvariga idioter. Ta inte på er någon annans liv om ni inte klarar av ansvaret. Det är djurplågeri att skicka runt hundar sådär. Jämför med människor, det hade aldrig gått.

jejeje - Ej medlem längre2010-04-22 20:22
Antal inlägg: 119

Jag förstår inte varför du ska ta i så Egenskap. Det går väl att kommunicera/debattera utan att kalla varandra idioter.
Vad trådskaparen beträffar tycker jag du borde komma med lite med handfast information i sådana här typer av ärenden.

JuicyM2010-04-22 20:25
Antal inlägg: 326

Egenskap lugna ner dig lite.. :S
Det kan tyckas oansvarigt att göra sig av med en hund när man valt att ansvara för den, ge omsorg och trygghet etc. Men hade väl varit mer oansvarigt att behålla den nu när de uppenbarligen märkt att det inte fungerar?!

dragabol2010-04-22 20:33
Antal inlägg: 382

mer info tack..

BrokenString - Ej medlem längre2010-04-22 20:38
Antal inlägg: 1682

Det kan finnas tusentals anledningar till att man inte kan behålla sina husdjur hur gärna man än vill. Jag fick placera om min hund när jag skilde mej. Anledningen var att han skulle slippa sitta i en lägenhet och vara ensam så mycket. Han var van vid att springa lös i trädgård innan.

Nu bor han på landet, frodas och har det bra. Har tät kontakt med de nya ägarna så jag vet att han trivs.

Så är livet ibland, saker och ting förändras.

Katta_792010-04-22 21:13

Yoko heter tiken som söker jourhem.

Yoko är en glad och pigg tik som är mycket social och framåt. Att leka är härligt och Yoko fungerar utmärkt med andra hundar. Hon går lika bra ihop med barn. Yoko är sällskaplig och vänlig och tycker om kel och närhet. Det här är en nyfiken och mysig hund som kan bli en fin kompis.

Yoko är lite mer försynt, mjuk och inte längst fram i flocken till skillnad från syskonen men hon är precis lika social och mycket kelsjuk och inte skygg eller rädd. I ett eget hem utan konkurrens kommer hon säkert att leva upp mer och ta för sig. Men hon har säkert inga problem att fungera i en familj där det redan finns en hund.

Viggo heter hanhunden som söker permanent hem.
Viggo är en glad och framåt okomplicerad kille. Han är aktiv och gillar att busa men också att kela och få uppmärksamhet. Han älskar människor och går bra ihop med barn. Att leka med andra hundar är kul och han fungerar utmärkt i flocken. Han är en trevlig hund som gärna vill komma till en lekfull och hundintresserad familj.

Båda är syskon och går förvisso att adoptera, det är det optimala. Vill inte att de ska vara på jourhem och flacka runt hela livet. De har gått igenom så mycket.
Blivit utkastade från liten ålder och sen bott i hundhem i Spanien.

Katta_792010-04-25 13:16

Förresten, såg nu vad Egenskap har skrivit "jämför med människor, det hade aldrig gått"..

Men det sker ju i dagens Sverige eller även USA (och kanske fler länder) att barn slussas runt till olika fosterhem och flera gånger separeras de även från sina syskon.
Och blir utsatta för övergrepp.

Pseudonymf2010-04-25 13:21
Antal inlägg: 8282

Hundarnas raser och storlek skulle uppskattas om det kom med som info.

Katta_792010-04-25 13:44

Viggo:
Kön: hanhund
Ålder: ca 1 år
Mankhöjd: 53 cm
Hals: 38 cm
Ras: Blandras

Yoko:

Kön: tik
Ålder: 1 år
Mankhöjd: 53 cm (fast jag tror de mätt fel, för hon är kortare än brorsan)
Hals: 38 cm

De vet inte riktigt vilka raser det rör sig om, men spekulerar om det är kanske podenco/pointer blandning. Någon jaktras är det i alla fall..
Viggo tycker mycket om att spåra..

Båda fungerar INTE bra med katter då de vill jaga dem..

Lite info om podenco, men den finns i fler storlekar och versioner än detta:
sv.wikipedia.org/wik...o_ ibicenco

Pseudonymf2010-04-25 14:06
Antal inlägg: 8282

Tack :)

sjökossa2010-04-25 14:39
Antal inlägg: 110

Vilket hundhem bodde de på i Spanien?
När adopterade du dem?

Fetzer - Ej medlem längre2010-04-25 14:47
Antal inlägg: 395

Bilder?

LisaLong2010-04-25 14:52
Antal inlägg: 2725

Varför säljer du dom inte till en bra familj direkt, efter vad dom tydligen redan varit med om anser jag det tragiskt att utsätta dom för flera omplaceringar. Varför ska du inte ha dom kvar?

Katta_792010-04-25 16:07

De bodde på protectoarbaix.
Jag har inte adopterat dem, jag är jourhem åt Viggo och orföranden i organisationen är jourhem åt Yoko..

Här finns bilder på Viggo www.ada-hundar.org/h...ec tora.htm

Och här finns på Yoko www.ada-hundar.org/h...ec tora.htm

Och LisaLong, vill någon ge de ett permanent hem så prioriteras det i första hand snarare än om någon vill bli jourhem åt de hundarna eller andra hundar i den organisationen..

Kolla även på www.ada-hundar.org/ för andra hundar och de söker även jourhem åt Lunes eller ett permanent hem www.ada-hundar.org/h...es _aaa.htm

Här kan ni läsa mer om protectorabaix (om ni kan spanska) www.protectorabaix.org/

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?