Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 627 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carolajnen | 2010-04-28 11:25 | |
![]() | Polisutredare? Jag är lite nyfiken på det här med polisutredare, men tycker inte jag hittar något speciellt via Google. Nån som vet vad en polisutredare egentligen har för uppgifter och vad han/hon har för befogenheter och inte? Och är det skillnad på civil utredare och polisutredare och utredare i uniform? | |
| Chrull_4 | 2010-04-28 12:22 | |
![]() | de e väl just uniformen som e skillnaden | |
| Carolajnen | 2010-04-28 12:33 | |
![]() | Jo det var det jag undrade, eller om en i uniform har mer befogenheter än en civil. En civil utredare får tex inte gripa någon eller bära vapen. Undrar hur det är med en uniformsbärande utredare. Som jag förstår det har en utredare bara till uppgift att just utreda, att undersöka och förhöra, eller hur man ska säga, och ingenting annat. Jag vet inte om det är rätt eller inte. | |
| Jean75 | 2010-04-30 16:13 | |
![]() | Det beror på om man är polis eller inte. En polisanställd som inte är polis får inte använda tvångsåtgärder, som t.ex gripa en person om man räknar bort envarsgripande då och bära vapen. Där emot ta saker i beslag på uppdrag av förundersökningsledare t.ex. För övrigt så handlägger en civil utredare sina ärenden precis som en polis. Så är man polis och arbetar som utredare har man fortfarande de befogenheter och skyldigheter som en polis har. | |