Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Elinvelin | 2010-04-24 17:52 | |
![]() | Impregnera skorna. Under gårdagens shoppingrunda köpte jag mig ett par nya helvita tygskor. Kassörskan gav mig rådet att impregnera skorna innan jag börjar använda dom, smuts och damm sätter sig inte lika bra då. Är det någon speciell impregnering man ska tänkas använda? Min mor sa att hon har impregnering till sina mockaskor, kan man använda samma till mina tro? | |
| snorklan | 2010-04-24 18:00 | |
![]() | Det bör stå på flaskan om du kan använda den. Hittar du inget får du lägga ett par kronor på att köpa en ny, känns dumt att chansa och förstöra skorna med fläckar. | |
| ToB | 2010-04-24 18:08 | |
![]() | Låter suspekt, impregnera har jag bara hört talas om när det kommer till läder. Då blir det ju en ytbehandling som är bla. vattenavstötande, fyller igen "luckor" som uppstår i sömmarna osv. Bör vara en speciell tygimpregnering, som vederbörande kassörska rekommenderat, ty mocka/läder är ett helt annat material. | |
| Tinna | 2010-04-24 18:11 | |
![]() | Finns impregneringssprej för tyg också, kostar runt 60-70kr i valfri skoaffär. :) | |
| Emollas | 2010-04-24 18:14 | |
![]() | Visst är det knäppt, här går man och köper skor som man tror ska hålla i alla väder och sedan är man tvugen att impregnera dem först kunde inte fabriken gjort det med en gång istället. Att man däremot är tvugen att underhålla skinn skor och annat är ju förståligt | |
| lirarhank | 2010-04-24 18:18 | |
![]() | Fråga där du köpte skorna, där borde dom veta. | |
| regression | 2010-04-24 18:51 | |
![]() | Impregnate your shoes! | |
| Elinvelin | 2010-04-24 19:58 | |
![]() | Ja, jag får se vad som händer. Ska se om jag hittar impregneringsflaskan och se vad som står. Annars får jag ta och införskaffa någonting annat, helt enkelt. Tyckte också att det lät lite suspekt att impregnera tygskor. Men ja, skodamen vet säkert bäst! | |